A 2020-as szezon elején nagyon korán világossá vált, hogy a Ferrari óriásit bukott azzal, hogy 2019-es motorjának szabálytalansága miatt újra kellett terveznie az erőforrást. Mindehhez még hozzájött, hogy az autót is úgy alkották meg, hogy a leszorítóerővel együtt megnövekedett légellenállást a bivalyerős motor majd ellensúlyozza. Noha más területeken is van lemaradásuk az etalonnak számító Mercedesszel szemben, a maranellóiak is tudják, 2021-re az erőforrás terén kell a legnagyobbat előrelépniük.
Mattia Binotto korábbi nyilatkozata alapján ez az előrelépés meg fog történni, a kérdés már csak az, hogy elegendő lesz-e ahhoz, hogy feljebb kapaszkodjanak az erősorrendben. A svájci olasz szerint az idén már egyértelműen nem az övék lesz a leggyengébb motor, a Mercedes utolérése ugyanakkor még túl nagy falat lenne, főleg úgy, hogy sajtóhírek szerint Brixworth-ben is sikerült jelentősen erősebbé tenni a motort.
Ez önmagában azonban még semmit nem jelent, a fejlesztések befagyasztása miatt tavaly év közben ugyanis nem lehetett javítani a motorokon, így mindenkitől a szokottnál nagyobb teljesítményugrás várható a két idény között, hiszen a tavaly év közben végzett fejlesztéseket is az idei első futamon fogják bevetni a csapatok. Az Autosport úgy tudja, hogy a Ferrari SF21 motorja
tartalmazni fog néhány „izgalmas fejlesztést", amitől teljesítménynövekedést vár a Scuderia, ugyanakkor nem lesz semmilyen „forradalmi" megoldás,
helyette az erőforrás minden területén apróbb, ám így is jelentős teljesítménytöbbletet eredményező változtatásokat hajtanak végre.
A szaklap információi szerint Maranellóban annak a lehetőségét is
megvizsgálták, hogy megváltoztatják az erőforrás koncepcióját, és a Mercedeshez hasonlóan kettéválasztják a turbófeltöltő levegősűrítőjét és turbináját és a motor két külön oldalára helyezi el azokat.
Noha ezt a 2021-es motor kapcsán elvetették, a Wolff Zimmermann vezette munkacsoport a grazi AVL-lel közösen továbbra is foglalkozik az ötlettel, így nem zárható ki, hogy a Ferrari 2022-es motorja ebben a tekintetben hasonlítani fog a Mercedeséhez.
Egy fontos, eredetileg 2022-re tervezett változtatást viszont a hírek szerint előrehozott a Ferrari, és Enrico Gualtieri motorfőnök vezetésével már az idén bevet egy úgynevezett "szupergyors" hengerfejet, amely jobb porlasztást és nagyobb nyomást eredményez az égéstérben, közelebb kerülve a szabályokban engedélyezett 500 baros limithez.
Emellett a Ferrari mérnökei újratervezték a továbbra is acélból készülő dugattyúkoronát és a vezérműtengely beömlőjét, valamint a hírek szerint új, a megbízhatóságot nem a teljesítmény kárára növelő ötvözetekkel is kísérleteztek.
A motor mellett pedig a váltót is átdolgozták, aminek köszönhetően szűkebb lesz az autó hátulja.
A mérnökök továbbá újragondolták a motor hűtését is annak érdekében, hogy az oldalsó légbeömlők megváltoztatásával csökkentsék a 2020-ban komoly hiányosságnak számító légellenállást. Az Autosport pedig azt is tudni véli, hogy kisebb turbinát alkalmaznak a turbónál, hogy javítsanak az akkumulátorok töltésén. Az elképzelés az, hogy hatékonyabbá teszik az energia-visszanyerő rendszert, így az MGU-K jelentette 160 extra lóerőt több ideig tudják felhasználni egy adott körben.
Mattia Binotto optimizmusa tehát nem tűnik alaptalannak, de kérdés, hogy mindez mire lesz elég az idén.