Miután 2019-ben a Ferrari motorja túlszárnyalta a Mercedest, a tavalyi idényre visszaállt a világ, vagy legalábbis a hibrid korszak rendje, és ismét a Mercedes uralkodott ezen a téren. Ami 2021-et illeti, a maranellóiak mellett a Honda és a Renault is új erőforrást épít, ám könnyen lehet, hogy ez sem lesz elegendő arra, hogy utolérjék riválisukat.
Az Autosport értesülései szerint ugyanis a tesztpadon a tesztpadon elért eredmények alapján Brixworth-ben 25 lóerőt találtak a tavalyi erőforráshoz képest, ami becslések szerint 1022 lóerős teljesítményre volt képes.
A jelentős javulás egyrészt az égéstérben elvégzett munkálatoknak, másrészt a stuttgarti kohászatban kifejlesztett új ötvözeteknek köszönhető.
Ezekhez az eredményekhez ráadásul egy olyan szakember is hozzájárult, aki korábban hosszú éveket töltött a Ferrarinál. Lorenzo Sassi a motorrészlegen dolgozott, majd miután (a hírek szerint az akkori technikai igazgató, jelenlegi csapatfőnök Mattia Binotto unszolására) lefokozták, elfogadta a Mercedes ajánlatát.
A brackley-iek megkeresése nem volt véletlen, hiszen James Allison, a csapat technikai igazgatója már akkor nagyra értékelte a munkáját, amikor még ő is a Ferrarinál vállalt szerepet.
Sassi jelenleg az égésért és a termodinamikáért felelős tervezőként dolgozik a csapatnál.
Bizonyos értesülések szerint Andy Cowell távozásával és Hywel Thomas érkezésével az olasz szakember háttérbe szorult, ám a portál úgy tudja, Sassi minden korábbinál fontosabb láncszeme a motorrészlegnek, és olyannyira elkötelezett, hogy az Egyesült Királyságba költözött, hogy minél hatékonyabban tudja megvalósítani azon ötleteit, amelyeket korábbi munkaadójánál nem volt lehetősége kipróbálni.
Sassi nem az első mérnök, aki a Ferraritól történő távozása után a Mercedesnél kötött ki. A már említett Allison mellett 2019-es távozásáig Aldo Costa is fontos szerepet töltött be a brackley-iek életében, július 1-je óta pedig Giacomo Tortora a címvédő főtervező-helyettese.