Előrelépést remél a Ferrari a március 10-én érkező idei autójától, az SF21-től, ugyanakkor azzal is tisztában vannak a Scuderiánál, hogy valószínűleg továbbra sem lesznek abban a pozícióban, hogy a legjobbakkal felvegyék a versenyt. Mattia Binotto csapatfőnök az istálló idei felállásának bemutatása során egyértelműen jelezte, hogy még egy olyan gyatra szezont nem engedhetnek meg maguknak, mint a tavaly, ugyanakkor azt is elmondta, hogy inkább a 2022-es szabályváltozásokra koncentrálnak.
A tavalyi szezonra bekövetkezett visszaesés két fő okán, az FIA-val kötött titkos megállapodás után elveszített motorerőn és a túl nagy légellenállású autón igyekeztek változtatni a szezonra, ezért Binotto arra számít, hogy már nem lesznek kirívóan lassúak az egyenesekben. „Tavaly a legfőbb gondunk az egyenesekben mutatott sebesség volt, nemcsak az erőforrás, hanem a nagy légellenállás miatt is. Az erőforráson és az aerodinamikán is sokat dolgoztunk, hogy csökkentsük a légellenállást.
A szimulációink és az alapján, amit a teljesítménnyel kapcsolatban látunk a próbapadon és az autó légellenállása kapcsán a szélcsatornában, szerintem elég sokat visszanyertünk az egyenesbeli tempónkból, ezért arra számítok, hogy ez már nem lesz akkora gond, mint volt."
Előre természetesen a svájci-olasz sem tudja, hogy a javulás mire lesz elég a riválisokkal szemben, viszont már most figyelmeztet, túlzás lenne azt várni a Ferraritól, hogy ismét a győzelmekért fog küzdeni a Red Bull-lal és a Mercedesszel.
„Reménykedünk benne, hogy versenyképesek leszünk, de ez csak Bahreinben derül ki, mivel az ilyesmi mindig attól is függ, hogy a többiek mit csináltak – utalt a március 12-én kezdődő szezon előtti tesztre, majd az ugyanott tartott idénynyitóra. – De úgy hisszük, hogy az autónk egyértelműen hatékonyabb a tavalyinál. Értem ezt úgy, hogy mind az aerodinamika, mind az erőforrás szempontjából az."
Jelentős erőfeszítéseket tettünk, de nem tudhatjuk, hogy hol állunk, amíg nem lépünk pályára. Realistának kell maradnunk, a különbség a legjobbhoz képest tavaly igen jelentős volt, egyetlen tél alatt ezt nem tudjuk ledolgozni."
Ezzel együtt Charles Leclerc és a Ferrarihoz az idei évtől csatlakozó Carlos Sainz is optimista. „Úgy néz ki, hogy elég nagy lépést tettünk előre és sokat dolgoztunk ezeken a területeken. Az év eleje óta itt vagyunk és keményen dolgozunk, miközben látjuk az autó fejlődését. Egyelőre papíron minden pozitívnak tűnik, de látnunk kell, hogy a többiek miben léptek előre, és mi hol tartunk hozzájuk képest" – nyilatkozta a monacói.
„Vannak biztató jelek és biztató adatok. Boldog vagyok és büszke, és látom a fejlődést, de addig, ameddig nem látjuk a riválisokat, lehetetlen megmondani, hogy ez elég lesz-e vagy sem" – fogalmazott a spanyol.
A csapatfőnök szavaiból pedig egyértelművé vált az is, hogy miként az várható volt,
a Ferrari nem fogja 2021-ben a Mercedest és a Red Bullt hajszolni az idei évben minden csapat részéről a szokottnál visszafogottabbnak ígérkező fejlesztési versenyben, hanem a 2022-ben érkező új generációs autójának fejlesztésére koncentrál.
„2021-ben a 2022-es autó fejlesztésére fogunk koncentrálni, ez lesz a fő cél, ezért a 2021-es autóval nem fogunk sokat foglalkozni – jelentette ki Binotto. – Mindig kell lennie egy egyensúlynak, ezt a döntést pedig előbb-utóbb mindenképp meg kell hoznunk.
A 2022-es autó azonban akkora változást jelent, hogy valamilyen mértékben muszáj foglalkozni vele, ezért az erőfeszítéseink nagy része erre fog irányulni.
Ezért lesz nagyon fontos, hogy miként fog viselkedni az idei autó a szezon elején. Nagyjából ezeket az erőviszonyokat fogjuk látni az év hátralevő részében. Tudjuk, hogy mennyit fejlődtünk a szélcsatornában és az erőforrással, de ennél fontosabb lesz látni, hogy mire leszünk képesek a pályán, és mit nyújt az autó a várakozásokhoz képest."