Az F1-es szabályváltozások miatt tavaly felvetődött, hogy a Ferrari esetleg beszállna az IndyCarba. Az elmúlt hónapokban nagy volt a csend ezzel kapcsolatban, ám most a Racer a Speedweekre hivatkozva megírta, hogy a projektből nem lesz semmi, ugyanis a maranellóiak a távolmaradás mellett döntöttek.
„A megbeszélések után arra jutottunk, hogy a közeljövőben nem szállunk be az IndyCarba – idézi a portál Mattia Binottót, a Ferrari F1-es csapatfőnökét. – Közép- és hosszútávon mindez elképzelhető, de most a Forma-1-es szereplésünkre szeretnénk koncentrálni.”
Az IndyCarban jelenleg egyenkasztnikkal versenyeznek, amelyeket a Dallara gyárt, és a szabályok nem is engednek meg több beszállítót.
Ennélfogva a Ferrari nem konstruktőrként, hanem motorgyártóként csatlakozott volna a mezőnyhöz, amire jó lehetőséget kínált a 2022-ről 2023-ra halasztott új motorformula bevezetése. A jelenlegi, 2,2 literes ikerturbókat 2,4 literes erőforrások váltják fel, amelyek az energia-visszanyerő rendszernek köszönhetően akár 900 lóerős teljesítményre is képesek lehetnek.
A Ferrarinál a költségvetési korlát bevezetése miatt kezdtek el azon gondolkozni, hogy hova helyezzék el az F1-ben már létszámfelettivé váló alkalmazottaikat, ennek kapcsán vetődött fel az IndyCarban való szereplés. A koronavírus-járvány okozta válság miatt ráadásul csökkentették a kiadások maximumát, így a maranellóiaknak még nehezebb dolguk van ezen a téren.
Részben megoldást jelenthet a problémára, hogy a személyzet egy részét áthelyezték a Haashoz.
A Ferrari állandó jelleggel még soha nem szerepelt az IndyCarban, mindössze az 1952-es Indy 500-on vett részt Alberto Ascari révén. A 80-as években azonban komolyan felmerült, hogy beszálljanak, ám az autó végül az indianapolisi múzeumban végezte, a motor módosított verzióját pedig az Alfa Romeo használta pár évig.
Ami az IndyCart illeti, a menedzsmentnek nem titkolt célja, hogy a Honda és a Chevrolet mellé más motorszállítókat is a szériába csábítson, melyek közül a Ferrari lehetett volna az egyik. Egyelőre hivatalos bejelentés nincs, miközben lassan muszáj lesz megállapodni, hiszen nemsokára hozzá kell kezdeni az új motor tervezéséhez. Mindezek ellenére Bud Denker, a sorozatot birtokló Penske Corporation elnöke kijelentette, nem aggódnak, hiszen még van idő, és jelenleg is tárgyalnak néhány gyártóval.