A Ferrari már a rajt előtt feladja az idei F1-es szezont?

Forma-1, Eifel Nagydíj, Mattia Binotto, Ferrari
NUERBURG, GERMANY - OCTOBER 10: Scuderia Ferrari Team Principal Mattia Binotto walks in the Paddock before final practice ahead of the F1 Eifel Grand Prix at Nuerburgring on October 10, 2020 in Nuerburg, Germany. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Kételkedik a Ferrari idei versenyképességében Mattia Binotto, az olaszok csapatfőnöke, de reménykedik abban, hogy a Scuderia versenyzői lecsaphatnak a kínálkozó lehetőségekre.

Története egyik leggyengébb szezonját zárta tavaly a Ferrari a Forma-1-ben, és a szabályok megkötései miatt az olaszoknak idén is nehéz dolguk lesz a felzárkózás kapcsán. Bevezették a költségplafont, korlátozták az autók fejleszthető eleimet, így Maranellóban elsősorban a továbbfejlesztett motor sikerében reménykedhetnek.

Binotto a harmadik szezonjára készül a Ferrari csapatfőnökeként Forrás: Getty Images/Mark Thompson

Erre szükség is lesz, mert a Ferrari az FIA-val megkötött és az előszezoni tesztek végén bejelentett titkos megállapodás révén látványosan visszaesett az erőforrás teljesítménye terén. Ezt végül az egész szezon során nem tudták kompenzálni, olyannyira, hogy csak a konstruktőri világbajnokság 6. helyére értek oda, tehát nem csupán az élmezőny tagjaitól szenvedtek vereséget.

Ennél is nagyobb baj, hogy

a Ferrarik általában nagyon lassúak voltak, és Binotto arra számít, hogy a hátrányt idén sem tudják majd behozni.

„Igazából a legjobb csapathoz viszonyított lemaradásunk nagyon nagy, és ezt nem fogjuk ledolgozni, de sohasem tudni, mit hoznak a versenyek, ha lesz lehetőségünk, remélhetőleg versenyeket nyerhetünk” – idézte a GPfans.com.

„Nincs kristálygömböm. Meglátjuk. Ez a nagyszerű az F1-ben. Akadnak bizonytalanságok, és keményen dolgozunk, hogy a legjobban szerepeljünk. Márciusban kiderül, hogy mennyire vagyunk versenyképesek” – folytatta a svájci csapatfőnök, aki

2019 eleje óta irányítja a Ferrarit, de eddig mindössze három futamot nyertek az irányítása alatt.

Ebből egyet a tavalyi év végén elküldött Sebastian Vettel jegyez, a helyére Carlos Sainz érkezett, aki a múlt hét során kezdte meg a tesztelést a Scuderia színeiben. Binotto elárulta, „nagyon reméli”, hogy a spanyol pilóta dobogóra állhat majd a Ferrarival. „Ez nem rajta múlik, hanem az autón, ez biztos. Ha elég jó lesz az autója, szerintem képes lesz jól versenyezni, és dobogóra jutni”.

Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, Robert Shwartzman, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, Robert Shwartzman, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, Robert Shwartzman, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, Robert Shwartzman, Scuderia Ferrari
Forma-1, Carlos Sainz Jr, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Carlos Sainz, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Carlos Sainz, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Carlos Sainz, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Marco Matassa, Maya Weug, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Maya Weug, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Callum Ilott, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Marco Matassa, Maya Weug, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt

Binotto rámutatott, hogy a Ferrari 1968 óta a legfiatalabb versenyzői felállással készül a 2021-es szezonra, hosszú távra terveznek, és erős alapokat akarnak lefektetni annak érdekében, hogy a Ferrari a jövőben sikeres lehessen. Azt viszont ő is tudja, hogy hamarosan eredményeket kell felmutatnia az olasz istálló élén.

„A terveink terén nincsenek változások, és a jövőt érintően sem – olvasható az F1 hivatalos weboldalán. – Tudom, hogy az én időm nem végtelen, ez bizonyos. Tisztában vagyok azzal a ténnyel, hogy a következő szezonok során csapatként jól kell szerepelnünk, és nekem csapatfőnökként is.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!