BAHRAIN, BAHRAIN - DECEMBER 03: Romain Grosjean of France and Haas F1 walks in the Paddock with bandages on his burnt hands after his crash at the previous race during previews ahead of the F1 Grand Prix of Sakhir at Bahrain International Circuit on December 03, 2020 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke szerint lehetséges, hogy ha a Haas állandó pilótáinak valamelyike helyettesítésre szorul, akkor az amerikai istálló tavalyi versenyzőinek egyike kap lehetőséget.
A Forma-1 mezőnyében a Haas az egyetlen istálló, amely mindkét tavalyi versenyzőjét lecserélte, és teljesen új párossal vág neki az idei szezonnak. Ezzel mind Kevin Magnussen, mind Romain Grosjean esetében szinte biztossá vált, hogy véget ért az F1-es karrierje, utóbbinak ráadásul a bahreini balesete az utolsó „élménye” F1-es pilótaként.
Azonban idén az átlagosnál jóval nagyobb esély van arra, hogy akár Mick Schumachernek, akár Nyikita Mazepinnek legalább egy futamot ki kelljen hagynia, és itt nem feltétlenül egy Grosjeanéhoz hasonló incidensre kell gondolni. A koronavírus-járvány ugyanis az F1-es mezőnyt sem kíméli, hatan már át is estek a fertőzésen. Ha ez a Haas pilótáinak valamelyikével is megtörténik, akkor akár az egyik 2020-as versenyzőjük is beugorhat.
Nem bánnám, már ha elérhetőek lesznek
– idézi Günther Steinert, a Haas csapatfőnökét a Speedweek. – Szerintem ő is örülnének, ha visszatérhetnének. Egyiküket sem kérdeztem meg, de nem hiszem, hogy rossz érzések lennének bennük [a távozás miatt].”
Az olasz szakember hozzátette, semmilyen nézeteltérés nem volt a pilóták, illetve a csapat vezetése között a szakítás miatt. Úgy véli, szép időszakot éltek meg közösen, de „egyszer minden jónak vége szakad”. Ezzel együtt továbbra is jó kapcsolatot ápolnak, Steiner pedig örül, hogy mindketten folytatni tudták a versenyzést.
Azonban fontos hozzátenni, hogy összevetve az F1, az IndyCar és az IMSA sportautó-bajnokságának versenynaptárát, jelen állás szerint három olyan hétvége is lesz, amikor mindketten elfoglaltak lesznek,
és további öt, amikor egyikük nem lesz bevethető. Ráadásul amennyiben például egy koronavírus-fertőzés az utolsó pillanatban derül ki, nem érnének időben a helyszínre, így esélyük sem lenne beugrani.
Emellett könnyen lehet, hogy hiába Steiner szavai, a Haas nem velük számol elsőszámú vészmegoldásként. Ott van például Callum Ilott, a Haasszal egyre szorosabban együttműködő Ferrari tesztpilótája, egyben a maranellóiak akadémistája. Emellett Pietro Fittipaldiról sem lehet megfeledkezni, aki elképzelhető, hogy idén is az amerikai alakulat tartalékversenyzője lesz.
„Szerintem ebben az évben is alkalmaznunk kell egy harmadik pilótát – mondta Steiner. – Soha nem lehet tudni, hogy mikor kerülünk bajba, ezért ha valamikor kell egy harmadik versenyző, az most van. Pietróval beszélünk erről, de egyik fél esetében sincs szükség sietségre.”