Grosjean: Nem vagyok hős, csak egy apa, aki látni akarta a gyermekeit

Forma-1, Romain Grosjean, Haas, Bahreini Nagydíj, gpcímlap
Szahír, 2020. november 29. Lángokban áll Romain Grosjean, a Haas francia versenyzőjének autója a rajt utáni balesete után a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Bahreini Nagydíján a szahíri pályán 2020. november 29-én. MTI/EPA/Pool/Kamran Dzsebreili
Vágólapra másolva!
Romain Grosjean elképzelhetőnek tartja, hogy az IndyCarban visszatérnek bahreini balesetének emlékei. A francia pilóta kijelentette, Jules Bianchi tragédiája lényegében megmentette az életét, és leszögezte, elsősorban gyerekei adtak neki erőt ahhoz, hogy ki tudjon menekülni a lángok közül.

Ahogyan telik az idő, szépen lassan a világ és Romain Grosjean is túllendül a 34 éves versenyző horrorisztikus bahreini balesetén. A most már csak egykori F1-es pilóta új fejezetet nyit az IndyCarban, ahol már túl is van az első tesztjén, hamarosan pedig a tengerentúlon is elindul a bajnokság.

IndyCar, Romain Grosjean, Dale Coyne Racing, Barber Motorsports Park teszt
IndyCar, Romain Grosjean, Dale Coyne Racing, Barber Motorsports Park teszt
IndyCar, Romain Grosjean, Dale Coyne Racing, Barber Motorsports Park teszt
IndyCar, Romain Grosjean, Dale Coyne Racing, Barber Motorsports Park teszt
IndyCar, Romain Grosjean, Dale Coyne Racing, Barber Motorsports Park teszt
IndyCar, Romain Grosjean, Dale Coyne Racing, Barber Motorsports Park teszt
IndyCar, Romain Grosjean, Dale Coyne Racing, Barber Motorsports Park teszt
IndyCar, Romain Grosjean, Dale Coyne Racing, Barber Motorsports Park teszt
IndyCar, Romain Grosjean, Dale Coyne Racing, Barber Motorsports Park teszt, Sébastien Bourdais
IndyCar, Romain Grosjean, Dale Coyne Racing, Barber Motorsports Park teszt, Sébastien Bourdais

Ugyanakkor az is tény, hogy Grosjean a rémisztő bukása óta nem versenyzett, hiszen sérülései miatt ki kellett hagynia a Szahíri és az Abu-dzabi Nagydíjat. Ennek következtében még ő maga sem tudja, hogyan fog reagálni, amikor például első rajtját teljesíti a számára még teljesen új szériában.

– nyilatkozta a CNN Sportnak. – Az egyetlen kérdés, ami felmerült, és még nem tudom megválaszolni, hogy mi lesz a mezőnyben, a többi pilótával a rajtoknál. Vissza fognak térni az emlékeim? Meg fog mindez ijeszteni engem? Azonban optimista vagyok azt illetően, hogy minden rendben lesz.”

Grosjean a futamok többségén ott lesz, ám azt leszögezte, hogy a három, oválpályán zajló viadalt biztosan ki fogja hagyni, így az Indy 500-on sem vesz majd részt. Erről már balesete, illetve az IndyCarba történő szerződése előtt is beszélt, de szavai alapján úgy tűnik, hogy a bukás csak megerősítette abban, hogy jelenlegi helyzete miatt nem akar túl nagy kockázatot vállalni.

– magyarázta. – Jelen pillanatban viszont nem tudom elfogadni, hogy ugyanolyan helyzetbe hozzam a feleségemet és a gyerekeimet, mint Bahreinben. Tudjuk, hogy az oválpályák veszélyesek, tisztában vagyunk vele, mekkora a sebesség. A balesetek pedig igencsak látványosak, még ha a legtöbben meg is ússzák sértetlenül, amit lekopogok. Ugyanakkor nem akarom, hogy a tévé előtt ülve ismét nagy karambolt lássanak, és azt kérdezzék maguktól, hogy mi van velem.”

Grosjean nem akarja, hogy családjának még egyszer aggódnia kelljen érte Forrás: MTI/EPA/Pool/Kamran Dzsebreili

A francia pilóta hálás azért a támogatásért, amit kapott az utca emberétől, a közösségi médiában, valamint a családjától. Kijelentette, gyerekei egyenesen odáig mentek, hogy szuperhősnek tekintik édesapjukat, de ő inkább a 7 éves Sachának, az 5 éves Simonnak és a 3 esztendős Camille-nak tulajdonít fontos szerepet.

Ez volt az igazi célom, amikor a tűzben voltam: hogy kiugorjak és menjek a gyerekeimhez. Ők adták az energiát ahhoz, hogy ezt megcsináljam.”

Grosjean egyike volt azoknak, akik hangosan ellenezték a glória bevezetését a Forma-1-ben, ami aztán később megóvta az életét. Most már másképpen gondol a történtekre, véleménye pedig olyannyira megváltozott, hogy állítása szerint soha többé nem fog olyan együléses autóval versenyezni, amelyen nincs valamilyen fejvédő. (Az IndyCarban jelenleg aero szélvédőt használnak, ami szintén óvott már meg pilótát komoly sérüléstől.)

A francia versenyző azzal is tisztában van, hogy a glória bevezetése Jules Bianchi tragikus balesete után került igazán napirendre, annak ellenére, hogy honfitársa életét és egészségét minden bizonnyal ez sem óvta volna meg.

A Haas egykori pilótája elárulta, nagyon sokat gondol néhai kollégájára, és az elmúlt években is tartotta a kapcsolatot a családdal, főleg Bianchi édesapjával. Ugyanakkor nem feledkezett meg a 2019-es spái F2-es balesetről sem, amiben szintén egy francia versenyző, Anthoine Hubert lelte halálát.

Grosjean tudja, hogy többek között Bianchi balesete vezetett az ő életét megóvó glória kifejlesztéséhez Forrás: Getty Images/2014 Getty Images/Getty Images

„Jules megmentette az életemet azzal, hogy [balesete miatt] bevezették a glóriát. Anthoine Hubert esetéből, valamint az én incidensemből pedig tanulni és így javulni fogunk. Persze soha nem lesz biztonságos, a motorsport mindig is veszélyes marad, amivel tisztában vagyunk. Ugyanakkor lenyűgöző, ha okulhatunk, ha jobbá tehetjük a helyzetet, és ezt az utcai autókba is át tudjuk ültetni.”

Grosjean hozzátette, bahreini balesete segített neki abban, hogy rájöjjön, új dolgokat szeretne kipróbálni az életben, persze az autósporton belül.

Jelenleg minden erejével az IndyCarra koncentrál, de elképzelhetőnek tartja, hogy később az IMSA sportautó-bajnokságban, a Le Mans-i 24 órás viadalon vagy a Dakar-ralin is részt vegyen.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!