Vágólapra másolva!
Gene Haas elárulta, Romain Grosjean bahreini balesetéig hajlott arra, hogy szponzorálja az F1-es csapattól elküldött versenyzőjét az IndyCarban, de végül megvonta tőle a támogatást.

Az IndyCarban folytatja versenyzői pályafutását Romain Grosjean, aki tavaly novemberben a Forma-1 történetének egyik legnagyobb balesetét élte túl. Bahreinben még a Haas-csapat színeiben állt rajthoz, de már akkor lehetett tudni, hogy a Haas nem ajánl neki új szerződést a 2021-es szezonra, és végül a bahreini bukással zárult le az F1-es pályafutása.

Grosjean autója teljesen megsemmisült Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Clive Mason

Az amerikai istálló tulajdonosa, Gene Haas viszont a Racer.com-nak elárulta, az együttműködésük eredetileg nem ért volna véget, mert azt tervezte, hogy szponzorálni fogja a francia pilótát az IndyCarban, a baleset után viszont elállt ettől.

amikor viszont balesete volt Bahreinben, nagyon boldog voltam, hogy nem ölte meg magát. Nem is örülhettem volna jobban azután, hogy túlélte azt, hogy teljesen megsemmisítette az autót” – emlékezett vissza.

Haas elbeszéléséből lehetne arra következtetni, hogy a károk miatt vonta vissza a szponzorációt, de az amerikai üzletember ezzel a lépéssel próbálta távol tartani Grosjeant attól, hogy ismét veszélyes versenyzésre adja a fejét. „Nem tudom… Felesége van és három gyermeke, egyszerűen megmondtam neki, hogy nem fogok neki pénzt adni arra, hogy menjen és megölje magát” – fogalmazott élesen.

Grosjean felesége, Marion öleli a pilóta egyik mérnökét Komacu Ajaót a Szahíri Nagydíj előtt Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Peter Fox

„Úgy éreztem, hogy otthon kellene maradnia és gondoskodnia kellene a családjáról. Megúszta a nagy bukást. Ha átgondoljuk, hogy mi is történt ott… Ha az autó csak pár fokkal elmozdul az egyik vagy másik irányba, nem tudott volna kimászni a bukókerettől, és meghalt volna.

Elképzelni sem tudom, hogy az özvegye vagy a gyermekei elé kellett volna állnom. Egyszerűen nem tudtam volna megtenni. Mondtam neki, hogy maradjon otthon, én itt már nem segíthetek neki.”

Grosjeant sokszor bírálták az F1-es pályafutása során, mert folyamatosan balesetekbe keveredett, a 2012-es Belga Nagydíj után el is tiltották, mert veszélyes ütközést okozott a rajtnál, de Haas szerint a francia pilóta „fene jó sofőr”, aki a jobb napjain talán a legjobbak között van. Kijelentette, Grosjean döntése, hogy folytatja a versenyzést, „én viszont nem akarok egy rossz döntés részese lenni.”

IndyCar, Romain Grosjean, Dale Coyne Racing, Barber Motorsports Park teszt
IndyCar, Romain Grosjean, Dale Coyne Racing, Barber Motorsports Park teszt
IndyCar, Romain Grosjean, Dale Coyne Racing, Barber Motorsports Park teszt
IndyCar, Romain Grosjean, Dale Coyne Racing, Barber Motorsports Park teszt
IndyCar, Romain Grosjean, Dale Coyne Racing, Barber Motorsports Park teszt
IndyCar, Romain Grosjean, Dale Coyne Racing, Barber Motorsports Park teszt
IndyCar, Romain Grosjean, Dale Coyne Racing, Barber Motorsports Park teszt
IndyCar, Romain Grosjean, Dale Coyne Racing, Barber Motorsports Park teszt
IndyCar, Romain Grosjean, Dale Coyne Racing, Barber Motorsports Park teszt, Sébastien Bourdais
IndyCar, Romain Grosjean, Dale Coyne Racing, Barber Motorsports Park teszt, Sébastien Bourdais

„Én ugyanolyan szerencsésnek érzem magam, mint ő – szögezte le. – Az egész Haas F1-es történet legszerencsésebb napja volt, hogy Grosjean viszonylag sértetlenül megúszta azt” – mondta a csapattulajdonos, aki azt élte meg a legnehezebben, hogy ha Grosjean beszorult volna a glória és a szalagkorlát közé, akkor meghalt volna. „Nagyon közel volt ehhez. Most nagyon boldog vagyok, talán ez volt a legboldogabb napom a versenyzésben, mert láttam, ahogy kiugrik az autóból.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!