Noha a versenyszimuláció során futott köreik nem tűntek túl biztatónak, Mattia Binotto csapatfőnök szerint sikerült előrelépnie a Ferrarinak az idei évre. Persze mondhatjuk, hogy a tavalyi szereplés után nem volt túl magasan a léc, de a svájci olasz – amellett, hogy ő sem volt hajlandó jóslatokba bocsátkozni az erősorrendben elfoglalt helyükről – elmondta, hogy a szélcsatornában és a szimulációk során kapott adatok összhangban vannak a valósággal, illetve az egyenesbeli sebesség terén is javultak.
Noha Carlos Sainz vasárnap a tesztelés harmadik legjobb idejével zárt, természetesen ettől még nem lehet kijelenteni, hogy a Ferrari visszatért az élmezőnybe.
Binotto maga is elmondta, hogy a szokásosnál is nehezebb volt bármit is kiolvasni az eredményekből, azt azonban így is lemérhették, hogy az SF21-es több területen is javult elődjéhez, az SF1000-hez képest.
Tavaly az egyenesbeli tempót hiánya volt a Ferrari legnagyobb hiányossága, miután új motort kellett építeniük a 2019-es erőforrás szabálytalansága miatt. Emellett a még az erősebb motorhoz optimalizált autónak is túl nagy volt a légellenállása. Binotto elmondása szerint mindkét területen fejlődtek. „Tisztában vagyunk vele, hogy miként teljesít a motor a próbapadon, de amikor behelyezzük az autóba, amit nézünk a pályán, az a sebesség és a többiekhez viszonyított tempó – nyilatkozta a csapatfőnök. – Amikor tavaly itt versenyeztünk Bahreinben, nagyon lassúak voltunk az egyenesekben, nem jutottunk be a Q3-ba és nagyon messze voltunk a pole pozíciótól.
Most azonban ha megnézem az adatokat, azt látom, hogy legalább az egyenesbeli tempónk rendben van. Nem tűnik úgy, hogy akkora hátrányban lennénk, mint tavaly.
Persze tudjuk, hogy nem csak a motorerő határozza ezt meg, hanem az autó légellenállása is, ahogyan azt tavaly is gyakran hangsúlyoztuk. De mondhatom, hogy mindkettő hozzájárult ahhoz, hogy gyorsultunk az egyenesekben. Most úgy érezzük, hogy többé nem vagyunk hátrányban ezen a téren."
Binotto emellett annak is örülhetett, hogy a korábbiakkal ellentétben a jelek szerint most azt látták viszont a pályán, amit a szélcsatornában és a számítógépes szimulációk során tapasztaltak, ami jó hír a folytatásra nézve. „Igyekeztünk a lehető legtöbbet fejleszteni az autó hátulján, ami pedig a legfontosabb volt, hogy megértsük a korrelációt a szélcsatornával és a szimulációinkkal, azaz adatot gyűjtsünk és összehasonlítsuk azokat.
Meglehetősen elégedettek vagyunk a korrelációval, ami azt jelenti, hogy legalább a következő szimulációkhoz és fejlesztésekhez jó alapunk van. Ezekben a napokban a korreláció a kulcs, úgyhogy eddig ez igen jónak tűnik."
Miként arra a tesztelés utáni elemzésünkben is kitértünk, aggodalomra adhat okot azonban a vörösök versenytempója. A rövidebb etapokból ugyan nem lehet kiindulni, hiszen a motorüzemmód mellett az autóban levő üzemanyag mennyisége sem ismert, egy versenyszimuláció során azonban már kevesebb a változó, hiszen ahhoz, hogy egy versenytávot tankolás nélkül megtegyen egy autó, mindenkinek nagyjából ugyanannyi üzemanyagra van szüksége, így legfeljebb a használt motorüzemmódok a kérdésesek.
Charles Leclerc a tesztelés utolsó napjának délelőttjén pedig teljesített egy versenytávot, mindezt ráadásul az Alfa Romeóval köröző Kimi Räikkönennel egyszerre, a köridők pedig szinte teljesen megegyeztek, ami a Ferrarira nézve nem túl hízelgő. Binotto meg is kapta az ezzel kapcsolatos kérdést, de kitérő választ adott.
„Nem foglalkozunk a többiekkel, helyette inkább az adatgyűjtésre és az autó különböző körülmények közötti megértésére fókuszálunk. Az időjárás mindhárom nap során eléggé változó volt, az első napon nagyon szeles és meleg, sok homokkal a pályán. A mai nap egyértelműen jobb volt, de végső soron magunkra koncentrálunk. A másokkal való összehasonlítás nagyon nehéz, mert soha nem tudjuk, hogy ők milyen programot teljesítenek."