A bahreini előszezoni tesztek első napján Carlos Sainz hivatalos F1-es eseményen is bemutatkozott a Ferrari színeiben. A spanyol pilóta délután kapott lehetőséget, az etap végére pedig 57 kört tett meg és az 5. helyen végzett. Csapattársát, a délelőtt autózó Charles Leclerc-t 1,3 másodperccel előzte meg, de ilyenkor ennek még nincs jelentősége.
Ahogyan az lenni szokott, az első nap legfontosabb feladata az volt, hogy Sainz hozzászokjon az SF21-eshez, különösen úgy, hogy a tavalyi SF1000-est nem vezette. A 26 esztendős versenyző elégedetten nyilatkozott, de azt is hozzátette, hogy még van hova fejlődnie, és úgy érzi, hogy ez meg is fog történni.
Nehéz megmondani, mert nem hiszem, hogy már a határon lennék
– idézi válaszát a The Race arra a kérdésre, hogy mennyire volt magabiztos. – Még korán van, mármint csak hatvan kört tettem meg, ami nem elég ahhoz, hogy teljes mértékben elérjem a határaimat. Figyelembe véve a helyzetet, szerintem a lehető legfelkészültebben érkeztem meg az első tesztre, és tisztában voltam vele, hogy mit akarunk kipróbálni. Mindent sikerült tesztelnünk, amit szerettünk volna.”
Sainz nemrég kijelentette, elképzelhető, hogy nem fogja már az első futamtól kezdve teljes mértékben felvenni a ritmust. A kétszeres dobogós most sem állította azt, hogy minden tekintetben kiismerte versenygépét, ám ami feltétlenül szükséges, azt már elsajátította. Még úgy is, hogy az időjárás a mezőny többi tagjához hasonlóan hozzá sem volt kegyes.
Úgy érzem, az alapokkal már tisztában vagyok, mostantól lépésről lépésre meg kell ismerkednem az autó finomságaival, meg kell találnom az utolsó két-három tizedet, illetve a kocsi határait
– magyarázta. – Ez pedig időbe fog telni, és rengeteg szett gumira, valamint hosszú etapra lesz szükség, hogy pontosan tudjam, hol van. Azonban a tény, hogy homokviharban és 50 km/h-s széllökések közepette debütáltam a Ferrarival, biztosan nem segített. Végső soron meglátjuk, hogy később, a tesztek során vagy néhány versenyhétvégén lesz-e annyira nyugodt a helyzet, hogy felfedezzem az apróságokat is.”
Nem sokkal a délelőtti etap vége előtt Leclerc félrehúzódott a Ferrarival és megállt, amire, mint később kiderült, az „égésnél talált anomália” miatt volt szükség. Ez soha nem jön jókor, hiszen a csapatok és a pilóták ilyenkor pályaidőt, és ezáltal adatokat és tapasztalatot veszítenek. Sainz azonban, ha nem is közvetlenül a délutáni szakasz elindulása után, de viszonylag hamar a pályára gurult. Ennek megfelelően nem is tulajdonít nagy jelentőséget a történteknek.
Kicsit később mentünk ki, de lerövidítettük a szüneteket, így a végén nem számított, mivel elég kört mentem, és mindent elvégeztem, amit terveztem
– mondta. – Figyelembe kell vennünk, hogy a teszteken a csapatok fokozottan elővigyázatosak, és amikor olyasmit látnak, ami furcsa, azonnal leállítják az autót, hogy meggyőződjenek arról, hogy ez nem a nap végét jelentő megállás. Itt sem erről volt szó, 1 óra 15 perccel vagy másfél órával később már ki tudtunk menni. Mindent ellenőriztünk és visszatértünk.”