A Mercedes és az Alpine után a héten megvolt a harmadik Forma-1-es autóbemutató is, amelyen az Aston Martin leplezte le F1-es visszatérése első autóját, az AMR21-est. Az eddig bemutatott autók közül a silverstone-i gárda mutatta meg a legtöbbet 2021-es versenygépéből, mindent azonban természetesen ők sem árultak el.
Az AMR21-es első ránézésre is nagyon hasonlít egyrészt a tavalyi RP20-asra, másrészt pedig a tavalyi Mercedes W11-esre. Mindez persze nem a véletlen műve, hiszen a nagyban befagyasztott szabályok miatt teljes egészében senki nem épített új autót, így egyes részek a tavalyi modellről kerültek át az ideire, az AMR21-es és a W11-es hátsó részének egyezése pedig szintén szándékos.
Andrew Green technikai igazgató elárulta, hogy mindig is az volt a terv, hogy a szabályok adta lehetőséget kihasználva az idei évre átveszik a 2020-as Mercedes hátsó részét.
„Nem szeretnék belemenni a részletekbe, de a teljesítményt főként az aerodinamika határozza meg, úgyhogy ezen a téren nyilván nagyon igyekeztünk. A tavalyi év késői szakaszában bevezetett szabályváltozásnak nagy hatása volt az aerodinamikai teljesítményre, így a telet azzal töltöttük, hogy igyekeztünk visszanyerni az ebből eredő veszteséget. Erre nagy hangsúlyt fektettünk – nyilatkozta a technikai igazgató a padlólemezre vonatkozó módosításokról. – Az autó hátulját megváltoztattuk és integráltuk a Mercedes által biztosított 2020-as felfüggesztést. Korábban is ez volt a terv. Úgyhogy erre a két fő területre koncentráltunk a télen."
Green elmondta, hogy a padlólemezre vonatkozó szabályváltozás miatt bizonytalanok voltak azt illetően, hogy a tavalyi Mercedes-felfüggesztés mennyire lesz kompatibilis az idei padlólemezzel. „Már azelőtt elköteleztük magunkat a Mercedes 2020-as váltója és felfüggesztése mellett, hogy változtattak a szabályokon, úgyhogy volt bennünk aggodalom, hogy a rossz irányba megyünk.
Azonban hamar világossá vált, hogy legalább hátrányunk nem származik belőle, úgyhogy ezzel végül nem volt problémánk.
Ami nehezebb volt, az a késői átállás az új aerodinamikai szabályokra, ez követelte meg tőlünk a gyorsabb reakciót" – magyarázta a technikai igazgató, aki abba sem akart belemenni, hogy mekkora előrelépést hoz nekik az elsősorban aerodinamikailag kedvezőbb új felfüggesztés, de reményét fejezte ki, hogy majd látni fogják, amikor elkezdődik a szezon előtti tesztelés.
Az is átgondolást igényelt az istálló részéről, hogy amikor 2019-ben azt az utat választották, hogy lemásolják a Mercedest, még úgy volt, hogy 2021-ben jönnek a technikai reformok. Időközben ezeket a koronavírus miatt egy évvel elhalasztották, valamint betiltották azt a módszert, amellyel a Racing Point lekoppintotta a világbajnok autót.
Green elismerte, hogy tavaly követtek el hibákat, de hangsúlyozta, hogy ezekből tanultak és törekedtek rá, hogy kijavítsák az idei autónál.
A hátsó rész mellett jelentősen változtak a hűtőnyílások, az oldaldobozok, a bargeboard, az orrkúp, a motorborítás (itt is megjelent a W12-es látott kidomborodás) és a padlólemez is. Utóbbi azért érdekes, mert az Aston nem rejtegette (noha elképzelhető, hogy nem ez a végleges változat) úgy ezt a területet, mint mondjuk a Mercedes vagy a Red Bull, így mondhatjuk, hogy ez az eddigi legteljesebb 2021-es autó, amit bemutattak.
Mivel először csak holnap, a bejáratás során fogja vezetni új munkaeszközét, Sebastian Vettel a szimulátoros tapasztalatai alapján nem akart belemenni abba, hogy miben más az Aston Martin, mint a Ferrari. A négyszeres világbajnok tudja, hogy az eltérő koncepció miatt lesz mihez hozzászoknia. „Izgatott vagyok, az autó nagyon klasszul néz ki. Nyilván számomra teljesen új, egy teljesen más filozófia.
Sok időt töltöttem a mérnökökkel, hogy megértsek minden különbséget, nemcsak technikai értelemben, hanem a procedúrák terén is. Remélhetőleg nem fog sok időt igénybe venni, hogy felvegyem a ritmust.
Nagyon-nagyon izgatottak a csapatban dolgozók, remek a szellemiségük, úgyhogy összességében nagyon jó hangulatban vagyok."
„A szimulátor alapján nagyon nehéz összehasonlítást végezni, mert mindegyik szimulátor egy kicsit más, mind a hardware, mind az érzet terén, hogy milyen jól tudja az ember érezni a kocsit és a többi. Szerencsés voltam, hogy vezethettem egy kicsit, felvehettem a ritmust és adhattam néhány visszajelzést. A szimulátor fejlesztése soha nem ér véget, mindig lehet élethűbb, és a korreláció is lehet jobb. Még van mit tenni ezen a téren, és általánosságban véve is rengeteg munka áll előttünk."
Ami pedig még az autó karakterisztikája mellett új lesz a négyszeres világbajnoknak, az a Mercedes motorja, amely ellen az elmúlt években harcolt. „Kíváncsi vagyok, hogy miként működik. Ami a teljesítményt illeti, az elmúlt években csak jót hallottunk róla, úgyhogy már várom, hogy kipróbáljam. A srácok elképesztően felkészültek, amit az elmúlt évek sikerei is mutatnak."