Az Aston Martin színeiben folytatódik Sebastian Vettel F1-es pályafutása, miután a négyszeres világbajnokot tavaly menesztette a Ferrari. A döntés már az elhalasztott szezonkezdet előtt megszületett, ami tovább rontotta Vettel teljesítményét a csapatnál. A német pilóta végül a brit istállónál talált menedéket, ahol Lawrence Stroll, a csapat tulajdonosa bizalmat szavazott neki.
„Egy négyszeres világbajnok nem felejt el hirtelen vezetni – nyilatkozta Stroll a Xinhua hírügynökségnek. – Nem azzal lehet valakit a legjobban motiválni és rávenni, hogy a feladatára összpontosítson, hogy már a szezon előtt felmondják a szerződését. Ennek a srácnak van mit bizonyítania és alig várja, hogy mehessen.”
A csapat több képviselője is elmondta, hogy elsősorban Vettel tapasztalatára támaszkodva folytatnák az Aston Martin fejlesztését,
emellett komoly infrastrukturális beruházások is zajlanak, egyebek mellett egy teljesen új gyár is épül. Stroll szerint Vettel „nyilvánvalóan nagyszerű pilóta”, a tudásával jobban megérthetik, mi kell ahhoz, hogy a silverstone-i istálló is világbajnok lehessen.
Vettelt tavaly a Mercedesszel is hírbe hozták, de végül nem volt komoly esélye az átigazolásra, noha Lewis Hamiltonnal csak idén februárban hosszabbítottak szerződést. A német pilóta a Drive to Survive című sorozat pénteken megjelent, de már tavaly felvett harmadik szezonja során azt mondta, nem érdekli, hogy Hamilton mit tervez, és hasonlóan vélekedett az Auto Hebdo című lapnak is.
„Nem ismerem Hamilton terveit azon kívül, hogy csak egy évre írt alá, de azt tudom, hogy az én otthonom az Aston Martin, ahol sok teendőnk van – nyilatkozta a 33 esztendős pilóta. – Nem tudom, hogy a Mercedesnél megnézik-e az útlevelemet, én úgy vélem, hogy ha egy ügyfélcsapat bizonyítja, hogy képes a győzelemre, az anyaistálló továbbra is kiváló alkatrészeket fog szállítani.”
A német pilóta nemrég kijelentette, nem tart attól, hogy az Aston Martin másodosztályúnak bizonyul majd a Mercedeshez képest, ennél viszont egyelőre úgy tűnik, nagyobb probléma lesz az, hogy a gyári autóhoz hasonlóan az Aston Martin is megbízhatósági gondokkal küzdött, ezért az előszezoni tesztelésen kevés kört tett meg, különösen Vettel alatt.