Három újonc mutatkozik be idén a Forma-1 mezőnyében, közöttük az F2 bajnoka, Mick Schumacher a legnagyobb név, de az Alpha Tauri színeiben kezdő Cunoda Jukinak van a legjobb esélye arra, hogy gyorsan eredményeket mutasson fel. A japán tehetség ebből már a tesztelésen ízelítőt adott, a 2. leggyorsabb volt, bár a szabályosnál korábban nyitotta a DRS-ét.
Cunoda tempója mellett a lendületes vezetési stílusa is feltűnést keltett, igaz, ebbe hibák is becsúsztak, egyebek mellett a veterán Kimi Räikkönen autója körül is megpördült. Ettől függetlenül a Red Bull kíméletlenül szókimondó tanácsadója, Helmut Marko is méltatta a fiatal tehetség kezdését.
A mi Cunoda Jukink még csak 20 éves, csupán másfél napot tölthetett az [idei] autóban, de már szenzációs teljesítményt nyújtott
– nyilatkozta az RTL-nek. – Persze, ezt [versenyképes] autó nélkül nem tudná megtenni, de gyanítom, hogy az Alpha Tauri a középmezőny elején lesz, ami nagyon szorosnak ígérkezik. Ott van a Renault [sic], a Ferrari és az Aston Martin is.”
Marko az eddig véleményt formáló bennfentesekhez hasonlóan úgy vélte, a McLaren áll a legjobban a középmezőnyben, a wokingi csapatot előrébb várja a többieknél, de kemény csatára számít. „A pálya függvényében egyik vagy másik lesz előrébb, de ismétlem, Cunoda szenzációs volt” – nyilatkozta az egykori versenyző.
A japán versenyzők eddig nem alkottak maradandót a Forma-1-ben, Cunoda viszont elsősorban Európában nevelkedett a Honda és a Red Bull támogatásával. A tesztelés alkalmával elmondta, most segít neki, hogy az F3-ban általában csak egy szabadedzés állt rendelkezésére az időmérő előtt, hogy megismerje a pályát és az autó beállítását, megtanult gyorsan alkalmazkodni az újdonságokhoz.
„Ez különösen a Forma-2-ben volt nagyon hasznos. A Forma-2-ben és a Forma-3-ban eltöltött két év során megszerzett tapasztalat az alkalmazkodás terén már most is jól jön a Forma-1-ben, főleg a szezon elején” – nyilatkozta Cunoda, aki a távolból a japán szurkolók támogatására is számíthat.
„Azt már tudom, hogyan reagáltak arra, hogy Forma-1-es versenyző lettem, főleg, hogy az elmúlt hét év során nem volt japán pilóta a Forma-1-ben. Mindenképpen izgatottak, én is az vagyok, különösen azt várom, hogy eljussunk idén Szuzukába és a japán szurkolók előtt versenyezhessek.”