A szabályosság ezúttal véleményes, mert a versenyigazgató a futam előtt még megengedte a pilótáknak, hogy kiszélesítsék a pályát a 4-es kanyarnál, a verseny közben viszont a csapatokon keresztül értesítették a pilótákat, hogy mégis betartatják a pályaelhagyásra vonatkozó szabályt.
Verstappen végül úgy előzte meg Hamiltont, hogy a 4-es kanyarban négy kerékkel átment a pálya szélét jelző záróvonalon,
rögtön utasították is, hogy engedje vissza Hamiltont, amit ő azonnal meg is tett, később viszont már nem volt lehetősége újabb támadást indítani, így a hétszeres világbajnok 0,7 másodperces előnnyel megnyerte a Bahreini Nagydíjat.
„Stratégiák nagyszerű csatája volt, az elején Max a tempójával ellenőrzése alatt tartotta a versenyt, de bátor lépésre szántuk el magunkat a korai kerékcserével – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Sky Sportsnak. – Nyertünk egy pozíciót, de a forgalom miatt ez merész lépés volt, aztán arra készültünk, hogy ezt ismét megtesszük, így védekezünk az elévágás ellen.”
Hamilton kénytelen volt a pályán megelőzni Carlos Sainz autóját, de így is olyan gyors kivezető kört teljesített, hogy Verstappennel a Red Bull már nem tudott reagálni,
mindenképpen a Mercedes mögé értek volna vissza. A holland pilóta etapját ezért megnyújtották, így előnybe került a gumik terén, de Hamilton előrébb került a pályán, a kérdés csak az volt, hogy két kiállással célba tud-e érni.
„Sejtettük, hogy a végére elfogynak a gumik, épphogy beértünk. [Hamilton] elkövetett egy kisebb hibát, ami miatt túlmelegedtek a hátsó abroncsai, de Maxnak vissza kellett adnia a pozíciót, mert a verseny során közölték velünk [a versenyirányítástól], hogy a pályaelhagyást hirtelen ismét figyelni kezdik. Ez nyerte meg nekünk a versenyt, de csodálatos küzdelem volt.”
Wolff mellett Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke foglalt helyet, elismerte, hogy az első etap végén tehetetlenek voltak a Mercedes lépésével szemben.
„Az biztos, hogy nagyon jó autójuk van, keményen hajszoltak minket az első etap során, aztán előnybe kerültek az elévágással. Nekünk az a lehetőség maradt, hogy tovább kint maradunk. Volt, amikor arra gondoltunk, hogy három kiállással megyünk végig, mert olyan korán elkezdődött az utolsó etap.”