BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 26: Sparks fly behind Sergio Perez of Mexico driving the (11) Red Bull Racing RB16B Honda during practice ahead of the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on March 26, 2021 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Lars Baron/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Honda F1-es technikai igazgatója elárulta, a bahreini adatok kielemzése után elképzelhető, hogy a következő futamokon jobban kihasználják a motor teljesítményét. A japán szakember látja a pozitívumokat, de nem elégedett az eredménnyel.
A Bahreini Nagydíj hétvégéje alapján a Red Bull összességében jobbnak tűnik a Mercedesnél, ami nagyban köszönhető a Hondának. Az időmérőn a japánok motorja sokkal hatékonyabban működött, mint a Brixworth-ben készült erőforrás, ami a hibrid korszakban először fordult elő.
A futamra ugyanakkor lényegében eltűnt ez a különbség, aminek köszönhetően a címvédő egy bátor taktikai húzásnak, valamint a szabályok körül kialakult zűrzavarnak köszönhetően végül felül tudott kerekedni riválisán, így Lewis Hamilton nyerte a futamot Max Verstappen előtt. A Honda technikai igazgatója elárulta, a következő napokban kiderítik, hogy az általuk alkalmazott motorüzemmód mennyire volt közel az ideálishoz.
Felülvizsgáljuk [a történteket] és figyelembe vesszük az adatokat
– idézi Tanabe Tojoharut az Autosport. – Látnunk kell, hogy az erőforrás milyen mértékben használódott el a verseny során, a jövőben pedig az adott pálya jellegzetességei alapján fogjuk igénybe venni. Terveik szerint megnézzük, hogy a mostani alkalommal ez optimális volt-e. Véleményem szerint gond nélkül tudjuk használni, de a magam részéről gondolkozni fogok, hogy mit tehetek annak érdekében, hogy a későbbiekben mindez még jobb legyen.”
A gyártók mozgásterét szűkíti, hogy a tavalyi idény második része óta az időmérőtől kezdve nem lehet változtatni a motorüzemmódon, ugyanakkor az energia-visszanyeréssel például lehet taktikázni. Persze minél agresszívebbek a beállítások, annál nagyobb az esély arra, hogy valami elromlik, amit a Honda is szeretne elkerülni, így nem feltétlenül érdemes kihasználniuk a maximális teljesítmény száz százalékát.
Ami magát a futamot illeti, a Red Bull soha nem kezdett ennyire jól a hibrid korszakban, akár a teljesítményt, akár a puszta számokat vesszük figyelembe. Ezt Tanabe is látja, ugyanakkor az elmaradt futamgyőzelem miatt van hiányérzete.
Csalódást keltő eredmény volt, de Max képes volt harcolni a győzelemért az év első futamán, és szerintem pozitív, hogy ilyen teljesítményt láthattunk
– magyarázta. – Úgy vélem, szezonnyitónak jó volt ez, megtettünk mindent, amit tudtunk, és úgy gondolom, a csapat stratégiája is optimális volt. Ugyanakkor az eredmények elmaradása azt jelenti, hogy ez még mindig nem elég. Ha valaki megkérdezné, hogy száz százalékig elégedett vagyok-e, azt mondanám, hogy nem.”
Ezzel együtt a japán szakember is látja, hogy nagy előrelépést tettek 2020-hoz képest, amikor a futamok többségén nem tudtak mit kezdeni a címvédő alakulattal, vagy legalábbis Hamiltonnal. „Tavaly csak akkor tudtunk nyerni, ha minden jól alakult – mondta. – A Mercedesszel való összehasonlítást tekintve idén szerintem jobb pozícióban vagyunk.”