BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 28: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF21 leads Lando Norris of Great Britain driving the (4) McLaren F1 Team MCL35M on track during the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on March 28, 2021 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Nagy csatát hozhat a konstruktőri harmadik helyért a McLaren és a Ferrari küzdelme az idei szezonban, de ehhez utóbbinak javulnia kell a versenyeken.
Az idei első futam nemcsak az élmezőnyben, hanem a középmezőnyben várható erőviszonyokról is képet adott, és ez alapján egyelőre úgy tűnik, hogy a Red Bull és a Mercedes mögött a Ferrari és a McLaren csatázhat majd a harmadik helyért, ebbe a harcba pedig talán az Alpha Tauri is beleszólhat.
A versenyt a 4. helyen záró Lando Norris bizonyult a követőboly legjobbjának úgy, hogy a hetedik helyről rajtolt, miközben a 4. pozícióból startoló Charles Leclerc visszaesett a hatodik helyre. A brit pilóta úgy véli, hogy jelenleg szombaton hátrányban vannak a maranellóiakhoz képest, a futamon azonban erősebbek.
„Az eddig látottak egyértelműen megmutatták, hogy a Ferrari nagyot lépett előre tavalyhoz képest, de ez nem ért minket váratlanul – jelentette ki Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke a vörösök formáját látva. – Mindig is azt mondtuk, hogy nem becsüljük le egy olyan csapat képességeit, mint a Ferrari, figyelembe véve a történelmüket, az erőforrásaikat és a tapasztalatukat. Ráadásul két nagyszerű versenyzőjük is van. Várjuk a csatát ellenük az idei szezonban."
Norris úgy látta, hogy a versenytempójuk egyértelműen jobb volt a Ferrariénál. „50-50 az állás közöttünk.
Charles-t 5-6 körrel a verseny kezdete után előztem meg a rajt helyett, aminek az az oka, hogy jobb és gyorsabb autónk volt.
De nem volt könnyű legyőzni őket, és azt szeretném, hogy a folytatásban könnyebb legyen, úgyhogy örülni fogok, ha jobb teljesítményt nyújtunk majd szombatonként."
A brit pilóta ugyanakkor nem akart messzemenő következtetéseket levonni egy verseny alapján, mondván Bahreinben általában amúgy is jól mennek.
„A szombatok nehezek nekünk, akárcsak tavaly. Vasárnap talán egy kicsit kényelmesebb helyzetben vagyunk. Ugyanakkor a bahreini pálya általában fekszik nekünk, úgyhogy csak néhány futam után derül ki, hogy valójában mennyire is vagyunk jók. Most tudtam vigyázni a gumikra elöl haladva, de ha egy kicsit többet kellett volna másokkal versenyeznem, akkor más lehetett volna a helyzet."
Hogy a Ferrari valóban egy körön, illetve kevés üzemanyaggal lehet jobb a McLarennél, a nyolcadik helyen végző Carlos Sainz utolsó etapjának vizsgálata is mutatja. A spanyol versenyző Norrishoz hasonlóan kemény gumikon haladt és bár négy körrel később cserélt kereket, az, hogy 18-ból 11 körben gyorsabb volt a McLaren versenyzőjénél, mindenképpen pozitív jel a folytatásra nézve.