A magas és az alacsony padlószögű autók egymáshoz viszonyított versenyképessége volt a Bahreini Nagydíj egyik központi témája, a hosszú tengelytávú és alacsony padlószögű autókat használó Mercedes, és különösen az Aston Martin hangoztatta, hogy a padlólemezt és a diffúzort érintő szabályváltozások nekik többet ártottak, mint például a magas padlószögű Red Bullnak.
Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke viszont mérnökként megmosolyogtatónak tartja a panaszkodó csapatok érvelését. A wokingi istálló közvetlenül nem érintett az ügyben, mert az autójuk egyik szélsőséget sem képviseli, ráadásul a Mercedes-motornak köszönhetően az idénynyitón megerősítette a helyét a csapatok erősorrendjének 3. helyén.
Szerintem bármely csapatnak nehezére esne megítélni, hogy az egyik vagy a másik filozófiát befolyásolták-e jobban a változások,
mert a tél folyamán mindannyiunknak a meglévő koncepciónkat kellett alapul venni – nyilatkozta a német szakember az N-tv-nek. – Amennyire én látom, egyik résztvevő sem tudja összehasonlítani az alacsony és a magas padlószögű koncepciót. Senki sem tudja megmondani, hogy az egyik vagy a másik koncepciót kisebb vagy nagyobb mértékben befolyásolják a változások.”
Seidl szerint időre van szükség ahhoz, hogy kialakuljon az idei erősorrend, arra számít, hogy a Mercedes „könyörtelenül” visszavág az idénynyitó után, „amit a Mercedes egyébként meg is nyert.”
Az FIA csütörtöki sajtótájékoztatóján megkérdezték az Aston Martin pilótáját, Lance Strollt is a helyzetről,
a kanadai pilóta szerint az AMR21-es a többiekkel összehasonlítva nem annyira versenyképes, mint a tavalyi Racing Point RP20 volt, de úgy látja, maradt fejlesztési lehetőség az autóban és Bahreinben rátapintottak az autó néhány gyengeségére.
„Világos, hogy eltérés van a két filozófia között – nyilatkozta az alacsony-magas padlószöggel kapcsolatos vita ügyében. – Végtére is nekünk az ártott, hogy a szabályváltozás miatt a magas padlószögű autókhoz képest jelentősen csökkent a leszorítóerőnk. A gyenge tapadás árt a köridőnek is” – összegzett.