Kimi Räikkönennel kapcsolatban sokat emlegetett történet, hogy mindössze 23 együléses verseny után mutatkozhatott be a Sauber színeiben a 2001-es Ausztrál Nagydíjon. A csapatok ritkán mernek beültetni ennyire tapasztalatlan pilótát, ám az akkor 21 éves versenyző azonnal bizonyította, hogy nincs ok az aggodalomra.
Jost Capito akkoriban a Sauber igazgatótanácsának tagjaként tevékenykedett, és nem kisebb dolgot állít, mint hogy ő vitte a csapathoz a finn pilótát. A Williams tavaly kinevezett vezérigazgatója már jóval a jóval korábban találkozott az ifjú tehetség nevével, és először csak a krónikákból tudhatta, hogy mire képes, majd saját szemével is meggyőződött erről.
Beszéltem a menedzsereivel, akiket ismertem, és mondták, hogy van egy nagyon fiatal finn pilótájuk, aki nagyszerű lesz
– árulta el a Beyond the Grid című podcastban. – Megadták a nevét, én pedig utánanéztem, és kiderült, hogy gokartos korában slickeken nyert esős futamokat, ugyanis nem volt pénze esőgumikra. 2000-ben követtem a versenyeit, és a spái Forma-3-as [valójában Formula Renault Európa-kupa – a szerk.] futama különösen lenyűgözött. Az első szabadedzésen meghibásodott a motorja, és ezek után az övé volt a legjobb idő az esős időmérőn.”
Capito ezt követően meghívta őt a Sauber hinwili központjába, és amikor a finn pilóta először járt a gyárban, „belenéztem a szemébe, és tudtam, hogy ő olyan srác, akit meg kell tartani”. A német szakember azt is elmondta, hogy mindezt honnan tudta: korábban a Porschénél felelt a gyártó motorsport-tevékenységéért, és a márkakupa során rengeteg pilótát láthatott testközelből, köztük olyanokat, mint Mika Häkkinen, Eddie Irvine vagy Ralf Schumacher. Ez idő alatt hatalmas tapasztalatot halmozott fel, aminek segítségével nagyon hamar meg tudott ítélni egy versenyzőt.
Capito szerepe Räikkönen leigazolásában eddig nem volt ismert, és a képet kicsit árnyalja, hogy többen is nagy jelentőséget tulajdonítanak maguknak ezzel kapcsolatban.
A finn versenyző menedzsere, Steve Robertson szerint ő karolta fel és juttatta el a lehetőség kapujába, de későbbi versenymérnöke, Jacky Eeckelaert is kiemelte, hogy már az első teszt után látta a potenciált.
Hozzá hasonlóan a 62 éves szakember is többször hangsúlyozta, hogy kezdettől fogva hitt Räikkönen képességeiben, és igaza is lett, hiszen mindössze egy szezon után a McLaren vele pótolta a távozó Häkkinent. Capito azonban viccesen megjegyezte, hogy saját szempontjából jobban is eljárhatott volna. „Naiv voltam, és hatalmas hibát követtem el. Az eladásából tíz százalékos részesedést kellett volna kérnem Peter [Saubertől], mivel én vittem a csapathoz.”
Räikkönennel a Sauber története legjobb konstruktőri helyezését érte el a 4. pozícióval, és Capito úgy véli, ebben a 2007-es világbajnoknak is hatalmas szerepe volt. Ráadásul az érte kapott pénzből az istálló megépíthette a szélcsatornáját, valamint a szponzoráció terén is jobb lehetőségei adódtak.