Nagy felhajtás kerekedett a Bahreini Nagydíjon a pályaelhagyás szabálya miatt, még a csapatoknál sem igazán értették, hogy miért kellett lazábban értelmezni a záróvonal hatályát a versenyen, mint előtte az edzéseken, és az is zavart okozott, hogy Lewis Hamiltonnak 29 alkalommal elnézték a 4-es kanyar kiszélesítését, utána viszont szóltak neki, hogy ne csinálja, majd Max Verstappennek is vissza kellett adnia a vezetést, miután a pályán kívülre csúszva előzte meg Hamiltont.
Imolában várhatóan kevesebb félreértés lesz ebből, mert a pálya kevésbé megbocsátó, a versenyzők általában időt vesztenek a záróvonal átlépésével, és a versenyigazgatói utasítás (Race Notes) alapján is úgy tűnik, hogy ezúttal nem esik majd más elbírálás alá a pályaelhagyás az edzéseken és a vasárnapi nagydíjon.
A sportfelügyelők a 9-es (Piratella kijárata), a 13-as (csúcspontja) és a 14-15-ös (Variante Alta) esetében figyelik majd a pályaelhagyást.
A 13-as kanyarban lassító pályaelemeket helyeztek el és a Variante Alta elején is kicserélték a lassító bordákat egy hosszú elemre. Amennyiben egy pilóta háromszor is elhagyja négy kerékkel a pályát, bemutatják neki a fekete-fehér zászlót, utána pedig a sportfelügyelők is megvizsgálják az esetét, és várhatóan büntetést osztanak ki.
A mezőny doyenje, Kimi Räikkönen is számít arra, hogy a Variante Alta sikán kapcsán ismét vita alakul ki a pályaelhagyás miatt. Az FIA csütörtöki sajtótájékoztatóján elmondta, szerinte ez mindig is téma lesz az autóversenyeken.
Már évek óta ez megy, nem is számítok rá, hogy el fog múlni."
„Ha befüvesítik vagy homokot szórnak le, akkor könnyebb betartatni a pálya szélét és az ember többet veszít, ha kiszélesíti, de akkor meg figyelembe kell venni, hogy motorosok is használják a pályát és nekik másmilyen bukóterek kellenek. Mindenkinek meg kell felelni.”
„A szabályok eléggé világosak, hogy mit csinálhatunk, és mit nem, az előző versenyen sem hiszem, hogy érthetetlen lett volna a szabály. Nagy ügyet csináltak belőle, de mindannyian tudtuk, hogy mit csinálhattunk és mit nem” – jelentette ki az Alfa Romeo versenyzője.
Räikkönen mellett Nyikita Mazepin is részt vett a sajtótájékoztatón, a Haas pilótája szerint „amíg a szabályok világosak, addig könnyű betartani azokat.” Hozzátette: „Mindig lesz valaki, aki ügyeskedik, szerintem ebben az esetben nagyon fontos, hogy a sportfelügyelők figyeljék a pályák határait, és ha valaki nem tartja be, akkor figyelmeztessék a csapatot.”