A Ferrari kockáztatott, ami a piros zászló nélkül be is jöhetett volna

Forma-1, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Emilia Romagna Nagydíj
IMOLA, ITALY - APRIL 18: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 leads Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF21 during the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on April 18, 2021 in Imola, Italy. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Könnyen lehet, hogy dobogótól fosztotta meg a Ferrarit George Russell és Valtteri Bottas balesete az Emilia Romagna Nagydíjon, a Scuderia pilótái azonban ennek ellenére nem elégedetlenek.

Nem panaszkodhat a Ferrari idei első hazai versenye, az Emilia Romagna Nagydíj után, hiszen a negyedik és az ötödik helyen zárták az imolai futamot. Ezzel Charles Leclerc tulajdonképpen megtartotta a rajthelyét, míg Carlos Sainz a 11. pozícióból szép felzárkózást mutatott be. Ezzel együtt maradt némi keserű szájíz a monacói pilótában, ugyanis ha nincs a Valtteri Bottas és George Russell ütközése miatti piros zászló, akár még a dobogón is végezhetett volna.

Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Chase Carey, Greg Maffei, Stefano Domenicali, Tom Garfinkel, Miami Nagydíj
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Fausto Gresini, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lawrence Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Lawrence Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pirelli trófea, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Lewis Hamilton
Forma-1, Red Bull szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, biztonsági autó, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mick Schumacher
Forma-1, Lewis Hamilton, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Nicholas LAtifi, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Lance Stroll, Carlos Sainz, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Carlos Sainz
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, mezőny

A felvezető körön megpördülő és a kavicságyba csúszó Leclerc számára a folytatás már sokkal jobban alakult, a 32. körben történt futammegszakítás pillanatában pedig Lewis Hamilton kicsúszását kihasználva már a második helyen haladt, 21 másodperccel a vezető Max Verstappen, és 26 másodperccel a harmadik helyezett Lando Norris előtt. A piros zászló azonban lenullázta az előnyét, az újraindítás után pedig előbb Norris, majd a kilencedik helyről felzárkózó Hamilton is megelőzte, így leszorult a dobogóról.

Utólag elárulta, hogy már szombaton is az esőre készültek, ezért nagyobb leszorítóerővel mentek, ami a korábbi hatalmas előny birtokában nem lett volna probléma, viszont így, hogy védekezniük kellett, már az volt.

„Nagyszerű versenyünk volt ma, de egy kicsit frusztrált vagyok – nyilatkozta Leclerc a Sky Sportsnak. – A felvezető körtől eltekintve nagyszerűen indult a verseny, jó pozícióban voltunk, nagyon erős volt a tempónk.

Sajnos a piros zászló után küszködtünk a védekezéssel a mögöttünk érkezőkkel szemben."

Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Chase Carey, Greg Maffei, Stefano Domenicali, Tom Garfinkel, Miami Nagydíj
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Fausto Gresini, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lawrence Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Lawrence Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pirelli trófea, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Lewis Hamilton
Forma-1, Red Bull szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, biztonsági autó, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mick Schumacher
Forma-1, Lewis Hamilton, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Nicholas LAtifi, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Lance Stroll, Carlos Sainz, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Carlos Sainz
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, mezőny

Sainz nemcsak ezzel küszködött, hanem úgy általánosságban véve az autójával is, különösen esőben.

A spanyol versenyző elmondta, nem is tudta, hogy mire számítson, mivel még soha nem vezette esőgumikon a Ferrarit, ezért valamennyire tesztnek fogta fel a versenyt.

Mint kiderült, kicsúszásai is ennek voltak köszönhetőek. „Mindent figyelembe véve az ötödik hely jó eredmény nekem, különösen azt tekintve, hogy a tizenegyedik helyről rajtoltam – értékelt a verseny után. – Először vezettem esőben az autót, úgyhogy sok mindent fel kellett fedeznem. Ezúttal úgy döntöttem, hogy kockázatot vállalok, miután Bahreinben azt mondtam, hogy könnyedebbre veszem, de az esőben úgy voltam vele, hogy most mindent beleadok. Előbbre is léptem néhány helyet, utána viszont egy kicsit elkezdtem küszködni.

De legalább elég gyors voltam ahhoz, hogy visszajöjjek, úgyhogy hibáztam, de közben nyomtam is. Jól szórakoztam, élveztem, de közben frusztráló is volt."

Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Chase Carey, Greg Maffei, Stefano Domenicali, Tom Garfinkel, Miami Nagydíj
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Fausto Gresini, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lawrence Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Lawrence Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pirelli trófea, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Lewis Hamilton
Forma-1, Red Bull szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, biztonsági autó, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mick Schumacher
Forma-1, Lewis Hamilton, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Nicholas LAtifi, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Lance Stroll, Carlos Sainz, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Carlos Sainz
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, mezőny

Sainz elmondta, úgy érzi, hogy egyre jobban kezd eggyé válni az autóval, és amikor sikerül beletalálnia egy jó körbe, vagy jól bevenni egy kanyart, akkor érzése szerint már nagyon közel van a határhoz, úgyhogy most már csak azt kell elérnie, hogy ezt következetesen tudja hozni, illetve megszerezze azt a tudást, amivel tud reagálni a változó körülményekre, az eltérő keverékekre és a változó tapadási viszonyokra.

Ami a McLarennel a konstruktőri harmadik helyért folytatott csatát illeti, a két csapat gyakorlatilag ugyanannyi pontot szerzett (a McLaren 23-at, a Ferrari 22-t), Sainz szerint pedig pályáról pályára változni fog, hogy melyikük lesz a jobb. A spanyol pilóta azért azt megjegyezte, hogy örülne egy kicsit több lóerőnek, amivel jobban fel tudnák venni a versenyt a wokingiakkal az egyenesekben.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!