Vágólapra másolva!
Charles Leclerc elárulta, utolsó gyorskörében elkövetett egy kisebb hibát, de ennek végül nem volt jelentősége. A monacói pilóta a McLarent tartja a Ferrari legnagyobb ellenfelének, de nem zárja ki, hogy Imolában akár a legjobbakkal is harcolhatnak. Carlos Sainz a Q2-es kiesése után úgy véli, még mindig tanulnia kell.

Felemás napot zárt a Ferrari, miután Charles Leclerc, aki a szezonnyitóhoz hasonlóan az Emilia Romagna Nagydíj időmérőjét is a 4. helyen fejezte be, míg csapattársa, Carlos Sainz a 11. pozícióban zárt. A monacói pilóta nem zárta ki, hogy akár a legjobbakkal is felvehetik a versenyt,míg a spanyol versenyző úgy érzi, vasárnap képes lesz javítani az eredményen.

Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Alain Prost, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Charlotte Siné, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Esteban Ocon, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Esteban Ocon, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Mick Schumacher, Haas, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Mick Schumacher, Haas, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
F1 Grand Prix of Emilia Romagna - Final Practice
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, George Russell, Williams, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Emilia Romagna Nagydíj 2021, szombat
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Cunoda Juki, Alpha Tauri, baleset
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, George Russell, Williams
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Esteban Ocon, Alpine
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Nyikita Mazepin, Haas
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, George Russell, Williams
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Lewis Hamilton, Mercedes, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Max Verstappen, Red Bull, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Lando Norris, McLaren, George Russell, Williams
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Lewis Hamilton, Mercedes, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Max Verstappen, Red Bull, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Max Verstappen, Red Bull, Sergio Pérez
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Nyikita Mazepin, Haas
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Lewis Hamilton, Mercedes, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Nyikita Mazepin, Haas, George Russell, Williams, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Lando Norris, McLaren, George Russell, Williams
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, gyászszünet, Stefano Domenicali
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Cunoda Juki, baleset
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Lewis Hamilton, Mercedes, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Max Verstappen, Red Bull, Sergio Pérez
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Cunoda Juki, baleset
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Esteban Ocon, Alpine
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Valtteri Bottas, Mercedes, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Nyikita Mazepin, Haas
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Lewis Hamilton, Mercedes, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, gyászszünet, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, gyászszünet, Alpha Tauri
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, időmérő, gyászszünet, Red Bull

Leclerc helyezése abból a szempontból egyáltalán nem meglepő, hogy korábban is jó néhányszor megvillant a kvalifikáción, ráadásul ezen a hétvégén a Ferrari is biztató jeleket produkált. A 23 esztendős pilóta utolsó körének végén úgy érezte, hogy akár ennél előrébb is végezhetett volna, de utólag látja, hogy felesleges volt bosszankodnia, hiszen 2 és fél tizeddel maradt el Max Verstappentől.

– nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Arra számítottam, hogy [emiatt] kettő vagy három pozíciót fogok bukni, mivel nagyon közel vagyunk egymáshoz, és már ez is hatalmas különbséget jelent. Végül negyedikek lettünk, a harmadik hely pedig [egyébként] sem lett volna elérhető.”

A kétszeres futamgyőztes ugyanakkor könnyedén eggyel hátrébb szorulhatott volna, ugyanis Lando Norris a 3. legjobb időt autózta, csak éppen pályaelhagyás miatt elvették a körét. Leclerc tisztában van vele, hogy a végül 7. helyről rajtoló brit versenyzőre és az egy pozícióval előrébb végző csapattársára, Daniel Ricciardóra érdemes lesz figyelniük.

„Összességében elégedett vagyok a teljesítményünkkel, de keményen kell hajtanunk, mert a srác, aki előttem ült ezen a széken, hihetetlen köridőt produkált, és az a két centiméter, amennyivel elhagyta a pályát, semmilyen előnyt nem jelent – utalt Norrisra. –

Leclerc alig több mint 3 tizeddel maradt el Lewis Hamilton pole pozíciós körétől, ami mostanában szokatlan a Ferraritól vagy bármelyik középcsapattól. A Ferrari második szabadedzésen látott versenytempója igencsak biztató volt, de a monacói pilóta óvatosan fogalmazott ezzel kapcsolatban.

Leclerc elmondta, az idei Ferrari elsősorban a teljesítmény szempontjából jelent előrelépést tavalyhoz képest Forrás: Formula 1 via Getty Images/2021 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene

„Az ehhez hasonló pályákon, ahol az időmérőn mindössze három tized a lemaradásunk, úgy néz ki, hogy igen – válaszolta arra a kérdésre, hogy felveheti-e a versenyt az előle rajtoló hármassal. – Ugyanakkor furcsa, hogy ezen a hétvégén ennyire szoros a küzdelem, főleg az élcsapatok között.

A Ferrari szemmel láthatóan előrelépett a tavalyi borzalmas szerepléshez képest. Leclerc elárulta, hogy az autó vezethetőségével 2020-ban sem voltak óriási gondok, ami viszont a sebességet illeti, ég és föld a különbség.

„Azt kell mondanom, hogy bár az egyensúly terén is valóban előreléptünk, a teljesítménynövekedést nem érzi az ember, miközben az egész csomag javult, így a teljesítményünk is sokkal jobb lett – magyarázta. – Érzésre tavaly sem volt rossz [vezetni az autót], persze volt néhány gyengesége, mint például a kanyarbejáratnál tapasztalható instabilitás, ami idén már nincs, és ez segít a vezetésben. Egy gyorskör során viszont hasonló az érzés, de most sokkal gyorsabbak vagyunk.”

Csapattársával ellentétben Sainz közel sem lehet annyira elégedett az időmérő után, ugyanis a 11. helyen már a Q2-ben búcsúzott az időmérőtől. A Ferrari idénre szerződtetett pilótája elmondta, annak ellenére, hogy az alapsebessége megvolt, egyszerűen egyik köre sem sikerült jól.

– jelentette ki. – Mindenhol volt egy kis hiba, a kanyarokat nem sikerült tökéletesen bevennem a kör során. Szóval csalódott vagyok, mert tudom, hogy ha jó munkát végzek, akkor meglett volna a megfelelő köridő. Tisztában vagyok vele, hogy bejuthattam volna a Q3-ba.”

Sainz még mindig a tanulás fázisában van Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Peter Fox

Sainz ugyanakkor rámutatott, hogy még mindig nincs elég tapasztalata az autóval, így még nem értette meg teljesen annak viselkedését, és nem minden helyzetben tudja, hogy mire számítson. Emiatt pedig nem is képes kiautózni belőle azt, ami benne van.

„Nagyon szoros a verseny, és minden egyes tized számít – mondta. – Tudom, hogy ma két-három tized bennem maradt, egyrészt saját magam, másrészt a fékerőegyensúllyal kapcsolatos gondok miatt, aminek következtében nem minden kanyarban volt meg az a balansz, amit szerettem volna. Azonban még a szezon elején járunk, nagyon kevés kört tettem meg ezzel az autóval, és még mindig tanulnom kell.

A spanyol versenyzőről ugyanakkor köztudott, hogy nem az időmérőkön nyújtja a legjobb teljesítményt. Ennek megfelelően bízik benne, hogy ezúttal is inkább a futamon fog villogni. „Mindig is inkább vasárnap voltam jobb, szeretem, ha aznap nyújtok erősebb teljesítményt. Ebből a szempontból magabiztos vagyok, és úgy érzem, holnap előre fogok lépni.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!