Néhány perc leforgása alatt teljesen felborult a verseny a Mercedes szempontjából az Emilia Romagna Nagydíjon. A 31. körben nem sokkal a kerékcseréje után, közepes keverékű slick gumikkal Lewis Hamilton a kavicságyba csúszott, eltörte az autója első szárnyát és csak jelentős időveszteséggel tudta folytatni a versenyt.
Ekkor úgy tűnt, Hamiltonnak minden esélye elszállt, hiszen bokszkiállásra is szüksége volt és körhátrányba került, de alig ért vissza a pályára, George Russell kiütötte a versenyből a másik Mercedest vezető Valtteri Bottast. A romeltakarítás miatt leállították a versenyt, így Hamilton visszavehette a körét, ráadásul az autóját is teljesen megjavíthatták a szerelők.
Nagyon megkönnyebbültem, amikor ismét elindulhattam, de tudtam, hogy percekig voltam a kavicságyban, úgyhogy fogalmam sem volt, hogy mennyire estem vissza, azt persze sejtettem, hogy talán körhátrányom van
– nyilatkozta Hamilton a futam után. – Amikor kiderült, hogy tényleg körhátrányban vagyok, nem tudtam, hogy mire leszek képes, de ilyen nehéz körülmények közepette elkerülhetetlen volt, hogy történjen valami a verseny későbbi szakaszában, hiszen mindenki kezdett száraz pályás gumikra váltani.”
„Mondhatjuk, hogy egy igen szerencsés pillanat tette lehetővé a számunkra, hogy visszavegyük a kört és újra beszálljunk a versenybe. Nagyon hálás vagyok ezért” – ismerte el Hamilton, aki a 9. helyről egészen a 2. helyig jutott, ráadásul a leggyorsabb versenykört is megfutotta, így
összeomlás helyett a pontverseny éllovasaként várhatja a jövő hétvégi Portugál Nagydíjat.
„Kétségtelen, hogy nagyon értékes lesz majd a szezon során az, hogy felzárkóztam a 2. helyre és megszereztem ezeket a pontokat – utalt a 2. helyért járó 18 egységre. – Ha ma elvesztettem volna 25 pontot, azt nagyon nehéz lenne behozni, tekintettel arra, hogy a Red Bullnak [a közelmúltban] most először van világbajnoki győzelemre képes autója, ami hihetetlenül gyors.”
A vasárnapi futam negatív hőse Russell volt azzal, hogy nekiment Bottas autójának, de nem sokkal korábban Hamilton kicsúszásánál is jelen volt, lekörözöttként. „Lewis kicsúszott a pályáról, George próbált segíteni neki, de igazából pont az ellenkezője történt” – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a futam utáni online sajtóbeszélgetésen.
Wolff arra utalt, hogy Russell bár igyekezett elengedni Hamiltont, a Mercedes pilótája kénytelen volt ugyanúgy a pálya nedves részére hajtani, ahogy később Russell is tette Bottas támadásakor, de a hideg slick gumikkal nem volt elég jó a tapadása ahhoz, hogy be tudja venni az éles balkanyart.
„Lewis nagyon ritkán követ el hibákat, egyszerűen balszerencsés volt. Nem magától követett el vezetői hibát, hanem a nedves íven előzött, mert George próbált segíteni neki. Hirtelen zajlottak az események. Jó érzés a csapatnak, hogy Lewis ül az autóban és nem nagyon szokott hibázni.”