BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 12: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 kicks up sand as he runs wide during Day One of F1 Testing at Bahrain International Circuit on March 12, 2021 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
A korlátozások ellenére zajlanak a fejlesztések az F1-es csapatoknál, különösen a Mercedesnél és az Aston Martinnál várják, hogy új alkatrészek révén behozhassák a szabályok miatti visszaesésüket.
Az előző években látottaknál szorosabb küzdelemmel indult az idei F1-es világbajnokság Bahreinben, a két héttel ezelőtti versenyhétvége visszhangozta az előszezoni tesztek után várt helyzetet, a Red Bull valóban felzárkózott a Mercedeshez, viszont a világbajnoki címvédő annak ellenére is győzött, hogy az új technikai szabályok miatt egyelőre küszködnek az autó beállításával.
Elterjedt vélemény a paddockban, hogy a padlólemezt és a diffúzort érintő korlátozások az alacsony padlószögű autókat, vagyis a Mercedest és az arról mintázott Aston Martint nagyobb mértékben visszavetették a magas padlószögű autókhoz, például a Red Bullhoz vagy az Alpha Taurihoz képest. Ráadásul, Andrew Shovlin szerint
nincs is gyors megoldás, mert a fejlesztési lehetőségek is behatároltak.
Ennek ellenére a munka nem áll le, a La Gazzetta dello Sport tudósítására hivatkozva a Racingnews365 arról számolt be, hogy a Mercedesnél már zajlik egy új padlólemez kifejlesztése, sőt, az is lehetséges, hogy az új elem már Imolában megjelenik az autón.
A csapat technikai igazgatója szerint egy ilyen alkatrész legyártásához akár hat hét is kellhet, de a folyamat felgyorsítható, ha a megszokottnál nagyobb kapacitásokat mozgósítanak. Ez egybevág azzal, hogy az olasz sportlap arról írt, hogy a Mercedes már a bahreini tesztelés után elkezdett foglalkozni a fejlesztéssel, vagyis lassan öt hete kereshetik a megoldást.
Hasonló a helyzet az Aston Martinnál is, ami a csapatok közti megállapodás jegyében a Mercedes szélcsatornáját használja.
Otmar Szafnauer szerint a vártnál gyengébb bahreini eredmény ellenére nem mondtak le az idei szezonról, a teljesítmény fokozását várja a csapattól, ezt az is alátámasztja, hogy a szélcsatornában és a számítógépes áramlástani kutatások révén már találtak megoldásokat.
„Ezeket hamarosan a pályára is elvisszük. Le kell dolgozzuk a hátrányt, amit az FIA a biztonságra hivatkozva kirótt ránk a szabályváltozás révén. Más csapatokkal beszélgetve úgy tűnik, hogy ők az egész visszaesést behozták, mi viszont nem, egyszerűen azért, mert más aerodinamikai filozófiát követünk.”
A Mercedesszel ellentétben az Aston Martin a középmezőnyben küzd az ellenfelekkel, az Alpine-t irányító Marcin Budkowski nemrég azt ígérte, hogy ők is új fejlesztéseket hoznak a következő versenyekre, így tesz az Alpha Tauri is. Szafnauer megerősítette, ők is a padlólemez hátsó részénél keresik a leszorítóerőt, ettől a balansz javulását várja és meredekebb első szárnyállásokat is remél.