A tavalyi, száraz pályán rendezett időmérő edzéseket (a 17 futamból 15-öt) figyelembe véve a 2020-ra az egykörös tempó terén gyakorlatilag verhetetlenné vált Mercedes előnye 0,543 másodpercet mutat, azaz a világbajnok istálló leggyorsabb autója átlagosan ennyivel előzte meg a hozzá aktuálisan legközelebb kerülő riválist a legutóbbi idényben. Mindez azt eredményezte a brackley-ieknek, hogy a 17 versenyből 15-ször az övék lett a pole pozíció (Lance Stroll az esős isztambuli pályán, Max Verstappen pedig a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon tudta legyőzni őket). Az idén azonban ez minden bizonnyal másképp lesz.
A Mercedes időmérős fölénye a motorüzemmódokra vonatkozó tavalyi szabályváltozás után érezhetően csökkent, de 2-3 tized így is stabilan megmaradt az előnyükből. Ehhez képest Max Verstappen az idei első futam időmérő edzésén Bahreinben 4 tizedmásodperccel győzte le Lewis Hamiltont. Arra, hogy valaki ekkora különbséggel végezzen az élen valamelyik Mercedeshez képest, értelemszerűen több mint egy éve nem volt példa, legutóbb pont Verstappennek sikerült a 2019-es Mexikói Nagydíjon, amikor 5 tized volt az előnye a 4. helyezett Hamilton előtt.
Az idén azonban a folytatásban is könnyen előfordulhat, hogy a Red Bull nagyon elveri majd a kvalifikáción Hamiltont és Bottast, Toto Wollf, a címvédő istálló csapatfőnöke szerint ugyanis hiába nyertek Bahreinben, az időmérős lemaradásuk továbbra is fennáll majd.
„Ha valaki előre közli, hogy ilyen eredményt érünk el vasárnap, valószínűleg nem hittem volna neki, de jól talpra álltunk a téli tesztelés után. Ám hogy 100%-ig őszinte legyek, továbbra is elég nagy a lemaradásuk az egykörös tempó terén."
Wolff elmondta, a bahreini időmérő után arra számítottak, hogy a futamon is hátrányban lesznek. Hogy végül miért kerültek közelebb, arra még nekik is rá kell jönniük. „A futamon egyértelműen versenyképesek voltunk. A stratégia jelentette a különbséget. Bátor döntést hoztunk az elején, amivel pozícióelőnybe kerültünk a pályán, a végén pedig a versenyzés istene a mi oldalunkon állt.
Igen, négy tizedre voltunk az időmérőn, ami elég nagy különbség és nehéz lesz eltüntetni.
Tudjuk, hogy jó versenyautójuk van, és nem volt világos, hogy el tudjuk majd tüntetni az időmérőn látott különbséget. Meg kell értenünk, hogy beállítási szempontból miért volt jó az autó vasárnap, és miért nem az azt megelőző napokban."
Az osztrák üzletember ezzel együtt hangsúlyozta, hogy nem tempóból nyertek Szahírban, azaz nem valamiféle „döbbenetes teljesítményugrást vittünk véghez, hanem a nagyszerű stratégia, a jó autó és a szerencse kombinációja segített minket."
A Mercedes ezzel együtt már előre tart a folytatástól, mivel szerintük a soron következő imolai, majd az azutáni portugáliai helyszín is a Red Bull autójának kedvez. Wolff szerint az, hogy Bahreinben is így megszorongatták őket, valamint hogy korábban rendszerint csak a szezon vége felé értek fel az ő szintjükre, tökéletesen megmutatja, hogy az idén mennyire erős Red Bullra kell számítaniuk.
Bahrein sosem tartozott a Red Bull legerősebb pályái közé, mint ahogy korábban a szezon elején sem voltak különösebben jók, az első verseny azonban megmutatta, hogy 2021-ben már nem ez a helyzet.
Kétségem sincs afelől, hogy elképesztően nehéz lesz legyőzni őket. Jelenleg ők a leggyorsabbak, vasárnap pedig a versenyzés istenei is segítettek minket."