IMOLA, ITALY - APRIL 17: Lando Norris of Great Britain driving the (4) McLaren F1 Team MCL35M on track during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on April 17, 2021 in Imola, Italy. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Két pilótának is keserű szájízzel ért véget az Emilia Romagna Nagydíj időmérő edzése, de kettejük közül csak az egyik ostorozta magát keményen a hibája miatt.
Lando Norris és Cunoda Juki is kénytelen volt bocsánatot kérni csapatától az Emilia Romagna Nagydíj időmérője után, mivel mindketten potenciális jó eredménytől fosztották meg saját magukat és csapatukat. Norris esetében egyértelműen ez volt a helyzet, hiszen ha csak néhány centiméterrel szűkebben fordul a Piratella-kanyarban, a harmadik rajtkockát szerezte volna meg a hetedik helyett. A japán versenyzőnél ilyen pontosan nem lehet megmondani, hogy hol végezhetett volna, ha nem töri össze az autót a Q1 elején, de Pierre Gasly ötödik rajpozíciójából kiindulva legalább a Q3-ba jutás meglehetett volna neki.
Galéria: Az Emilia Romagna Nagydíj szombati napja - Galéria
1/108
IMOLA, ITALY - APRIL 17: Kimi Raikkonen of Finland and Alfa Romeo Racing walks in the Paddock prior to final practice ahead of the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on April 17, 2021 in Imola, Italy. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Miután a pályaszélesítés miatt törölték az utolsó gyorskörét, Norris keményen ostorozta magát az időmérő utáni interjúk során. „Eléggé csalódott és ideges vagyok magamra. Addig nagyon jó nap volt, a csapat elképesztő munkát végzett, az autó életre kelt az időmérőre.
Pénteken rengeteget fejlődtünk, de az egyetlen körben, amelyikben nem kellene hibáznom, mindent elszúrtam. A pálya határai mindenkinek ugyanazok, úgyhogy az én hibám volt"
– nyilatkozta Norris a Sky Sportsnak, majd hozzátette, hogy mindenkit cserbenhagyott a csapatban, mert az apró hibájának nagy következményei voltak.
Később a The-Race.comnak elmondta, hogy nem csak a pillanat hevében fogalmazott ennyire keményen, hanem tényleg ez a véleménye. „Nem, továbbra is így gondolom. Ezt tettem, miközben a harmadik helyen kellett volna végeznem, úgyhogy nem vagyok elégedett magammal. Ezzel együtt rengeteg pozitívuma volt az időmérőnek, szerintem már az is óriási pozitívum, hogy enélkül a harmadik helyen végezhettem volna. Nagyon erős volt az egész időmérő, nemcsak a kilences kanyarban voltunk jók, hanem az egész körön. Harmadiknak kellett volna lennünk, amivel több esélyünk lett volna sok pontot szerezni holnap."
Magáról a hibáról a McLaren pilótája azt mondta, hogy meglepte a köridő törlése, mivel az autóban ülve nem érzékelte, hogy túl szélesen kanyarodott, mert a köre nem tűnt másmilyennek, mint a korábbiak. „Akkor nem tudtam, hogy túl szélesen kanyarodtam, nem gondoltam erre a kör közben vagy ilyesmi.
Valószínűleg ennek az az oka, hogy a többi köröm is nagyon közel volt a határhoz, de nyilván néhány centivel beljebb. Amikor az ember az autót vezeti, nem mindig érzi ezeket a pár centis eltéréseket"
– mondta, majd hozzátette, hogy a kanyar profilja, a pálya szélessége és a kerékvetők kialakítása mind nehézzé teszi az autóban ülve annak a megítélését, hogy meddig lehet elmenni.
Norrisszal ellentétben a Q1-ben sokkal nagyobbat hibázó Cunoda látszólag gyorsan túltette magát a történteken, és már a balesete után arról beszélt, hogy a versenyen mindent bele kell adnia. A debütáló versenyén pontot szerző japán pilóta is nagy lehetőséget szalasztott el, az Alpha Tauri ugyanis egész hétvégén jól teljesített eddig (Gasly minden edzésen az első hatban végzett), ráadásul a téli forgatási napokról erről az aszfaltcsíkról már volt korábbi F1-es tapasztalata. A Sky Sportsnak bevallotta, hogy egyszerűen túlizgulta a dolgot.
Galéria: Az Emilia Romagna Nagydíj szombati napja - Galéria
1/108
IMOLA, ITALY - APRIL 17: Kimi Raikkonen of Finland and Alfa Romeo Racing walks in the Paddock prior to final practice ahead of the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on April 17, 2021 in Imola, Italy. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
„Túlságosan nyomtam a kanyarbejárton. Őszintén szólva addig nagyszerűnek tűnt a köröm, valószínűleg
könnyedén továbbjutottam volna a Q1-ből egy szett gumival, de egyszerűen túlságosan izgatott voltam. Buta hibát követtem el és nagyon sajnálom a csapatot, holnap pedig a legjobbamat fogom nyújtani.
Holnap más körülmények lesznek, az esőtől kezdve bármi megtörténhet. Nem szabad a maihoz hasonló hibát elkövetnem, helyette a leggyorsabban alkalmazkodnom kell a körülményekhez, majd keményen kell nyomnom a végéig."