Az időmérő edzésen szoros csatában kikapott tőle, a futamon azonban esélyt sem hagyott neki. Ez a sor akár Lewis Hamilton és Nico Rosberg valamelyik csapattársként töltött F1-es hétvégéjét is leírhatná a 2013 és 2016 közötti időszakból, helyette azonban a 2016-os és a hétszeres világbajnok Extreme-E-csapatának első összecsapását jellemzi az újonnan életre hívott tereprali-sorozat első, szaúd-arábiai állomásáról.
Noha Alejandro Agag, a sorozat társalapítója meglepődött rajta, hogy ilyen kevés műszaki hibával szembesültek az első versenyhétvégén, azért a kilenc csapatból így is csak hat tudott részt venni az utolsó időmérőn, miután ketten összetörték magukat az első kvalifikáción, a Chip Ganassi Racingnek pedig technikai gondjai adódtak.
Ez az időmérő pedig eleinte nagy csatát hozott a Rosberg X Racing és az X44 között.
Az előbbi csapatban versenyző Molly Taylor/Johan Kristoffersson duó 4,7 másodperccel vezetett a Cristine Gutierrez/Sebastien Loeb kettős előtt, amikor Taylor átlépte a megengedett sebességet a pilótacserére kijelölt zónában, amiért egyperces időbüntetést kapott, a hétszeres ralivilágbajnoknak és társának ajándékozva a pole pozíciót. Hasonló sorsra jutott a 2009-es világbajnok, Jenson Button csapata, a JBXE is, és mint később kiderült, mindkét gárda esetében szoftverprobléma okozta a sebességtúllépést.
Az elődöntőben az élről induló Loeb és a másodikként rajtoló Carlos Sainz összeértek a rajt után (Sainz autója meg is sérült), ami lehetőséget adott Kristofferssonnak arra, hogy átvegye a vezetést, és előnyt építsen ki. A pilótacserénél ezúttal nem bíztak semmit a szoftverre, és a háromszoros ralikrossz-világbajnok maga kontrollálta az autó lelassítását, aminek köszönhetően Taylor félperces előnnyel nyert az X44-gyel célba érő Gutierrez előtt, így mindkét együttes bejutott a döntőbe. A fináléra csatlakozott hozzájuk az Andretti United, miközben Button csapata szintén kiesett, és az összesítés hatodik helyén zárt.
A döntőt a szurkolói szavazatoknak köszönhetően az Andretti kezdhette pole-ból, Timmy Hansen pedig a négy másodpercig használható "Hyperdrive"-nak köszönhetően az élre állt, mögötte Kristofferssonnal és Loebbel, előbbi azonban hamarosan átvette a vezetést, miközben a franciánál elkezdett rakoncátlankodni a kormányrásegítés. Hamarosan Hansen is lemaradt Kristoffersson mögött, aki 32 másodperces előnnyel adta át a volánt Taylornak, a 2016-os ausztrál ralibajnok pedig nem hibázott, és 23 másodperces előnnyel célba vitte a Rosberg X Racing versenygépét. A második helyen az Andretti United, a harmadikon az X44 végzett.
Elképesztő és inspiráló volt nézni Johan teljesítményét, büszke vagyok arra, hogy láthattam
– magasztalta Kristofferrssont a szintén helyszínen levő, a verseny követését nagyon stresszesnek tituláló Nico Rosberg a leintés után. – Azért is hálás vagyok, hogy Molly ilyen fantasztikusan vezetett az egész hétvége során. Egyetlen hibát sem vétett. Azért is hatalmas köszönettel tartozom, hogy csatlakozott a csapatunkhoz."
Rosbergtől azt is megkérdezték a sajtótájékoztatón, hogy üzent-e már Lewis Hamiltonnak, mire azt felelte, „nem, nem. Ilyesmire egyelőre még nem gondoltam."
A hétszeres világbajnok az Instagramon egy posztban gratulált csapata versenyzőinek. „Óriási gratuláció Cristina Gutierreznek és Sebastien Loebnek, valamint az X44-nek. Micsoda nagyszerű kezdete ez a bajnokságnak! Annyira büszke vagyok az egész csapatra, és elképesztően izgatott a szenegáli verseny miatt" – írta Hamilton.