Elképzelhető, hogy az autóját a Monacói Nagydíj harmadik szabadedzésén rommá törő, emiatt az időmérőt kihagyni kénytelen Mick Schumacher idei legnagyobb lehetőségét szalasztotta el a jó szereplésre. Ő legalábbis úgy érzi, hogy a tempója alapján (a 14. helyen zárta a balesete miatt idő előtt leintetett utolsó gyakorlást) akár még Fernando Alonso megelőzésére is lett volna esélye az időmérőn a normális esetben csak az utolsó két hely valamelyikére alkalmas Haasszal.
„A harmadik szabadedzés mindig az a lehetőség, amikor felkészülhetünk az időmérőre, amennyire csak tudunk. Úgy éreztem, hogy nagyon jól elkaptuk a ritmust és nagyon jó helyzetből kezdhettük volna az időmérőt, nemcsak mentális szempontból, hanem az autó tekintetében is. Sajnálatos, hogy végül nem tudtam részt venni az időmérőn" – nyilatkozta a balesetéről Schumacher.
Elég nagy reményeink voltak azzal kapcsolatban, hogy legalább a Williamsekkel versenyezhetünk, vagy talán még az Alpine-nal is
– utalt a Q1-ben búcsúzó Alonsóra. – A szabadedzéseken remek volt a tempónk, ezt pedig átmenthetjük a futamra is. A versenyre minden nyitott, a lehető legjobban fel fogunk készülni. Tudva, hogy hol áll az autónk, nagyszerű lett volna harcolni ezekkel a srácokkal. De ezt most a versenyen kell megtennünk. Rengeteget tanultunk és sok dolgot vihetünk magunkkal. Az autónk nagyon jó volt, úgyhogy már várom Bakut."
Schumacher nemcsak magával, hanem a csapattal is kitolt, a szerelőinek rengeteg munkát adva. Elmondta, hogy igyekezett velük maradni, habár sok mindenben nem tudott segíteni nekik. „Próbáltam segíteni, még ha egyelőre nem is nagyon tudok, mert nem tudom, hogy mit kell csinálni.
De mindig velük vagyok, és azt akarom, hogy a csapat is tudja, itt vagyok, hogy úgymond helyrehozzam a hibámat. A csapat nyilván azt mondja, hogy nem gond, az ilyesmi megtörténik.
De tudom, hogy ez mindenkinek kemény, és el lehetett volna kerülni. Akárhogy is, jó lecke volt, amire építkezni lehet, és rengeteg a pozitívum is. Addig nagyszerű edzésünk volt."
Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke elárulta, hogy
Schumacher akár félmillió dolláros kárt (300 és 500 ezer dollár közé becsülte azt) is okozhatott a hibájával, viszont a kasztnicserét legalább megúszták.
„A sérülés elég nagy, amint azt láthatják. Első és hátsó szárny, mindkét bal oldali felfüggesztés és az oldaldoboz – ecsetelte a csapatfőnök. – De a kasztni egyben maradt, úgyhogy azt nem kell kicserélnünk. A versenyre rendben kell lennünk, de a kár elég nagy. Ennyibe kerülnek ezek az autók. Az első szárny önmagában 150 ezer dollár."
Ami a hibát illeti, Schumacher autójának egyszer csak kitört a hátulja a Casino-kanyarban, ő pedig már nem tudott korrigálni. A 22 esztendős pilóta ugyanakkor úgy véli, hogy a kanyargós utcai pályán ez benne van, mert idegesebb autóra van szükség ahhoz, hogy gyors lehessen. „Ezek az autók ilyenek, mivel annyira gyorsak vagyunk.
Ha egy kicsit nagyobb tempót visz az ember a kanyarba, az elfér az előző körben. Aztán alulkormányzottság lép fel, az ember még egy kicsit jobban nyomja, és hirtelen kitör az autó hátulja.
Nagyon gyorsan történik az egész. Ki kell tapasztalni ezeket a finom különbségeket. Nyilván ha az ember itt van, minden alkalommal minden egyes kanyarban megpróbál fejlődni és javítani az idején. Ezeket meg kell próbálni, és sajnos az ilyen hibákért itt eléggé keményen megfizet az ember."
„Addig sikerült elkerülnöm a bajt. Mindig is úgy gondoltam, hogy Monacóban izgága autóra van szükség, mert ettől leszel gyors. Ha ideges a hátulja és jól tapad az eleje. De sajnos a hibáért ilyenkor drágán megfizetünk, nemcsak ami a kárt, hanem ami a kiesett gyakorlási időt illeti. Ez most hiányzik, de így is nagyon magabiztos vagyok. Jól érzem magam az autóban és várom a futamot."
A 20. helyről indulva Schumacher még abban reménykedhet, hogy sikerül hasznot húznia az esetleges kavarodásból vagy a Monacóban menetrend szerint érkező biztonsági autóból. „A stratégia terén mindig van, amit lehet változtatni, amit ki lehet próbálni. Van három különböző keverékünk, és mind a három elég izgalmasnak tűnik – utalt arra, hogy minden keverékből vannak friss szettjei. – Úgyhogy meg kell majd találni a jó alkalmat a kerékcserére és okosabbnak lenni a többieknél."