Az idei F1-es szezon sem múlik el műszaki jellegű vita nélkül, ezúttal Lewis Hamilton bírálta a Red Bullt azért, mert a Spanyol Nagydíj szombati napjától olyan hátsó szárnyat használnak, ami ugyan megfelelt a teszteken, de a fedélzeti kamera felvételei szerint nagy sebességnél hajlékonnyá válik, ezzel segíti a csúcssebesség fokozását.
Az FIA bejelentette, az Azeri Nagydíj után szigorítják a tesztelési módszereket, ezzel biztosítva, hogy minden csapat szabályos módszereket használ, de Hamilton a Sky Sportsnak azt mondta, szerinte nem ez az egyetlen terület, ahol a szövetség kedvez a Red Bullnak, és úgy vélte, a szabályváltozás időzítése miatt Bakuban a Red Bull előnybe kerül.
Ez legalább 0,6 másodpercet jelent majd nekik ott”
– mondta a brit pilóta, de arra nem tért ki, hogy a Red Bull a Spanyol Nagydíj pénteki és szombati napján nem csupán a hátsó szárny specifikációján, hanem a leszorítóerő mértékén is változtatott, a hajlékonynak tartott változat eleve kisebb leszorítóerőt generál, így gyorsabb az egyenesben.
„Szerintem továbbra is nyomást kell helyeznünk az FIA-ra, hogy jobban kontrollálják a dolgokat – jelentette ki, és kifogásolta, hogy a Red Bull a barcelonai időmérőn nem használta a gumimelegítő paplanokat, a többi csapatnak viszont fent kellett hagynia az autókon. – Mindenkivel következetesen kell eljárni.”
El kell ismernünk, hogy a csapatoknál dolgozó mérnökök zsenik, és ha mozgásteret hagyunk nekik, ki fogják használni.”
Hamilton mellett a McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl is bírálta a szövetséget, elsősorban azért, mert csak később szigorítják a szabályokat. A német szakember szerint több csapat is érintett, problémásnak tartja, hogy ezek az istállók már eddig is előnyt szereztek, és ezt az Azeri Nagydíjra is fenntarthatják.
„Már eddig is számos versenyen előnyt élvezhettek, és ennek nem örülünk. Most pedig további néhány versenyre is előnyt kapnak, amit nyilvánvalóan nagyon ellenzünk, és egyeztetünk erről az FIA-val. Világos, hogy a hajlékony szárnyak nagy előnyt jelentenek különösen olyan pályákon, mint Baku. Egyszerűen nagyobb leszorítóerővel lehet menni a csúcssebesség csökkenése nélkül.”
„Ezért bukkan fel ez a téma újra meg újra, de a szabályok adottak és minden autóval meg kell felelni ezeknek. Ilyen egyszerű – szögezte le a német mérnök, aki úgy vélte, az FIA tesztjei csupán egyszerűsített eljárások a szabályosság ellenőrzésére, szerinte attól, hogy egy autó átmegy a teszteken, még nem feltétlenül szabályos.
„A Barcelonában rögzített felvételek alapján szerintem elég nyilvánvaló, hogy mi folyik itt és egyszerűen azt reméljük, hogy az FIA nagyon erős kézzel fog fellépni, mert a mi álláspontunk szerint ez a helyzet egyszerűen elfogadhatatlan, mert nagy hátrányba hozza azokat a csapatokat, amelyek betartják a szabályokat.”