BARCELONA, SPAIN - MAY 08: Pole position qualifier Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP interacts with teammate and third placed qualifier Valtteri Bottas of Finland and Mercedes GP in parc ferme during qualifying for the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on May 08, 2021 in Barcelona, Spain. (Photo by Emilio Morenatti - Pool/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Lehet, hogy az első és harmadik rajtkockával még jobban is járt a Mercedes, mintha Lewis Hamilton és Valtteri Bottas egyaránt az első sorból rajtolna a Spanyol Nagydíjon. Miként az első tízből mindenki, ők ketten is lágy gumin kezdik a versenyt, az időmérő után pedig elmondták, hogy miért.A
A Mercedesnél nem bánják, hogy nem sikerült kibérelniük az első rajtsort a Spanyol Nagydíjra, mivel annak is megvannak az előnyei, hogy az első és a harmadik helyről indul a két autójuk. Andrew Shovlin vezető versenymérnök pedig azt is elárulta, hogy miért döntöttek az összes Q3-ba jutóval egyetemben úgy, hogy a lágy gumikon kezdik meg a versenyt.
Ami a gumiválasztást illeti, Valtteri Bottas az időmérő utáni sajtótájékoztatón azt mondta, főként a pályán elfoglalt helyezés megtartása áll a rajtnál jobb tapadást biztosító lágy gumik melletti döntés hátterében, Lewis Hamilton pedig hozzátette, hogy ezen oknál fogva ha közepesen kezdenék a versenyt, és egy lágy gumin haladó autó mögülük kiáll, akkor is azonnal a bokszba hívnák őket ahelyett, hogy kihasználnák a közepes gumik teljes élettartamát, mivel a pályán elfoglalt helyezést kell védeni, annyira nehéz előzni a barcelonai aszfaltcsíkon.
Andrew Shovlin ehhez hozzátette, hogy „a gumiválasztás eléggé egyértelmű volt. A kemény gumi nem működik jól, úgyhogy az első tízben mindenki a lágy mellett döntött, és arra számítunk, hogy a legtöbben a lágyat és a közepeset fogják használni holnap."
A szakember az időmérő vonatkozásában is szót ejtett a gumik szerepéről, kiemelve, hogy a lágy abroncsokkal hímes tojásként kellett bánni a felvezető körben, majd a mért kör során is.
Valtteri Bottasnak ez pedig nem sikerült az első Q3-as körében, ami könnyen lehet, hogy a pole pozícióba került. „A napos, meleg körülmények ma eléggé nehézzé tették a gumik jó állapotban tartását az utolsó szektorra – mondta Shovlin. – Nagyon könnyű volt túlhevíteni azokat, egy kis megcsúszás pedig sokba került a hőmérsékleteket tekintve. Valtterinek ezzel gyűlt meg a baja, amikor a tízes kanyarban egy kis megcsúszás kiírta a pole pozícióért folyó versenyből."
Shovlin arra is felhívta a figyelmet, hogy bár Verstappen kettéválasztotta a két Mercedest, ez egyáltalán nem biztos, hogy a futam szempontjából baj. „A pálya az edzés vége előtt érte el a legjobb állapotát, ezért az élen már nem változott a sorrend az utolsó körök során,
és bár szerettük volna megszerezni az első sort, mindkét autóval a tiszta oldalról indulni sem rossz.
A futam izgalmas lesz, az első etapban kiderül, hogy megvan-e a tempónk az elszakadáshoz, de van néhány stratégiai lehetőség a tarsolyunkban. Kemény küzdelemre számítunk, de már várjuk."
Hamiltont megkérdezték a sajtótájékoztatón arról is, hogy mennyire zavarta meg Sergio Pérez megpördülése a Q3 elején. A Red Bull versenyzője egy kis kavicsot is felhordott a pályára, ami miatt Hamilton állítása szerint egy kicsit el kellett vennie a lábát a gázról, időt hagyva ezzel a körében, egy másik kérdés után azonban teljesen összezavarodott azt illetően, hogy egyáltalán mikor volt Pérez megforgása. Mikor a mellette ülő Verstappen felvilágosította, hogy a Q3 elején, Hamilton elmélázott azon, hogy ő korábbra tette fejben, és az első Q3-as körében semmit sem hagyott benne, úgyhogy valószínűleg elsőre emlékezett rosszul.