BARCELONA, SPAIN - MAY 08: Pole position qualifier Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP celebrates in parc ferme during qualifying for the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on May 08, 2021 in Barcelona, Spain. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton gyakorlatilag végigdolgozta a Spanyol Nagydíj időmérőjét, miután nem úgy sültek el a beállítás-változtatásai, ahogyan azt ő és csapat remélte. A hétszeres világbajnoknak pont időben sikerült összecsiszolódnia az alulkormányzottá váló autóval ahhoz, hogy elcsenje a pole pozíciót Max Verstappen orra elől.
Mindössze 36 ezredmásodperc választotta el Lewis Hamiltont és Max Verstappent a Spanyol Nagydíj időmérő edzésének végén előbbi javára, hajszálon múlt tehát csak, hogy a hétszeres világbajnok Barcelonában megszerezte pályafutása 100. rajtelsőségét. Mindez annak tükrében is szép teljesítmény, hogy Hamilton a Q1-ben és a Q2-ben Verstappennél és Valtteri Bottasnál is lassabb volt, miután végig azon mesterkedett, hogy miként tudja vezethetőbbé tenni az autóját. A Mercedes világbajnoka utólag rávilágított az okokra.
Mint azt Hamilton elmondta, a harmadik szabadedzés és az időmérő között változtattak az autója beállításain, amitől az alulkormányzottá vált.
A brit pilóta egyből érezte, hogy nem jól sült el a dolog, de a rendelkezésére álló eszközökkel a Q3-ra eljutott oda, hogy végül csak sikerült megautóznia a legjobb kört.
Mindez annak tükrében igazán ironikus, hogy tegnap Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke viccesen megjegyezte, az időmérőig van 24 órájuk elszúrni a jól beállított autót. Hát, majdnem sikerült.
„Egy kicsit ideges voltam az időmérőre elvégzett változtatások miatt. Mindig próbáljuk jobbá tenni az autót, de ez kicsit hazardírozás is, mert közben a versenyt is észben kell tartanunk – nyilatkozta az autóból kiszállva. – Úgyhogy változtattunk, majd amint kimentem az időmérőre, azonnal azt gondoltam, hogy ezt elszúrtuk. Én döntöttem a változtatás mellett, de így is nagyon nehéz volt. Ezért voltam hátrányban az egész időmérőn, miközben aprókat változtattam itt-ott, hogy gyorsuljak. Az első Q3-as köröm az egész időmérő alatt a legjobb köröm volt, ami nagyszerű. Próbáltam javítani a következő körben is, talán másfél tizeddel gyorsabb is voltam, de nem tudtam megtartani."
Hamilton azt is elmondta, hogy a kanyarbejáratokon küzdött a leginkább.
Nagy lett az alulkormányzottság, az autó nagyon lusta volt, nem fordult úgy, ahogy akartam, miközben csak vártam és vártam. A változtatásokkal igyekeztem rábírni az autót, hogy jobban forduljon.
Sok dolog kombinációja ez, amitől összeadódnak az ezredmásodpercek. Az volt a legtisztább köröm, mindig emlékezni fogok rá" – utalt a pole pozíciót érő körére.
Ami a 100. rajtelsőségét illeti, azzal kapcsolatban elmondta, amikor a Mercedeshez igazolt, nem is gondolt rá, hogy elérhet idáig. „El sem hiszem, hogy száznál tartok. Ez a gyárban dolgozó férfiaknak és nőknek köszönhető, akik folyamatosan emelik a tétet és soha nem adják fel. Álomszerű ezekkel a srácokkal dolgoznom, hatalmas utazáson veszünk részt. Ki gondolta volna 2012 végén, amikor meghoztuk a döntést, hogy összeállunk, hogy egy napon elérjük a 100 pole pozíciót. Nagyon hálás vagyok és el vagyok ragadtatva, mintha csak ez lett volna az első."
A Q2-ben magabiztosan vezető, a rajtelsőségről végül lemaradó Max Verstappen sem volt csalódott, mivel Barcelona alapból Mercedes-pálya, így már annak is örült, hogy harcban lehetett a címvédővel.
„A második köröm egy kicsit rosszabb volt, eléggé szeles volt az idő, sokat változott a szélirány, de akárhogy is, a második hely nekünk ezen a pályán nagyon jó eredmény. Tudjuk, hogy nehéz őket megverni itt, úgyhogy boldog lehetek, hogy ennyire közel voltam hozzájuk."
A futammal kapcsolatban a holland pilóta elmondta, hogy „úgy tűnik, hogy a tempónk megvan, így remélhetőleg jó versenyünk lehet."
Ebben bízik a harmadik helyezett Valtteri Bottas is, akinek egy apró hibája végül sokba került. „Ez szoros volt, egyértelműen ott voltam a pole-ért zajló csatában.
Az első Q3-as körök gyorsabbak voltak, amit sajnálok, mert a 10-es kanyarban volt egy kis megingásom, ami nagyjából egy tizedembe került
– értékelt a pole-ról 13 századdal lemaradó finn. – De jó autónk van, remélhetőleg jó csata lesz holnap. Nagyon szoros lesz a verseny a Red Bullokkal. Ha a gumikat jó állapotban tudjuk tartani, akkor versenyképesek lehetünk. Szerintem benne van az egy és a két kiállás is. Azt nem mondom meg, hogy mi melyiket választjuk, majd holnap kiderül."