Kimi Räikkönen az Emilia Romagna Nagydíjon megszerezhette volna saját és az Alfa Romeo idei első pontjait, miután a 9. helyen intették le, csakhogy a 2007-es világbajnok stop and go büntetést kapott a piros zászlós megszakítás utáni biztonsági autós rajtnál elkövetett szabálytalansága miatt, amelyet a befutó után 30 másodperces időbüntetéssé konvertáltak. A csapat azonban a büntetés felülvizsgálatára kérte a felügyelőket, aminek helyt adtak és a Portugál Nagydíj előtt össze is ültek.
Az FIA sportfelügyelőinek először arról kellett döntenie, hogy egyáltalán leülnek-e felülvizsgálni az Imolában kiosztott büntetést. Az Alfa Romeo ezt úgy tudta elérni, hogy a felügyelők imolai indoklásának azon részét kifogásolta, amely szerint a büntetés a hasonló korábbi esetekért kiosztott büntetésekkel összhangban született. Csakhogy ilyen konkrét eset a csapat szerint még sosem fordult elő, ezért szerintük a büntetést is felül kell vizsgálni.
Az FIA erre azt válaszolta, hogy mivel a Forma-1-ben valóban nem volt még konkrétan ilyen eset, a Forma-2-ből és a Forma-3-ból keresett precedenst, így az indoklásban is azokra utalt, csakhogy az Alfa Romeo felülvizsgálati kérelmekor rájöttek, hogy ezek az esetek nem egyeznek meg teljes mértékben azzal, ami Räikkönennel történt, mivel sima biztonsági autós újraindításokkor és nem piros zászlós megszakítás utáni új rajtkor történtek.
A felügyelők úgy ítélték meg, hogy ez a részlet „jelentős és releváns", ezért elfogadták az Alfa Romeo felülvizsgálati kérelmét.
A vizsgálat a Portugál Nagydíj helyszínén, délelőtt 11 órakor kezdődött, a felügyelők pedig már csak a verseny után hozták nyilvánosságra a döntésüket, amelyben
megerősítették az Imolában hozott ítéletet, azaz Räikkönen nem kapta vissza az elveszített pontokat,
az Alpine versenyzői pedig megtarthatták azokat (Ocon a 9., Alonso a 10. helyet szerezte meg Räikkönen büntetése után).
A felülvizsgálat során az Alfa Romeo érvelésének lényege az volt, hogy a futam eleji biztonsági autós rajt, a megszakítás utáni biztonsági autós rajt és a sima biztonsági autós fázis utáni újraindítás lényegében ugyanaz, mégis más szabályok vonatkoznak mindegyikre. Räikkönen például sima SC-fázis esetén nem vehette volna vissza a helyét a megpördülése után, mint ahogy nem is tette, de mivel itt lényegében egy második rajtról volt szó, ebben az esetben ki kellett volna mennie a bokszba (vagy visszavennie a helyét a második Safety Car-vonalig).
Noha a felügyelők elismerték, hogy a szabályok nem egyértelműek, úgy találták, hogy nincs elegendő bizonyíták arra, hogy megváltoztassák az ítéletet, ezért helybenhagyták azt.
„Miközben a felügyelők megértik, hogy a csapat miért cselekedett úgy, ahogy – azaz először azt mondta a pilótájának, hogy vegye vissza a helyét, majd azt, hogy ne – a felügyelők kitartanak az eredeti döntésük mellett, ami arról szólt, hogy a versenyző megsértette a 42.6-os pontot azzal, hogy nem vette vissza a helyezését a biztonsági autós fázis alatt” – áll az indoklásban.