Vágólapra másolva!
Hiába esett ki a Portugál Nagydíjról, Kimi Räikkönen így is gazdagodhatott volna pontokkal, a sportfelügyelők azonban nem kegyelmeztek meg neki és az Alfa Romeónak.

Kimi Räikkönen az Emilia Romagna Nagydíjon megszerezhette volna saját és az Alfa Romeo idei első pontjait, miután a 9. helyen intették le, csakhogy a 2007-es világbajnok stop and go büntetést kapott a piros zászlós megszakítás utáni biztonsági autós rajtnál elkövetett szabálytalansága miatt, amelyet a befutó után 30 másodperces időbüntetéssé konvertáltak. A csapat azonban a büntetés felülvizsgálatára kérte a felügyelőket, aminek helyt adtak és a Portugál Nagydíj előtt össze is ültek.

Minden Räikkönen biztonsági autó mögötti kicsúszásával indult Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Lars Baron

Az FIA sportfelügyelőinek először arról kellett döntenie, hogy egyáltalán leülnek-e felülvizsgálni az Imolában kiosztott büntetést. Az Alfa Romeo ezt úgy tudta elérni, hogy a felügyelők imolai indoklásának azon részét kifogásolta, amely szerint a büntetés a hasonló korábbi esetekért kiosztott büntetésekkel összhangban született. Csakhogy ilyen konkrét eset a csapat szerint még sosem fordult elő, ezért szerintük a büntetést is felül kell vizsgálni.

Az FIA erre azt válaszolta, hogy mivel a Forma-1-ben valóban nem volt még konkrétan ilyen eset, a Forma-2-ből és a Forma-3-ból keresett precedenst, így az indoklásban is azokra utalt, csakhogy az Alfa Romeo felülvizsgálati kérelmekor rájöttek, hogy ezek az esetek nem egyeznek meg teljes mértékben azzal, ami Räikkönennel történt, mivel sima biztonsági autós újraindításokkor és nem piros zászlós megszakítás utáni új rajtkor történtek.

A felügyelők úgy ítélték meg, hogy ez a részlet „jelentős és releváns", ezért elfogadták az Alfa Romeo felülvizsgálati kérelmét.

A vizsgálat a Portugál Nagydíj helyszínén, délelőtt 11 órakor kezdődött, a felügyelők pedig már csak a verseny után hozták nyilvánosságra a döntésüket, amelyben

megerősítették az Imolában hozott ítéletet, azaz Räikkönen nem kapta vissza az elveszített pontokat,

az Alpine versenyzői pedig megtarthatták azokat (Ocon a 9., Alonso a 10. helyet szerezte meg Räikkönen büntetése után).

Forma-1, Alpha Tauri, Portugál Nagydíj
Forma-1, Alpha Tauri, Portugál Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull, Portugál Nagydíj
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Portugál Nagydíj
Forma-1, Günther Steiner, Gene Haas, Portugál Nagydíj
Forma-1, Geri Horner, Portugál Nagydíj
Forma-1, David Alorka, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Portugál Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Max Verstappen, Red Bull, Portugál Nagydíj
Euroformula Open, Portimao, Portugália, Keszthelyi Vivien
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Portugál Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Portugál Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Portugál Nagydíj
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Portugál Nagydíj
Forma-1, Portugál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Carlos Sainz
Forma-1, Portugál Nagydíj, rajt
Forma-1, Portugál Nagydíj, Esteban Ocon, Alpine, Lando Norris, McLaren, Charles Leclerc, Ferrari, mezőny, Heineken, rajt
Forma-1, Portugál Nagydíj, rajt
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, Portugál Nagydíj, rajt
Forma-1, Portugál Nagydíj, Esteban Ocon, Alpine, rajt, mezőny
Forma-1, Portugál Nagydíj, Alpine, mezőny
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Portugál Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Portugál Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Portugál Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Lando Norris, Portugál Nagydíj
Forma-1, Cunoda Juki, Lance Stroll, Portugál Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Portugál Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Charles Leclerc, Portugál Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Lando Norris, Portugál Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Portugál Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Portugál Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Portugál Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Portugál Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Lance Stroll, Portugál Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Red Bull, Portugál Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Red Bull, Portugál Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Portugál Nagydíj
Forma-1, Portugál Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Portugál Nagydíj, Esteban Ocon, Alpine, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Portugál Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull, Ferrari, Carlos Sainz
Forma-1, Portugál Nagydíj, Nyikita Mazepin, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Portugál Nagydíj, Mick Schumacher, Sebastian Vettel, Aston Martin, Haas
Forma-1, Portugál Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin, Haas, Mick Schumacher
Forma-1, Portugál Nagydíj, Sebastian Vettel, Mick Schumacher, Haas, Aston Martin
Forma-1, Portugál Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Portugál Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull, Alpine, McLaren, Ferrari, mezőny
Forma-1, Portugál Nagydíj, Sebastian Vettel, George Russell, Antonio Giovinazzi, Daniel Ricciardo, Aston Martin, Williams, McLaren, Alfa Romeo
Forma-1, Portugál Nagydíj, George Russell, Williams
Forma-1, Portugál Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Portugál Nagydíj, Esteban Ocon, Alpine, Ferrari, Carlos Sainz
Forma-1, Portugál Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull, Honda logo
Forma-1, Portugál Nagydíj, Mercedes, Red Bull, Max Verstappen
Forma-1, Portugál Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams, Haas, Mick Schumacher, Nyikita Mazepin
Forma-1, Portugál Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Red Bull, Mercedes
Forma-1, Portugál Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine, Alpha Tauri
Forma-1, Portugál Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Red Bull, Mercedes
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Red Bull, Mercedes
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Red Bull, Mercedes
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Valtteri Bottas
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Valtteri Bottas, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Portugál Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine, Aston Martin
Forma-1, Portugál Nagydíj, Fernando Alonso, Antonio Giovinazzi, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Portugál Nagydíj, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Carlos Sainz
Forma-1, Portugál Nagydíj, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Portugál Nagydíj, Scuderia Ferrari, Carlos Sainz
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Portugál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Portugál Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Portugál Nagydíj, Sebastian Vettel, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Portugál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Portugál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Max Verstappen, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Portugál Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Portugál Nagydíj
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Ferrari Trento pezsgő
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Valtteri Bottas, Kane Hemmant

A felülvizsgálat során az Alfa Romeo érvelésének lényege az volt, hogy a futam eleji biztonsági autós rajt, a megszakítás utáni biztonsági autós rajt és a sima biztonsági autós fázis utáni újraindítás lényegében ugyanaz, mégis más szabályok vonatkoznak mindegyikre. Räikkönen például sima SC-fázis esetén nem vehette volna vissza a helyét a megpördülése után, mint ahogy nem is tette, de mivel itt lényegében egy második rajtról volt szó, ebben az esetben ki kellett volna mennie a bokszba (vagy visszavennie a helyét a második Safety Car-vonalig).

Noha a felügyelők elismerték, hogy a szabályok nem egyértelműek, úgy találták, hogy nincs elegendő bizonyíták arra, hogy megváltoztassák az ítéletet, ezért helybenhagyták azt.

„Miközben a felügyelők megértik, hogy a csapat miért cselekedett úgy, ahogy – azaz először azt mondta a pilótájának, hogy vegye vissza a helyét, majd azt, hogy ne – a felügyelők kitartanak az eredeti döntésük mellett, ami arról szólt, hogy a versenyző megsértette a 42.6-os pontot azzal, hogy nem vette vissza a helyezését a biztonsági autós fázis alatt” – áll az indoklásban.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!