A versenynaptárba egy év kihagyás után visszatérő Monacói Nagydíj szolgáltatott ugyan izgalmakat, a dráma azonban nem a pályán, hanem az azon kívül zajló eseményekhez kapcsolódott. Ami magát a versenyt illeti, az ezúttal igencsak unalmasra sikeredett. A 2009-es futam óta először fordult elő, hogy a biztonsági autót sem kellett pályára küldeni a Hercegségben – tehát még ez sem kavarta meg az állóvizet – nem is csoda, hogy minden idők második leggyorsabb Monacói Nagydíját teljesítették a pilóták (az első a 2007-es). Fernando Alonsónak azonban van egy javaslata arra, hogy a jövőben növeljék az izgalmakat az F1 koronaékszerének számító helyszínen.
Hiába szélesítették ki a monacói aszfaltcsíkot még 2003-ban, a jelenlegi, minden korábbinál nagyobb és szélesebb autóknak így sincs esélye normális előzési manővert végrehajtani rajta, amit az idei verseny is megmutatott. Egyedül a rajt utáni kavarodásban, illetve a bokszból visszatérő és a pályán érkező autók között láthattunk egy kis csatát. Az izgalmakat nem segítette az sem, hogy előre borítékolva volt az egy kerékcsere, mivel a közepes és a kemény gumi is rendkívül tartósnak bizonyult. „Az ilyen hétvégéken a gumik jelentik a fő tényezőt" – jelentette ki a kétszeres világbajnok Alonso.
A spanyol pilóta szerint ezért aztán a gumik azok, amelyeken változtatni kellene, és az elérhető öt keverék helyett beiktatni egy, a jelenlegi leglágyabb keveréknél is lágyabb változatot, hogy az abroncsokra kisebb terhelést rovó Monacóban is rendesen kopjanak.
„Talán vannak dolgok, amelyeket a sportágnak mélyebben meg kell vizsgálnia. Ezekre a történelmi pályákra talán jól jönne egy speciális gumi, ami a többi helyszínen nem elérhető, hanem csak ezekre az utcai pályákra van" – fejtegette Alonso.
Vagy ha nem gyártanak speciális keveréket, a spanyol szerint vonatkozhatna más szabály a monacói futamra.
Talán meg lehetne fontolni azt is, hogy csak a leglágyabb keveréket lehessen használni és nem lenne lehetőség feltenni a kemény gumikat,
csak a leglágyabbal lehetne menni. Monaco különleges verseny, úgyhogy talán különleges szabályok kellenének rá."
Mindez eredményezhetné azt, hogy legalább két kerékcserével kell teljesítenie a versenyt a pilótáknak, ami már önmagában nagyobb esélyt kínál a kavarodásra, illetve azt is okozhatja, hogy az elfogyó abroncsokon autózók tempóhátránya miatt a friss gumikon érkező pilóták előzéssel próbálkozzanak.
Ám ha nem történnek ehhez hasonló módosítások, Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint Monacónak akkor is helye van a versenynaptárban.
„Monaco egyet jelent a Forma-1-gyel. Csillogás, izgalom, és igen, kevesebb előzés. De ha engem kérdeznek, hogy versenyeznünk kell-e itt, akkor a válaszom 100%-ban igen. Ez az év egyik legfontosabb versenye" – jelentette ki az osztrák üzletember.