Hiába indulhatnak jelen állás szerint a pole pozícióból a vasárnapi Monacói Nagydíjon, a Ferrarinál egyáltalán nem jó a hangulat. Charles Leclerc amiatt aggódik, hogy váltót kell-e cserélni az autójában, Carlos Sainz dühös a világra, mert nem volt esélye megszerezni élete első pole pozícióját, Mattia Binotto pedig összességében csalódott, hogy nem aknázták ki teljes mértékben az autójuk tempóját.
Most eléggé sza..ul érzem magam, hogy őszinte legyek.
Csak várom, hogy mi van a váltóval, és ennyi. Egyelőre nem tudom úgy élvezni az eredményt, ahogyan szeretném" – nyilatkozta Leclerc a Ferrarija összetörésével végződött időmérő után.
A monacói pilóta elmondta, hogy igazából mér a védjegyévé vált, hogy az időmérők végén szinte mindent egy lapra feltéve támad, ami már többször bejött neki, úgyhogy ezután sem változtat. „Néha ez az erősségem és néha ezért vagyok jó az időmérőkön, és ezért is követtem el ezt a hibát ma. Ez nem fogja megváltoztatni a hozzáállásomat a jövőben, mert végső soron ilyenkor meg kell próbálnunk. Ugyanakkor nehéz lesz lenyelni, ha végül váltót kell cserélnünk."
A negyedik helyen végző, a Q1-et és Q2-t másodikként záró Carlos Sainznak pedig azt lesz nehéz lenyelni, hogy Leclerc balesete miatt nem volt esélye megszerezni élete első pole pozícióját, amire szerinte bőven meglett volna az esélye.
Hogy őszinte legyek, nagyon csalódott vagyok. Nehéz ezt elfogadni, megemészteni. Az embernek nincs minden nap lehetősége pole pozíciót szerezni Monacóban.
Ma egyértelműen megvolt ehhez a tempóm. A körülmények miatt pedig végül még esélyesem sem volt megpróbálni. Úgyhogy képzelhetik, milyen frusztráló nap ez ma nekem" – nyilatkozta a már a csapatrádióban kifakadó spanyol.
És hogy miért gondolja úgy Sainz, hogy az utolsó körével megelőzhetett volna mindenkit? „Először is az első körömben veszítettem 2-3 tizedet az addigi legjobbamhoz képest, úgyhogy tudtam, hogy a pálya javulásával együtt 1:10.1-es, 1:10.2-es köridő lehetséges. A második köröm elején nagy volt a forgalom, Pérez nem állt félre előlem az egyes kanyarban, úgyhogy ott közel egy tizedet veszítettem. Utána viszont nagyon gyors voltam, visszahoztam az elvesztett időt, és tudtam, hogy az utolsó szektorban még ott van az említett 2-3 tized. Aztán a 13-as kanyarból kifelé megláttam a sárga zászlókat, és meg kellett szakítanom a körömet."
Az egész hétvégén gyors voltam, megvolt a tempóm a győzelemhez és a pole pozícióhoz. Ehelyett negyedikként rajtolok, ami még a közelében sincs ennek.
Úgy vágtam neki az időmérőnek, hogy a pole pozíció és a győzelem elérhető ezen a hétvégén, most pedig negyedik vagyok, ami nagyon messze van attól, ahol szerintem lehettem volna."
Sainz a rádióban azt mondta, „nagyon sajnálom, de ez igazságtalan", majd hozzátette, hogy „legalább Charles jól van." Ebből úgy tűnhetett, hogy mérges az előtte falnak rohanó csapattársára, később azonban tisztázta, hogy egyáltalán nem okolja a monacói pilótát.
Nem lehetek mérges Charles-ra. Mindannyian a határon megyünk és úgy hajszoljuk ezeket az autókat, hogy azt el sem tudnák képzelni, és közben szinte minden kanyarban súroljuk a falat.
Ezek a történelem leggyorsabb autói, úgyhogy az ilyesmi megtörténhet. Egyszerűen az életre és a körülményekre vagyok dühös, amelyek nem adták meg a lehetőséget, hogy amikor életemben először a pole pozícióért küzdök, Monacóban, a Ferrarinak, akkor legalább esélyem legyen megfutni a körömet."
Sainz most úgy látja, hogy összességében elégedett lehet a teljesítményével, mivel a hétvége során többször is gyorsabb tudott lenni Leclerc-nél, illetve a Ferrarival is kezd összeszokni, de bevallotta, hogy ennek most még nem tud örülni. „Biztos vagyok benne, hogy amikor majd megemésztem ezt a hétvégét és visszatekintek rá, az agyam sokkal boldogabb lesz. Végtére is ez csak az ötödik versenyem a csapattal, Monacóban, egy nagy magabiztosságot igénylő pályán, és az egyik leggyorsabb srácot üldöztem, aki ellen valaha vezettem” – utalt Leclerc-re.
Az egész hétvégén keményen hajtottam őt és sok helyen a hétvége során gyorsabb voltam nála. Úgyhogy büszke lehetek arra, hogy a szezon ilyen korai szakaszában így érzem magam az autóban, miközben a többi csapatot váltó pilóta nem megy ilyen jól itt.
Boldognak kell lennem, az agyam viszont most egyáltalán nem az, mert az első két hely ma elérhető lett volna a csapatnak."
A Ferrari este nyolc óra előtt nem sokkal adott először tájékoztatást Leclerc autójával kapcsolatban. Egy tweetben azt írta a csapat, hogy
az első vizsgálatok nem fedtek fel semmilyen súlyos sérülést, holnap pedig további ellenőrzéseket végzünk, hogy eldöntsük, használható-e a váltó a versenyen.”
Kijelenteni tehát még nem lehet, hogy Leclerc biztosan megússza az öt helyes hátrasorolással járó váltócserét, de az első jelek biztatóak.
Mattia Binotto csapatfőnök korábban szintén aggodalmát fejezte ki Leclerc váltója miatt, majd leszögezte, hogy bármilyen felmerülő probléma esetén váltót fognak cserélni
Nem fogunk kockáztatni
– jelentette ki a svájci-olasz. – Szerintem egy ilyen időmérő után az a fontos, hogy maximalizáljuk a pontjainkat a bajnokságban, ehhez pedig nyilvánvalóan be kell fejeznünk a versenyt. Úgyhogy a megbízhatóság a kulcs és ez marad a prioritás. Ha bármilyen kétségünk lesz, akkor egyértelműen cserélni fogunk."
Binotto ezután rátért a Sainz-al elszalasztott lehetőségre és elmondta, hogy a csapat jobban csalódott a spanyol pilóta negyedik helye, mint Leclerc összetört autója miatt. „Mindig sajnálatos összetörni az autót, mi is csalódottak vagyunk, a csapat pedig nem a baleset miatt az, hanem azért, mert úgy hisszük, hogy Carlos jobb eredményt is elérhetett volna. Úgyhogy csapatként talán jobban is teljesíthettünk volna ma, emiatt pedig egy kicsit csalódottak vagyunk."