Leclerc megúszhatja a büntetést; Sainz dühös az elszalasztott pole miatt

Forma-1, Monacói Nagydíj, időmérő, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
MONTE-CARLO, MONACO - MAY 22: Pole position qualifier Charles Leclerc of Monaco and Ferrari waves to the crowd after crashing during qualifying for the F1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco on May 22, 2021 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Clive Rose - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Ferrari elvégezte az első vizsgálatokat Charles Leclerc monacói időmérőn összetört Ferrarijának váltóján, és egyelőre úgy tűnik, hogy nem kell majd hátrasorolni a monacói pilótát, de azért még nem lélegezhetnek fel. A csapat eközben nemcsak Leclerc, hanem Carlos Sainz miatt is csalódott, miután a spanyol pilóta nagyon nehezen viselte a történteket.

Hiába indulhatnak jelen állás szerint a pole pozícióból a vasárnapi Monacói Nagydíjon, a Ferrarinál egyáltalán nem jó a hangulat. Charles Leclerc amiatt aggódik, hogy váltót kell-e cserélni az autójában, Carlos Sainz dühös a világra, mert nem volt esélye megszerezni élete első pole pozícióját, Mattia Binotto pedig összességében csalódott, hogy nem aknázták ki teljes mértékben az autójuk tempóját.

Csak várom, hogy mi van a váltóval, és ennyi. Egyelőre nem tudom úgy élvezni az eredményt, ahogyan szeretném" – nyilatkozta Leclerc a Ferrarija összetörésével végződött időmérő után.

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Monacói Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, George Russell, Williams, Monacói Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Monacói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Monacói Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren, Monacói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Lance Stroll, Aston Martin, Monacói Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Monacói Nagydíj
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Red Bull, Monacói Nagydíj, Honda logo
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Monacói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Monacói Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Monacói Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Monacói Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Monacói Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Monacói Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin, Monacói Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Monacói Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Monacói Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin, Monacói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Monacói Nagydíj, Ineos logo
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Monacói Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Monacói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Monacói Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Monacói Nagydíj
Forma-1, Monacói Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Monacói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Monacói Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Monacói Nagydíj
Forma-1, Jacky Ickx, Khadja Nin, Monacói Nagydíj
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Monacói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Monacói Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin, Monacói Nagydíj szurkolók
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren, Monacói Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Alpine, Monacói Nagydíj
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Monacói Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Monacói Nagydíj
Forma-1, Piero Ferrari, Monacói Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Haas, Monacói Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Haas, Monacói Nagydíj, Aston Martin DBX
Forma-1, Mick Schumacher, Haas, Monacói Nagydíj
Forma-1, Günther Steiner, Mick Schumacher, Haas, Monacói Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Piero Ferrari, Carlos Sainz, Mattia Binotto, Ferrari, Monacói Nagydíj
Forma-1, Monacói Nagydíj, Carlos Sainz, Scuderia Ferrari, szombat
Forma-1, Monacói Nagydíj, Carlos Sainz, Scuderia Ferrari, szombat
Forma-1, Monacói Nagydíj, Carlos Sainz, Scuderia Ferrari, szombat
Forma-1, Monacói Nagydíj, időmérő, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing, Monacói Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Monacói Nagydíj
Forma-1, Monacói Nagydíj, időmérő, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Monacói Nagydíj, időmérő, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, időmérő, Ricciardo, McLaren
Forma-1, Monacói Nagydíj, időmérő, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, időmérő, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Helmut Marko, Red Bull Racing, Monacói Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Monacói Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Sergio Pérez, Red Bull Racing, Monacói Nagydíj
Forma-1, szurkolók, Monacói Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Monacói Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams, Red Bull Racing, Monacói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Monacói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Monacói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Monacói Nagydíj
Forma-1, szurkolók, Monacói Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo, Monacói Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren, Monacói Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc szurkolók, Monacói Nagydíj, jacht
Forma-1, sportbíró, pályabíró, Monacói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Monacói Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Monacói Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Monacói Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren, Monacói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Monacói Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Monacói Nagydíj
Forma-1, Monacói Nagydíj, időmérő, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, időmérő, Leclerc, Ferrari, baleset
Forma-1, Monacói Nagydíj, időmérő, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, időmérő, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, időmérő, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, időmérő, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, időmérő, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Mattia Binotto
Forma-1, Monacói Nagydíj, időmérő, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, időmérő, Charles Leclerc, Ferrari, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, időmérő, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Monacói Nagydíj
Forma-1, Monacói Nagydíj, időmérő, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, időmérő, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Monacói Nagydíj
Forma-1, Monacói Nagydíj, időmérő, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, időmérő, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Geri Horner, Monacói Nagydíj
Forma-1, Lawrence Stroll, Aston Martin, Monacói Nagydíj
Forma-1, Stefano Domenicali, Alain Prost, Monacói Nagydíj
Forma-1, John Elkann, Carlos Sainz, Ferrari, Monacói Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Ferrari, Monacói Nagydíj
Forma-1, Toto Wolff, Mercedes, Monacói Nagydíj
Forma-1, Fabio Quartararo, Monacói Nagydíj

A monacói pilóta elmondta, hogy igazából mér a védjegyévé vált, hogy az időmérők végén szinte mindent egy lapra feltéve támad, ami már többször bejött neki, úgyhogy ezután sem változtat. „Néha ez az erősségem és néha ezért vagyok jó az időmérőkön, és ezért is követtem el ezt a hibát ma. Ez nem fogja megváltoztatni a hozzáállásomat a jövőben, mert végső soron ilyenkor meg kell próbálnunk. Ugyanakkor nehéz lesz lenyelni, ha végül váltót kell cserélnünk."

A negyedik helyen végző, a Q1-et és Q2-t másodikként záró Carlos Sainznak pedig azt lesz nehéz lenyelni, hogy Leclerc balesete miatt nem volt esélye megszerezni élete első pole pozícióját, amire szerinte bőven meglett volna az esélye.

Ma egyértelműen megvolt ehhez a tempóm. A körülmények miatt pedig végül még esélyesem sem volt megpróbálni. Úgyhogy képzelhetik, milyen frusztráló nap ez ma nekem" – nyilatkozta a már a csapatrádióban kifakadó spanyol.

Sainz már a csapatrádióban kifakadt

És hogy miért gondolja úgy Sainz, hogy az utolsó körével megelőzhetett volna mindenkit? „Először is az első körömben veszítettem 2-3 tizedet az addigi legjobbamhoz képest, úgyhogy tudtam, hogy a pálya javulásával együtt 1:10.1-es, 1:10.2-es köridő lehetséges. A második köröm elején nagy volt a forgalom, Pérez nem állt félre előlem az egyes kanyarban, úgyhogy ott közel egy tizedet veszítettem. Utána viszont nagyon gyors voltam, visszahoztam az elvesztett időt, és tudtam, hogy az utolsó szektorban még ott van az említett 2-3 tized. Aztán a 13-as kanyarból kifelé megláttam a sárga zászlókat, és meg kellett szakítanom a körömet."

Úgy vágtam neki az időmérőnek, hogy a pole pozíció és a győzelem elérhető ezen a hétvégén, most pedig negyedik vagyok, ami nagyon messze van attól, ahol szerintem lehettem volna."

Sainz a rádióban azt mondta, „nagyon sajnálom, de ez igazságtalan", majd hozzátette, hogy „legalább Charles jól van." Ebből úgy tűnhetett, hogy mérges az előtte falnak rohanó csapattársára, később azonban tisztázta, hogy egyáltalán nem okolja a monacói pilótát.

Ezek a történelem leggyorsabb autói, úgyhogy az ilyesmi megtörténhet. Egyszerűen az életre és a körülményekre vagyok dühös, amelyek nem adták meg a lehetőséget, hogy amikor életemben először a pole pozícióért küzdök, Monacóban, a Ferrarinak, akkor legalább esélyem legyen megfutni a körömet."

Dühös volt, de nem Leclerc-re Forrás: Getty Images/Sebastien Nogier/Sebastien Nogier

Sainz most úgy látja, hogy összességében elégedett lehet a teljesítményével, mivel a hétvége során többször is gyorsabb tudott lenni Leclerc-nél, illetve a Ferrarival is kezd összeszokni, de bevallotta, hogy ennek most még nem tud örülni. „Biztos vagyok benne, hogy amikor majd megemésztem ezt a hétvégét és visszatekintek rá, az agyam sokkal boldogabb lesz. Végtére is ez csak az ötödik versenyem a csapattal, Monacóban, egy nagy magabiztosságot igénylő pályán, és az egyik leggyorsabb srácot üldöztem, aki ellen valaha vezettem” – utalt Leclerc-re.

Boldognak kell lennem, az agyam viszont most egyáltalán nem az, mert az első két hely ma elérhető lett volna a csapatnak."

Leclerc talán megússza a motorcserét

A Ferrari este nyolc óra előtt nem sokkal adott először tájékoztatást Leclerc autójával kapcsolatban. Egy tweetben azt írta a csapat, hogy

Kijelenteni tehát még nem lehet, hogy Leclerc biztosan megússza az öt helyes hátrasorolással járó váltócserét, de az első jelek biztatóak.

A váltó komolyan biztosan nem sérült meg a becsapódásban Forrás: Formula 1 via Getty Images/2021 Formula One World Championship Limited/Clive Rose

Mattia Binotto csapatfőnök korábban szintén aggodalmát fejezte ki Leclerc váltója miatt, majd leszögezte, hogy bármilyen felmerülő probléma esetén váltót fognak cserélni

– jelentette ki a svájci-olasz. – Szerintem egy ilyen időmérő után az a fontos, hogy maximalizáljuk a pontjainkat a bajnokságban, ehhez pedig nyilvánvalóan be kell fejeznünk a versenyt. Úgyhogy a megbízhatóság a kulcs és ez marad a prioritás. Ha bármilyen kétségünk lesz, akkor egyértelműen cserélni fogunk."

Binotto ezután rátért a Sainz-al elszalasztott lehetőségre és elmondta, hogy a csapat jobban csalódott a spanyol pilóta negyedik helye, mint Leclerc összetört autója miatt. „Mindig sajnálatos összetörni az autót, mi is csalódottak vagyunk, a csapat pedig nem a baleset miatt az, hanem azért, mert úgy hisszük, hogy Carlos jobb eredményt is elérhetett volna. Úgyhogy csapatként talán jobban is teljesíthettünk volna ma, emiatt pedig egy kicsit csalódottak vagyunk."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!