Nagyon furcsa vége lett a Monacói Nagydíj időmérő edzésének azzal, hogy Charles Leclerc az utolsó gyorskörében összetörte a Ferrariját, az így előcsalogatott piros zászlók miatt a többiek már nem tudtak javítani a köridejükön, úgyhogy a monacói pilótáé lett a pole. Különösen bosszús volt a rádióban dühöngő Max Verstappen, aki alighanem javított volna az idején, és talán meg tudta volna verni Leclerc-t. A második rajtkockát megszerző holland pilóta ugyanakkor nem okolja kollégáját.
„Sajnálatos volt a piros zászló. Nagyon jól éreztem magam az autóban az időmérőn, fokozatosan gyorsultam. Az első körben szerintem senki nem ment igazán jó kört, ezért így is terveztük, hogy a harmadik köröm lesz az igazán gyors – magyarázta Verstappen az időmérő után, hogy az utolsó szett gumiján miért harmadik nekifutásra tudott csak igazán gyors körbe kezdeni. – Az egész nagyon jól ment, de aztán a piros zászló romba döntötte az esélyeinket a pole-ra. Meglátjuk, legalább eddig jó alakult a hétvégénk, jól összeszedtük magunkat csütörtök óta, úgyhogy is sem túl rossz."
A holland pilóta az autóban azonban még igencsak dühös volt és ordítva káromkodott, amikor utolsó köre alatt észrevette a zászlójelzést a kormányán, majd a mérnöke szólt neki, hogy Leclerc balesete miatt piros zászlóval véget vetettek az időmérőnek.
Volt is miért szitkozódnia, hiszen éppen megautózta az addigi legjobb első szektort, az alagútban pedig másfél tizeddel volt éppen jobb, mint az élen álló Leclerc végül pole pozíciót érő köre.
Miután Verstappen kidühöngte magát, Christian Horner csapatfőnök egyből a fülére is szólt, hogy Leclerc autóján elképzelhető a kasztnicsere, ebben az esetben pedig ő örökölné az első rajtkockát, illetve azt is kiemelte, hogy Hamilton csak a hetedik lett. „Ez nagyon feldühít" – válaszolt erre a holland.
Amikor elment riválisa összetört Ferrarija mellett, Verstappen jól meg is nézte azt, majd kicsit még dühöngött a pilótafülkében, az időmérő utáni sajtótájékoztatón azonban már lehiggadva elmondta, hogy nem lehet Michael Schumacher 2006-os leparkolásához hasonlítani az esetet.
Nem, más az, ha valaki direkt csinált ilyesmit, de most nem ez volt a helyzet. Mindannyian nyomjuk neki, itt pedig könnyű
hibázni" – mondta, mire Leclerc hozzátette, ha „szándékosan csináltam volna, akkor egy kicsit kevésbé csapom oda. Aggódom az autó hátulja miatt. Remélem, hogy rendben van, de nem úgy néz ki."
Leclerc kasztni és/vagy váltócsere esetén büntetést kapna (szombat este úgy tűnt, ezt megúszhatja), azaz elveszítené az első rajtkockát. Saját elmondása szerint is aggódik emiatt, de azért tudott örülni annak, hogy még ha így is, de első lett.
„Sajnálatos, hogy a falban végeztem, mert így azért nem ugyanolyan, de közben elképesztően örülök az első mért körömnek. Az első kanyarom nem volt valami nagyszerű, de aztán a második és harmadik szektor tökéletesen sikerült. Nagyon-nagyon örülök a pole-nak, nyilván nagyon nehéz volt mentálisan egyben maradnom a második szabadedzés után. Éreztem, hogy eléggé elöntöttek az érzelmek az autóban, de utána azt mondtam magamnak, hogy ez már a Q3, itt az ideje mindent jól összerakni. Ez végül sikerült, ami miatt elképesztően boldog vagyok. Persze a pontokat holnap osztják, de így is nagy meglepetés az első helyről kezdeni holnap a versenyt."
Leclerc a futamra nem akart jósolni, mondván eddig sosem volt itt szerencséje (2018-ban és 2019-ben is kiesett).
A top3-ból talán a harmadik helyen végző Valtteri Bottas volt a legcsalódottabb. Elmondása szerint nagyon jó körön volt, amivel szerinte akár az első rajtkocka is meglehetett volna neki. „Csalódott vagyok, hogy nem tudtam teljesíteni az utolsó gyorskörömet a piros zászló miatt, de néha így megy ez. Az ember nem hagyhat semmit az utolsó körre. Az első köröm nem volt elég a pole-ra, de a másodiknál a felkészítő köröm után elég jó érzéseim voltak és jóval gyorsabb is voltam az előző körömnél, úgyhogy csalódott vagyok."
Bottas ezzel együtt annak örülhet, hogy négy hellyel megelőzte a küszködő Lewis Hamiltont. „Szerintem tettünk előrelépéseket a hétvége folyamán az autóval, és egyértelműen jobb lett az időmérőre, úgyhogy szerintem lett volna esélyünk a pole-ra az utolsó körrel. Holnap mindent megpróbálunk a versenyen, elvégre ez Monaco, ahol bármi megtörténhet."