Kívülről nézve pályafutása eddigi egyik legkönnyebb győzelmét aratta az ezzel a sikerrel életében először a világbajnoki pontversenyben vezető Max Verstappen, a Charles Leclerc műszaki hibája után magát az élen találó holland pilóta azonban elmondta, a pilótafülkében ülve mondogatnia kellett magának, hogy ne veszítse el a koncentrációját. Ettől eltekintve a rajt után már kontroll alatt tudta tartani a versenyt.
„Csodálatos nap volt. Amint az első kanyarban megtartottuk a vezetést, elég jól tudtuk menedzselni a tempót és vigyáztunk a gumikra, hiszen itt minden arról szól, hogy az ember minél tovább életben tartsa azokat és a lehető legtovább kint maradjon. Valtteri egy ponton szenvedett velük és ki kellett állnia" – értékelt Verstappen a verseny utáni sajtótájékoztatón.
A holland pilótának a kezére játszott, hogy a pole-t megszerző Charles Leclerc nem tudott elrajtolni.
Persze ez szomorú volt Charles-nak, hiszen pole-ból kezdhette volna a hazai futamát. Soha nem jó érzés, ha az ember még csak el sem tud rajtolni, de ilyenkor gyorsan saját magadra kell figyelned és a saját futamodra koncentrálnod
– mondta Verstappen, aki az első rajtkockával járó előnyöket nem örökölte meg, hiszen mindenkinek maradnia kellett az eredeti helyén. – Nem valami nagyszerű a külső íven levő második rajtkockából indulni. Egy kicsit kipörögtek a kerekeim, úgyhogy keresztbe kellett vágnom. Szerencsére elöl maradtam, de a tapadás nem volt valami nagyszerű."
A verseny során közvetlen fenyegetést senki nem jelentett a pontverseny újdonsült éllovasára, de elmondása szerint ettől még egyáltalán nem volt könnyű dolga. „Persze mindig kontrolláltnak tűnik, de ennyi körön át koncentráltnak maradni, az a legnehezebb része.
Könnyű lazítani kicsit, amikor az ember vezet, onnan pedig könnyen jön a hiba. Úgyhogy az embernek menet közben emlékeztetnie kell magát arra, hogy koncentrált maradjon és az útra figyeljen.
Ami a tempót illeti, nagyon kontrollált verseny volt, mivel mindig amikor valaki megpróbált nyomást helyezni rám jobb köridőkkel, válaszolni tudtunk és képesek voltunk növelni a különbséget."
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azt emelte ki, hogy a Mercedes rosszabb szereplése miatt különösen fontos volt, hogy most sok pontot gyűjtsenek.
„Fontos volt kihasználni ezt a lehetőséget. A Mercedesnek volt egy ritka rossz napja, és fontos volt pontokra váltani ezt. Csapatként ezt megtettük. Úgy megyünk el Monacóból, hogy a hibrid érában először vezetjük mindkét bajnokságot, ami igazán bátorító. Tudjuk, hogy senki nem fogja ettől elragadtatni magát, mivel még nagyon hosszú a bajnokság, de nagyon bátorító így állni ebben a szakaszban."
A csapatfőnök amellett, hogy magasztalta a szombati nap utáni „frusztrációjával jól megbirkózó" Verstappent, Sergio Pérezt is megdicsérte, miután a nyolcadik helyről feljött a negyedikre. „Checo is nagyon-nagyon erős versenyt teljesített, úgyhogy ez tőle is remek teljesítmény volt" – nyilatkozta.
„Elégedett vagyok a mai eredménnyel. Szerintem a csapatnak ez egy különösen jó nap, sikerült minimalizálnunk a veszteséget a szombati nap után. De ez még csak a szezon ötödik versenye – mondta Pérez, akitől megkérdezték, hogy sikerült-e már összeszoknia a Red Bull autójával. – Vasárnap igen, de hogy szombaton is jó legyen, ahhoz még időre van szükségem.
Ezen a hétvégén szerintem rossz irányba indultunk el, nem olvastuk olyan jól az autót, mint Max, de remélhetőleg a következő versenyeken előreléphetünk. Dolgoznunk kell a szombatokon, hogy jobb irányt találjunk, és akkor nagyon versenyképesek leszünk.
Sok munka áll előttünk, de amint kényelmesen érzem magam az autóban, nagy előrelépést fogunk látni, ami rengeteg pontot jelent majd a csapatnak."