Sokaknak feltűnhetett, hogy Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke szokásával ellentétben nem a bokszfalról, hanem a garázsból figyelte az Azeri Nagydíjat. Mindez nem volt véletlen, a Scuderia ugyanis most ért a végére egy hónapok óta tartó átszervezési folyamatnak, amelynek egyik következménye, hogy a svájci-olasz "leszorult" a kiemelt helyről, és Toto Wolffhoz hasonlóan a garázsba tette át a székhelyét.
Mindez egyáltalán nem szokatlan, hiszen a Mercedes osztrák csapatfőnöke évek óta nem az úgynevezett "pitwallról" figyeli az eseményeket, a legtöbb csapatfőnök – például a Red Bullt irányító Christian Horner is – ugyanakkor továbbra is a tévékamerák által is előszeretettel pásztázott pulpituson foglal helyet.
Binotto ezek után azért nem lesz ott az évek során megszokottá vált helyén, mert a bokszfalon hét főben van limitálva az ülések száma, a bakui futamtól kezdve pedig egy új arc, a 26 éves Ravin Jain is a bokszfalon ül, mint stratégiáért felelős mérnök.
„Amikor februárban felállítottuk az új struktúrát, azt mondtuk, hogy Laurent [Mekies] veszi át a versenyigazgató szerepkörét, Inaki Rueda pedig a sportigazgatóét, miközben ő marad a vezető stratéga is – nyilatkozta a Ferrari szóvivője az Autosportnak. – A szezon első részében végrehajtottunk egy folyamatot, amelynek során Inaki lépésről lépésre vállat egyre nagyobb felelősséget, háttérbe szorítva Laurent-t.
Most érkezett el ez a folyamat oda, hogy már teljes mértékben ő felel a sportigazgató feladataiért, miközben Laurent felügyel mindent, ami a pályán történik.
A másik újdonság az, hogy Ravin Jain lesz a stratégiai felelős, és mostantól a bokszfalon foglal helyet."
Binotto emellett – miként azt korábban megerősítették – nem lesz ott az idei összes futamon, hogy a 2022-es szezonra történő felkészülést felügyelje a maranellói főhadiszállásról.
A brit Jain az Oxfordi Egyetemen diplomázott fizika szakon, majd mesterdiplomát szerzett matematikából és elméleti fizikából. Először 2013-ban, még diákként kóstolt bele a Forma-1-be, amikor a Caterhamnél vállalt nyári munkát adatfeldolgozóként, majd a rákövetkező évben a Williamsnél vett részt a stratégiai részlegen a szoftverfejlesztésben. Harmadik, Forma-1-es nyári munkáját 2015-ben, a Ferrarinál teljesítette, itt a stratégiai és matematikai modellezésen dolgozott, majd tanulmányai befejezése után 2016-ban főállásban is csatlakozott a Scuderiához.
„Nagyon fiatal mérnök, akit a Ferrari mérnökakadémiáján keresztül választottunk ki. A karrierje párhuzamba állítható azzal, ahogy Charles [Leclerc] végigjárta a Ferrari versenyzői akadémiáját. Örömmel látjuk, ahogy az emberek a csapaton belül nőhetik ki magukat és vállalhatnak egyre nagyobb felelősséget" – mondta a szóvivő.