PORTIMAO, PORTUGAL - MAY 01: Carlos Sainz of Spain driving the (55) Scuderia Ferrari SF21 and Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda on track during qualifying for the F1 Grand Prix of Portugal at Autodromo Internacional Do Algarve on May 01, 2021 in Portimao, Portugal. (Photo by Lars Baron/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Az idén újra a világbajnoki címért csatázó Red Bull példája lebeghet a Ferrari előtt Mattia Binotto szerint. A Ferrari csapatfőnöke szerint nem megy egyik napról a másikra a visszatérés a győzelmi ösvényre.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke az idén nyolc év után ismét a világbajnoki címért harcoló Red Bullt tartja követendő példának a maranellói istálló számára, egyúttal úgy véli, hogy a bikások esete is mutatja, nem lehet egyik napról a másikra visszatérni a győzelmi ösvényre. A svájci olasz elismerte, tavaly érezte magán a nyomást, de igyekezett azt nem kivetíteni a csapatra.
A Ferrari legutóbb 2008-ban nyert világbajnoki címet, a 2018-as szezon óta pedig nem tudott harcban lenni az év végi elsőségért. Az istálló irányítását 2019 elején átvevő Mattia Binottóval a csapat tavaly 40 éves mélypontra süllyedt a motorbotránynak köszönhetően, és bár az idén előrelépés jeleit mutatja, a végső győzelemre továbbra sincs esélye. Binotto azonban amondó, hogy idővel újra lesz, akárcsak a Red Bullnak az idén. „A Forma-1-ben nincsenek csodák, elég megnézni minket a 90-es évek elejétől 2000-ig Michael Schumacherrel és Jean Todt-tal.
Időbe telt a csapatépítés, ahogy a Red Bullnak és a Mercedesnek is. Ha megnézzük a Red Bullt, régóta nem nyertek, de megvan a szenvedélyük a csapaton belül. Jól és keményen dolgoztak, hogy építkezzenek, de ez időbe telik."
Binotto nem tagadta, hogy 2020 az ő számára sem volt stresszmentes, majd elmondta, hogy úgy próbált megbirkózni a nyomással, hogy azt a csapat a legkevésbé érzékelje. „Nagyon nehéz szezon volt. Kétségtelenül nagy nyomás nehezedett a vállamra, és egyértelműen éreztem a felelősséget. De egy ilyen nehéz időszakban a csapat egységes maradt. Ez volt a pozitívum ebből az időszakból. Nagyon könnyű lett volna egymást hibáztatni a csapaton belül, de ilyesmi soha nem fordult elő. A csapatnak megfelelő volt a szellemisége és előre akart lépni és demonstrálni, hogy jobbak is tudunk lenni.
Ami nekem fontos volt ebben az időszakban, hogy a rám nehezedő nyomást ne vetítsem ki a csapatra.
Mindenkinek meg akartuk adni a lehetőséget, hogy a legjobb tudása szerint teljesítsen, és úgy szervezni és koordinálni a csapatot, hogy előrelépést érjünk el. Én erre koncentráltam, nem a kívülről érkező pletykákra."
Időközben lemondott a posztjáról Louis Camilleri vezérigazgató, a helyét pedig elnök-vezérigazgatóvá előlépve John Elkann vette át. Binotto szerint ezzel sikerült megőrizni a folytonosságot, miközben a nyomás továbbra is jelen van a Ferrari vezetője részéről. „Soha nem kételkedtem Elkann és Camilleri támogatásában, mert tudom, hogy a kezdetektől fogva támogattak.
Természetesen tudtam, hogy jól kell végeznem a munkámat, hiszen végső soron én felelek a Forma-1-es csapatért. Tudom, mennyire nehéz ez a munka, nagy szenvedély kell hozzá, de idő is az építkezéshez."
„A megközelítésünk az, hogy próbálunk tanulni a hibáinkból. Nem szabad ujjal mutogatnunk, amikor hibázunk, miközben meg kell értenünk, hogy miként fordulhatott elő a hiba és a jövőben hogyan előzhetjük meg. A stabilitás is fontos a csapatban. Évek óta ugyanaz az ember felel a stratégiáért és a bokszutcai személyzetért. Ezzel egyidőben pedig olyan csapatot kell építenünk, amely minden alkalommal, minden hiba után képes a fejlődésre. Jelenleg nagyon keményen dolgozunk ezen."