Sokakat meglephetett, hogy Pierre Gasly és Charles Leclerc rajt utáni összeérését még csak nem is vizsgálták a Stájer Nagydíj sportfelügyelői. Első ránézésre is úgy tűnt, hogy a monacói pilóta volt a hunyó, és ha nem tart jobbra az első kanyar utáni egyenesben, akkor elkerülhette volna az összeérést az Alpha Tauri francia versenyzőjével. Utólag a Sky Sports szakértői, Paul di Resta és Johnny Herbert, valamint Martin Brundle is úgy vélték, hogy Leclerc tehetett az esetről. Na de akkor miért nem kapott büntetést?
Michael Masi versenyigazgató a futam után szokás szerint az újságírók rendelkezésére állt, és a Gasly és Leclerc összeérésével kapcsolatos kérdésekre is válaszolt.
Az ausztrál szakember elmondta, hogy a két versenyző koccanását tipikus első körös esetnek vették és megfontolták a vizsgálatot, de végül nem tartották szükségesnek azt.
A Gaslyval gyerekkoruk óta szoros barátságot ápoló Leclerc egyébként úgy vélte, hogy egyszerűen mindketten ugyanabban az ütemben mozdultak jobbra illetve balra, hogy szélárnyékot fogjanak. „Tulajdonképpen Pierre bal oldalán voltam, ő pedig szerintem próbált belekerülni a tőle enyhén balra levő srácok szélárnyékába, és ezért balra ment, ezzel egyidőben én pedig próbáltam mögé kerülni. Mindketten meglepődtünk, majd összeértünk. Nagyon kis kontakt volt, de mindkettőnk számára komoly következményekkel járt."
A hármas kanyarban már defektes kerékkel Antonio Giovinazzival és Nicholas Latifival is összeérő Gasly nem igazán foglalkozott azzal, hogy Leclerc-t büntetni kellett volna-e, ami annak nem is volt meglepő, aki hallgatta őt a bokszba bevezető körében a csapatrádióban. Mérnöke ugyanis hiába próbálta nyugtatni a franciát, ő gyakorlatilag végig szitkozódta futamja első és egyetlen körét.
Végső soron nem igazán érdekel, mert a mi versenyünk azonnal véget ért, úgyhogy ez nem változtatott volna semmin
– nyilatkozta Leclerc meg nem büntetéséről. – Nyilván nagyon csalódott vagyok, mert az autó egész hétvégén jó volt, nagyszerű időmérőnk volt és szerintem jó lehetőségünk lett volna sok pontot szerezni. Egyetlen kanyart tettem meg négy gumin, a kör többi részét már három vagy két keréken teljesítettem. Nagyon kis kontakt volt Charles-lal, aztán a gumi felrobbant és ennyi volt. Nagyon frusztráló."