A hetedik, illetve a tizenkettedik helyről rajtolva a hatodik és a hetedik helyen végeztek a Ferrarik a Stájer Nagydíjon, ami már önmagában szép eredmény, hát még ha azt is figyelembe vesszük, hogy Charles Leclerc-nek már az első kör végén a bokszba kellett hajtania lecseréltetni az első szárnyát, miután összeért Pierre Gaslyval. A monacói pilóta egyenesen pályafutása eddigi legjobb teljesítményeként értékelte az idei szezon nyolcadik futamán nyújtott produkcióját.
„Ha az első körben történteket nézzük, elképesztő versenyünk volt – nyilatkozta a monacói pilóta a Sky Sportsnak. – Elképesztően gyorsak voltunk, de az első körös eset tulajdonképpen meggátolt minket abban, hogy sokkal-sokkal többet hozzunk ki a mai napból.
Nagy lehetőség volt, a tempónk elképesztő volt. Az első körtől eltekintve valószínűleg a mai volt a legjobb teljesítményem eddig a Forma-1-ben."
A szurkolók által a nap versenyzőjének megszavazott Leclerc elmondta, hogy nagyon várja már a jövő hétvégi Osztrák Nagydíjat, mivel „a mai nap igazán különleges volt és régóta nem volt már ilyen jó versenytempónk, amit jó volt látni."
A rajt utáni összeakadásáról Gaslyval elmondta, hogy meg kell néznie a felvételeket, mert „fogalmam sincs, hogy Pierre egy kicsit balra mozdult-e, én pedig ezzel egyidőben egy kicsit jobbra. Szerintem mindkettő, végül pedig összeértünk."
A Sky Sports szakértői, az egyaránt ex-F1-es pilóta Johnny Herbert és Paul di Resta egyébként Leclerc-t látták felelősnek a Gasly futamának véget vető összeérésnél, és csodálkoztak rajta, hogy a felügyelők nem büntették meg a monacóit.
Még Leclerc-nél is jobb eredményt ért el a 12. helyről rajtoló, szintén remek versenytempót mutató Carlos Sainz, aki végül a hatodik helyen zárt, de akár ötödik is lehetett volna, ha nem szorul be a kopott kemény gumikon küszködő, őt korábban leköröző Lewis Hamilton mögé.
„Nagyon jó nap volt a mai. A közepeseken nagyon erős első etapot teljesítettünk, szinte a teljes középmezőnynek elévágtunk, miközben igazán jó volt a tempónk. Aztán nagyon furcsa helyzetbe kerültem, nem igaz? – nyilatkozta a spanyol. – Friss kemény gumin voltam, Lando [Norris] volt előttem, és tudtam, hogy ha tiszta a pálya, akkor elkaphatom őt, de egyszer csak Lewis mögött találtam magam. Öt-tíz körön keresztül kételkedtem benne, hogy kövessem-e [Hamiltont], megpróbálva elkapni Landót.
Aztán egyszer csak rájöttem, hogy Lewis szenved az abroncsaival, miközben sokkal gyorsabb vagyok nála, úgyhogy vissza kell vennem a körömet. De mire ez megtörtént, már túl késő volt elkapni Landót."
A közvetítésbe is bejátszották, ahogy Sainz a rádióban kételkedett benne, hogy megelőzheti-e Hamiltont, de aztán a négyes kanyar előtt megtette, a címvédő pedig udvariasan hagyta is magát.
A Ferrari spanyolja nem jelentette ki, hogy ha nem tölt köröket a Mercedes mögött, akkor meglett volna neki Norris, de utolérni szerinte utolérte volna a McLarent. „Legalább egy jó csatától megfosztott. Remek szórakozás lett volna utolérni Landót az utolsó öt körben. A nehezén már túlvoltam a középmezőny lehagyásával, de utána 15 kört töltöttem Lewis mögött, koptatva az első gumikat a gyors kanyarokban és próbálva DRS-távolságon belülre kerülni hozzá képest, hogy hátha valamilyen oknál fogva elenged, amit végül meg is tett. Úriemberként viselkedett, ahogy a Mercedes mindig is. De már egy kicsit késő volt."
A Ferrari a franciaországi szenvedés után mindenképpen erőt meríthet a versenytempójából, ugyanakkor a McLarennel a konstruktőri harmadik helyért folyó csatában még hiányozhat neki, hogy nem tudta teljes mértékben kiaknázni a gyorsaságát. „Nagyszerű felzárkózás volt, az autó tempója a középmezőny legjobbjának számított ma, időnként pedig még Pérez tempójára is képesek voltunk, úgyhogy nagyon pozitív nap ez a csapatnak, mindössze sajnálatos, hogy nem tudtuk elvenni azt a két pontot a McLarentől és Landótól" – mondta Sainz.