Lance Stroll és Max Verstappen is defekt miatt esett ki az Azeri Nagydíjon, ráadásul mindkettőjük esetében apálya leggyorsabb szakaszán, a célegyenesben adta meg magát a bal hátsó gumi. Annak ellenére, hogy az Aston Martin jobban összetört, mint a Red Bull, utólag a holland pilóta bukása volt sokkal ijesztőbb.
Strollt ugyanis nem sokkal az utolsó kanyar (vagy inkább törés) után érte a baj, így „csupán” a két oldalsó falba csapódhatott be, végül a bal oldali korlátnak vágódott. Elképzelhető, hogy ha Verstappen autója is ugyanebbe az irányba tört volna ki, akkor most nem a szoros világbajnoki küzdelemről lenne szó, hanem valami egészen másról. Azon a részen kezdődik ugyanis a bokszutcát és a pályát elválasztó fal.
Rosszabb is lehetett volna, ha eltalálja [azt a falat]
– jelentette ki Lando Norris, miközben nézte a futam összefoglalóját, és mindezt közvetítette a Twitchen. – Ha korrigál és elmegy abba az irányba… abból nagy csattanás lehetett volna. Felteszem, utána barna lett volna az alsónadrágja.”
Norris elviccelte a helyzetet, ám Nico Rosberg már sokkal komolyabban fogalmazott, amikor az Azeri Nagydíj pénteki napján közzétett agydíj pénteki napján közzétett YouTube-videójában beszélt erről a szakaszról. 2016 világbajnoka úgy véli, hogy az óriási tempó miatt ezen a pályarészen akár meg is lehet halni..
„Most megmutatom azt a helyet, amit mindig is az egyik legveszélyesebbnek tartottam az egész évet figyelembe véve – kezdte, amikor a pályabemutató során a kör végéhez ért. – Eléggé félelmetes volt, hiszen 350 km/h-val érkezünk meg ide, és nézzétek meg, mi van a bal oldalon! Képzeljétek el, mi lenne, ha valami eltörne az autóban úgy, hogy csupán négy méterrel arrébb egy fal van a pilótával szemben! Ha belecsapódik ebbe a falba, akkor vége, ennyi volt.
Ez az egyik legijesztőbb szakasz, ahol valaha is F1-es autót vezettem.”
Az autósportban előfordult már hasonló jellegű baleset, mint például Carlos Pardo 2009-es bukása, ami az életébe került. A mexikói pilóta hazája NASCAR-szériájának pueblai futamán próbálta védeni vezető pozícióját, de riválisa meglökte, aminek következtében 200 m/h-s sebességgel nekicsapódott a pálya melletti falnak, ami pont azon a szakaszon kezdődött. Ugyanakkor nem kell ennyire messzire menni, hogy lássuk az autóra ható hatalmas oldalirányú erőben rejlő veszélyeket, elég csak Anthoine Hubert, a 2019-es spái F2-es versenyen bekövetkezett halálára gondolni.
Mindezek ellenére Michael Masi, az F1 versenyigazgatója nem osztja Rosberg felvetését. A futamon hozott döntései miatt sokat kritizált szakembert a leintés után kérdezték meg erről, ám szerinte ezen a téren nincs semmi kivetnivaló.
Nem értek egyet ezzel a véleménnyel
– szögezte le. – Az FIA az egész pályához hasonlóan a bokszutca bejáratát is úgy tervezte, hogy 1-es minősítést kapjon, és megfeleljen minden, az FIA által előírt biztonsági követelménynek.”