Érdekes lesz megfigyelni, hogy a hétvégi Osztrák Nagydíjon közelebb tud-e kerülni a Mercedes a Red Bullhoz azok után, hogy a Stájer Nagydíjon nagyon kikapott tőle. A címvédő istállónál a legutóbbi versenyen elismerték, hogy egyszerűen nem volt válaszuk a konstruktőri pontverseny éllovasának tempójára. A csapat vezető versenymérnöke ezután elárulta, hogy radikális megközelítést választottak a beállításokkal, így próbálva meg közelebb férkőzni az energiaitalos alakulathoz, mindez pedig visszavethette őket a hosszabb etapokon. Kérdés, hogy néhány nap alatt meg tudják-e oldani a gondjaikat, vagy még nagyobb verést kapnak?
Andrew Shovlin arról beszélt, hogy a Red Bull Ring korábban is a gyengébb pályáik közé tartozott, de most más természetű volt a lemaradásuk oka. „Korábban is adódtak itt nehézségeink, de gyakran okozták ezeket olyan dolgok, mint a nem megfelelő hűtés, vagy például a tavalyi elektromos gondok a vibráció miatt. Úgyhogy ezeknek a nehézségeknek gyakran nem a teljesítményhez volt köze. Ez egy nehéz és eléggé különös pálya, amelyen a Red Bull általában erős. De közben mi is egy
meglehetősen szokatlan és radikális megközelítést vizsgáltunk a beállítások terén, amitől egy körön talán egy kicsit jobbak lettünk. A kérdés, hogy ezzel rontottunk-e a gumikopáson.
Ezt meg kell vizsgálnunk a következő napokban" – fejtegette a szakember.
A Mercedes nyilvánvalóan azért kényszerült erre, mert valamilyen úton-módon pariba akart kerülni a Red Bull-lal, hiszen az idei évben már nem támaszkodhat arra, hogy mindenkinél jobb autója van. „Lényegében sokkal szélesebb tartományban dolgoztunk, tovább elmentünk, mint korábban bármikor, és próbáltuk megérteni ennek a hatásait. Mielőtt idejöttünk, Lewis [Hamilton] rengeteget dolgozott a szimulátorban, és izgalmasnak tűnt az irány, amit találtunk. Az idei évben fontos minden pályához jól alkalmazkodnunk, ehhez pedig bátornak és eredetinek kell lennünk a beállítási irányokkal."
Shovlin elmondta, hogy az egyik nagy és fontos terület, amelyet elemezniük kell, az a hátsó gumik kopása versenyen, mivel meg kell érteniük, hogy a radikális megközelítés mennyire hozta őket hátrányba ezen a téren. „Ennek egy részét az adatok alapján meg tudjuk vizsgálni. Ebből kiderül, hogy kell-e valamin dolgoznunk a pénteki edzéseken. Az autó alapvetően nagyon hasonló, de lesznek további kihívások, hogy mindent kihozzunk a C5-ös keverékből. Ez elég nagy kihívást fog jelenteni, ha meleg lesz az idő."
A szakember ezzel arra utalt, hogy az Osztrák Nagydíjra a Stájer Nagydíjhoz képest eggyel lágyít a gumikiosztáson a Pirelli, azaz nem a C4-es, C3-as és C2-es, hanem a C5-ös, C4-es és C3-as gumik lesznek a szolgálatban.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint ettől a Mercedes még rosszabb helyzetbe is kerülhet.
„A következő verseny? A pálya és az autók ugyanazok lesznek, egyedül a gumik nem. Azt feltételezem, hogy a hátsó gumik kopását elnézve ez még jobban feküdni fog nekünk. Amikor Hamilton kiállt a bokszba, úgy kalkuláltunk, hogy még tíz kört is tudnánk menni azokkal a gumikkal, de nem akartuk kockáztatni, hogy bejön a biztonsági autó – utalt a Servus Tv-nek Marko a Stájer Nagydíj első etapjára, amely során a közepes, a következő futamon a keménynek megfelelő keverékkel haladt Verstappen és Hamilton az élen. – Azt feltételezem, hogy a lágyabb gumikkal ugyanígy dominálhatunk, vagy talán még jobban."
Shovlin eközben azt reméli, ha egy kicsit tudnak csiszolni a beállításokon a szezon kilencedik versenyére, az egy csapásra megoldhatja a problémáikat. „Szerintem a futamon körönként néhány tized a hátrányunk, és itt a kopás is szerepet játszik. De erre a két dologra ugyanaz lehet a megoldás. Megpróbáljuk a hátsó gumikat kevésbé felmelegíteni és jobban vigyázni rájuk, amitől mindkét dolog javulhat. Ezekre a területekre fogunk koncentrálni, majd meglátjuk, hogy néhány nap múlva erősebben térhetünk-e vissza."