Értelemszerűen a televíziós rendező nem a 13. helyért zajló csatára koncentrált az Azeri Nagydíj utolsó köreiben, ám ha ezt teszi, akkor nézők milliói láthatták volna, amint a két Haas-pilóta kis híján összeütközik 300 km/h-s tempónál a célegyenesben. Történt ugyanis, hogy a piros zászlós megszakítás utáni rajtot követően csapattársa mögé visszaeső Mick Schumacher az utolsó kör végén Nyikita Mazepint előzte, ám amikor kivágott az orosz pilóta mögötti szélárnyékból, csapattársa nemes egyszerűséggel rálegyezett. Schumacher érthető módon ettől nagyon dühös lett, főnöke azonban később két mondattal elintézte a sajtónak az esetet.
A két Haas-pilóta teljesítménye között óriási volt a különbség, a szezon során nem először. Az egy hellyel Mazepin elől rajtoló Schumacher az első körben visszaverte az orosz pilóta támadásait, majd fokozatosan leszakította magáról a csapattársát, így a 25. körre már 22 másodperces előnnyel haladt előtte. Mazepin ekkor hibázott, így még jobban leszakadt (35 másodpercre), majd a Lance Stroll balesete miatt pályára lépő Safety Car sem jött jól neki, így a verseny utolsó harmadára már több mint 1 perces hátrányt szedett össze Schumacherrel szemben.
Csakhogy a Max Verstappen balesete után érkező piros zászló mindent annulált, így az orosz a 17. helyről, közvetlenül Schumacher mögül várhatta a második rajtot.
Úgy tűnt, hogy marad is az utolsó pozícióban, az elindulása ugyanis borzasztóan sikerült, az első kanyarban kialakult tumultus miatt azonban hamar visszazárkózott a németre, majd a hármas kanyar előtt kívülről elment mellette. Schumacher még próbált előrébb maradni, de aztán a négyes kijáratán el kellett vennie a gázt, mivel Mazepin és a fal között már nem maradt helye.
A hátralevő másfél kört ebben a sorrendben tették meg, Schumachernek azonban sikerült elég közel maradnia az utolsó kör végéig, így a célegyenesre vezető padlógázas részen a szélárnyékot kihasználva támadási pozícióba került. A tempóelőnye akkora volt, hogy Mazepin gyakorlatilag tehetetlenül várta az előzést, ám amikor Schumacher úgy döntött, hogy jobbról támad és kibújt a szélárnyékból, az orosz pilóta hirtelen jobbra rántotta a kormányt, elkerülő manőverre kényszerítve ezzel a németet.
Nem sokon múlt, hogy 300 km/h-s sebességnél összeakadjanak és néhány száz méterrel a cél előtt mindketten a falban kössenek ki.
Hogy mennyire durva volt Mazepin manővere, azt az előzést így is végrehajtó Schumacher azonnali reakciója mutatja. Még át sem szelték a célvonalat, a német pilóta már hevesen gesztikulált dühében, majd szinte azonnal a rádióba kiabált:
Mi a f...sz volt ez, most őszintén!!?? Komolyan, meg akar ölni minket!?"
– kiabált a rádióba a szinte mindig nyugodt, verenytársai szerint mindenkivel közvetlen és barátságos német, mire mérnöke erre nyugodt hangon csak annyit felelt, hogy „értettem, Mick, kockás zászló", majd miután Schumacher folytatta a hüledezést, igyekezett csitítani a versenyzőjét, mondván mindannyian látták, hogy mi történt. Mick nyugtatásába Komacu Ajao, a Haas vezető versenymérnöke is beszállt, mire még Schumacher volt az, aki bocsánatot kért.
Eközben a másik Haasban Mazepin azon füstölgött, hogy megelőzte őt a csapattársa, és közölte a mérnökével, hogy „ez most nagyon fáj." A leintés után aztán kerek-perec kijelentette, hogy „egy kicsit dühös vagyok amiatt, hogy pozíciót veszítettem a csapattársammal szemben a célegyenesben. Minden energiát felhasználtam az akkumulátorból, emiatt pedig már csak utas voltam. De ez van."
Mazepin a futamáról is beszélt és elmondta, hogy az nem volt rossz, de „egyúttal nagyon idegesítő is volt, mert bizonyos dolgok visszavetettek minket. A tempónk megvolt, de kísérleteztünk valamivel, miután a futam elejétől kezdve vigyáznom kellett a túlmelegedő fékekre. Meg kellett változtatnom a fékerőelosztást, utána pedig nagyon könnyen blokkoltak a kerekeim és egyszer majdnem a falnak is mentem, ami rengeteg időmbe került."
Noha Mazepin utolsó körben látott megmozdulása egyértelműen sportszerűtlen és veszélyes volt, Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke az istálló futam után közleményében elintézte annyival, hogy „félreértés történt."
„Volt ez a szituáció az egyenesben, de megoldottuk és tisztáztuk a dolgot. Volt egy kis félreértés, de rendben vagyunk és továbblépünk" – olvashatók az olasz szakember szavai.
Mazepin fedélzeti kamerájából egyébként világosan látszik, hogy az orosz folyamatosan a jobb oldali tükrét nézte, és amint Schumacher megjelent benne, jobbra rántotta a kormányt, félreértésről így aligha lehetett szó.
Mazepin megmozdulása kísértetiesen hasonlított a Haas korábbi, agresszív megmozdulásai miatt szintén rengeteget kritizált pilótájának, Kevin Magnussennek a 2018-as Azeri Nagydíjon Pierre Gasly ellen bemutatott manőverére. A dán pilóta szinte pontosan ugyanott passzírozta a falnak a franciát, ahol Mazepin próbálta ezt megtenni Schumacherrel, majd a célegyenesben ismét rálegyezett a Toro Rossóra. Magnussen akkor 10 másodperces időbüntetést kapott, a verseny után pedig először személyesen, majd később üzenetben is elnézést kért Gaslytól.
Az utolsó körös incidens ellenére a Haasnak azért van minek örülnie, hiszen a 13. és a 14. hellyel az idei szezonjuk eddigi legjobb eredményét érték el, ráadásul megelőzték a Williamst és az utolsóról a 9. helyre léptek előre a konstruktőri pontversenyben, míg Schumacher Russellt, Mazepin pedig Latifit ugrotta át az egyéni értékelésben.