Noha letaglózó fölénnyel nyerte a Stájer Nagydíjat és a célba éréskor több mint 35 másodperccel vezetett Lewis Hamilton előtt (ez az előny a Mercedes extra kerékcseréjének is köszönhető), Max Verstappen kis híján az ő és csapata egész hétvégés munkáját a kukába dobta azzal, ahogyan a célegyenesben a győzelmet ünnepelte. Az FIA versenyigazgatója figyelmeztetett, ha még egyszer ilyesmit lát, annak büntetés lesz a vége.
Az F1 történetében sokféle módon ünnepeltek már győzelmet a célvonal átszelésekor a versenyzők, volt, akik cikkcakkban haladt, más két kézzel elengedte a kormányt, de olyan is akadt, aki szinte állóra fékezte az autót, hogy így guruljon el a szerelők előtt (elég megnézni például, ahogy Michael Schumacher megnyeri a 2004-es Japán Nagydíjat).
Max Verstappen a Stájer Nagydíjon szintén úgy gondolta, hogy csinál egy kis showt a bokszfalon ünneplő szerelőknek, és ő is szinte megállt a célegyenesben (már a célvonal átszelése után), hogy aztán a kerekeit kipörgetve haladjon tovább. Ezzel pedig szinte azonnal kivívta Michael Masi versenyigazgató nemtetszését, aki a verseny után újságírói kérdésre elmondta, rögtön feltűnt nekik a dolog.
Igen, megvizsgáltuk, egyből miután megtörtént. Nem volt ideális helyzet, ezért rögtön beszéltem a csapattal és megmondtam nekik, hogy a jövőben nem toleráljuk az ilyesmit."
Hogy miért nem fogják? A Forma-1-es sportszabályzat 43.3-as pontja szigorú keretek közé szorítja a futam utáni ünneplést, és kimondja, hogy a győztesnek azt más versenyzők vagy hivatalos személyek veszélyeztetése nélkül kell végrehajtania, emellett azzal nem kérdőjelezheti meg az autója szabályosságát, illetve nem késleltetheti a pódiumceremóniát.
Verstappen az első pontnak nem tett eleget, Masi ugyanis veszélyesnek ítélte meg, hogy miközben a mögötte érkező lekörözöttek nagy sebességgel haladtak el a célegyenesben, a holland pilóta szinte megállt a belső íven, így legközelebb alighanem nem ússza meg a büntetést.
Van is egyébként precedens arra, hogy az ilyesmiből hogyan lehet óriási baleset: 2015-ben, szintén a Red Bull Ringen Nicholas Latifi (aki egyébként pont Verstappen mögött ért célba a Stájer Nagydíjon) találta telibe a célba érkezéskor a rajtrácson szinte megálló, az egyik rajtkockát a következő versenyre a jobb tapadás érdekében felgumizni akaró Roberto Merhit. Az eset után a spanyolt kizárták a versenyhétvégéről.