Több szempontból is érdekes helyzetet eredményezett az, hogy Max Verstappen és Lewis Hamilton összeütközött a Brit Nagydíj első körében. A csapatfőnökök továbbra is vitatkoznak azon, hogy ki volt a hibás, és a közvéleményt is foglalkoztatja az ügy.
A látványos vitatéma mellett akadnak kevésbé feltűnő részletek is, például az, hogy a teljes csere helyett miért használtak a Mercedes szerelői pillanatragasztót és ragasztószalagot ahhoz, hogy megjavítsák Hamilton sérült első vezetőszárnyát. A csapat technikai főigazgatója, James Allison szerint erre egyszerű a magyarázat.
Pusztán azért, mert ez volt a legkönnyebb."
„Aerodinamikai szempontból a baleset egyáltalán nem érintette a szárnyat, a leszorítóerőt generáló elemeket, amelyek az autó teljesítményét befolyásolják teljesen makulátlanok voltak, és teljesen világosan láttuk, hogy milyen volt az autó balansza aznap, azzal a szárnnyal” – foglalta össze Allison.
„Nem volt szükségünk arra, hogy megzavarjuk az autót azzal, hogy új első szárnyat szerelünk fel, mert a szárnyak apró gyártási különbségei enyhén eltérő balanszt eredményezhettek volna. Sokkal célszerűbb volt megjavítani azt az apró kis sérülést, ami annyiból állt, hogy
az egyik, kerékhőmérsékletet mérő szenzor letört a rögzítéséről.”
„Egy kis ragasztószalaggal és pillanatragasztóval gyorsan megoldottuk ezt ahelyett, hogy lecseréltük volna az egész elemet. Abban a pillanatban ez volt a legegyszerűbb megoldás, és a legjobb is, hogy a teljesítményünk biztosan ugyanolyan legyen az újraindítás után, mint azelőtt volt” – összegzett a rutinos szakember.
Idén nem ez az első alkalom, hogy az élcsapatok is törekednek a hatékonyságra, Valtteri Bottasi molai balesete után a Mercedesnél nagyon odafigyelnek arra, hogy a károkat költséghatékonyan próbálják javítani és a Red Bull is kérte már a pályabírókat, hogy a letört karbon elemeket őrizzék meg, mert felhasználnák azokat a javításokhoz.