A Forma-1-es nagydíjak lebonyolításában nem sok változás történt a kezdetek, 1950 óta, de talán a legnagyobb újítás mutatkozik be a hétvégén, a Brit Nagydíjon: szombaton rendeznek egy úgynevezett kvalifikációs sprintfutamot, amely a vasárnapi "fő" verseny rajtsorrendjéről hivatott dönteni.
Az utóbbihoz képest harmadakkora, 100 km lesz a távja (ez Silverstone-ban 17 kör), körülbelül 25-30 perc időtartammal, ha nem történik komolyabb fennakadás.
Kerékcsere ekkor nem várható (és nem is kötelező), vélhetően csak sérült autó esetén látogatnak a pilóták a bokszutcába.
Mivel a küzdelem a hétvégén hosszabb ideig megy tétre, több lesz az izgalom, és a nézők is több közvetlen csatát láthatnak; elég csak arra gondolni, hogy egy helyett két tervezett rajtot tekinthetnek meg.
A sprintfutam indulási sorrendjét a változatlan szerkezetű, péntek estére előrehozott időmérő határozza meg, és a pilóták a sprintfutam befutója alapján állnak majd fel a megszokott vasárnapi rajtrácsra. A célba nem érők természetesen hátrébb kerülnek a vasárnapi rajtrácson, a kiesés sorrendjében.
A sprintfutam első három helyezettjét 3-2-1 arányban pontokkal jutalmazzák
(a leggyorsabb körért nem jár pont), de dobogósoknak nem hívhatjuk őket, mivel az eredményhirdetést nem kíséri ilyen ceremónia, csak az 1. helyezett kap serleget. A hivatalos statisztikákban őt jegyzik majd pole pozíciósként az adott nagydíjon, a pénteki időmérő végeredménye ilyen szempontból nem marad meg a krónikákban. Újdonság lesz, hogy a sprintfutam első három helyezettjének a modern divathoz igazított babérkoszorút adnak, mint az 1980-as évek közepéig a dobogósoknak, és egy külön levezető körön fogadhatják bennük a közönség gratulációját.
Az időkorlát piros zászlós megszakítás nélkül egy óra, piros zászlós megszakítás esetén másfél óra lesz, az aktuális állás szerinti értékeléssel. Itt is érvényes, ami a hagyományos viadalokon, hogy amennyiben a táv háromnegyede előtt leintik a futamot, felezik a pontokat, és egyáltalán nem osztanak pontokat, ha az 1. helyen haladó legfeljebb két kört teljesített.
A Brit Nagydíj menetrendjének sajátossága, hogy a csapatok mindössze egy órát gyakorolhatnak a péntekre előrehozott időmérő előtt, majd szombaton megint ugyanennyi felkészülési időt kapnak, mielőtt jön a kvalifikációs mini- és a vasárnapi "rendes" futam.
A gumik felhasználási szabályait az új lebonyolításhoz igazították:
a pénteki és a szombati edzés után 2, illetve 1 tetszőleges garnitúrát kell leadni a portán, a pénteki időmérőn viszont csak a lágy keveréket szabad használni, fejenként 5 szettet (amiből 1-et kizárólag a Q3-ban). Ebből következik, hogy a szombati sprintfutamon mindenki olyan keveréken indul, amilyennel szeretne, előző nap a Q2-ben nem lesz variálás. A vasárnapi viadalon szintén minden opció nyitott lesz, de a legalább két keverék kötelező használata megmarad. Összeségében a megszokottnál eggyel több, 4 garnitúra elérhető a közepes keverékből.
A beállítások hétvégi konzerválása idomul az alkalmi menetrendhez. Az időmérő kezdetétől a főbb elemek cseréjét fogják tiltani, de hogy a szombati gyakorlásnak is maradjon értelme, bizonyos változtatások engedélyezettek lesznek, például a felfüggesztés elemein, a kerekeken, a hasmagasságon, a balanszon. Szabad különböző szűrőket, fékelemeket, gyújtógyertyákat cserélni. A sprintfutamtól aztán életbe lépnek a megszokott parc fermé szabályok és onnantól csak nagyon kevés dolgon szabad módosítani. Kivételesen engedélyezett lesz az, hogy egy sprintfutamon megsérült alkatrészt egy korábban használt, és nem a sérülttel megegyező változatra cseréljenek a vasárnapi viadalra; ez máskor büntetéssel jár.
Az idei évtől bevezetett költségvetési plafon miatt az új formátum anyagi vonzatáról is külön egyeztetni kellett. A többlet táv ellentételezéseként minden csapat kap nagyjából félmillió dollárt az elkölthető keretbe, ami sprinfutam után szükséges nagyobb javítási költségekkel tovább bővülhet.
A "rendes" versenyre vonatkozó szabályokat, műveleti protokollokat formálisan kiterjesztették a sprintfutamokra is, és egy súlyosabb pénteki vezetői vétségért vagy tiltott alkatrészcseréért a sprintfutamra is kiszabhatnak rajtrácson hátrasorolást.
Ha nem bizonyul hatalmas blamának az új lebonyolítás, a tervek szerint a Brit után még az Olasz Nagydíjon, valamint egy harmadik helyszínen, vélhetően Brazíliában is kipróbálják, amennyiben az ottani járványhelyzet lehetővé teszi. A tanulságok levonása után elképzelhető, hogy bizonyos módosításokat végrehajtanak a következő sprintfutamokra.