Lewis Hamilton az első helyről kezdhette meg a történelem első Forma-1-es sprintfutamát, de már az első métereken elveszítette a vezetést, onnantól kezdve pedig tehetetlen volt a mind a 17 kört az élen töltő Max Verstappennel szemben. A hétszeres világbajnok úgy vélte, hogy miután bajnoki riválisa lerajtolta őt, nem sok mindent tehetett, míg Toto Wolff idegesítőnek nevezte a vereséget.
Hamilton a sprintfutam után a Sky Sportsnak úgy nyilatkozott, hogy pontosan az előre megbeszéltek szerint járt el a rajtnál, azaz szerinte nem azért nem sikerült jól az elrugaszkodása, mert valamilyen hibát vétett.
Mindent úgy csináltam, ahogyan csinálnom kellett.
Ilyenkor a csapat mondja meg, hogy mi a cél, mit kell eltalálnom, milyen hőmérsékletre kell melegítenem a gumikat, mit kell tennem a kuplunggal és minden ilyesmi. Egyszerűen túlságosan kipörögtek a kerekeim. A mélyére kell ásnunk és kiderítenünk, hogy pontosan mi történt. Utána tehetetlen voltam, próbáltam a lehető legközelebb kerülni, de túl gyorsak voltak" – összegzett a hétszeres világbajnok.
A címvédő a vasárnapi versennyel kapcsolatban sem volt túl derűlátó, mivel szerinte „jelenleg nem úgy tűnik, [hogy lenne rés a Red Bull pajzsán]." „Nagyon-nagyon jók. Eléggé szenvedős ez az év eddig nekünk, tegnap nagyszerű munkát végeztünk, Valtteri is jó munkát végzett, ebben is próbálok segíteni, hogy csapatként előbbre lépjünk. Közelebb kerültünk, de nagyon nehéz tartani [Verstappennel] a lépést" – utalt a Silverstone-ban bevetett fejlesztésekre.
Toto Wolff ennél egy kicsit pozitívabban értékelt. „Először is nem a futamnak kellene dönteni a pole pozícióról, és ugyanezt mondtam volna, ha fordítva alakul a tegnapi időmérő, de ezt csak megjegyeztem. Idegesítő a pole-ból indulva elveszíteni egy versenyt.
Szerintem megvolt a tempónk, ez a jó hír. Ha Lewis elöl marad, akkor ugyanúgy alakult volna a futam.
Emelt fővel kell viselnünk ezt és holnap jobban kell csinálnunk" – nyilatkozta arra utalva, hogy ha a rajtnál marad a második helyen, később Verstappen sem tudott volna előzni.
A Mercedes csapatfőnöke a vasárnappal kapcsolatban abban bízik, hogy miután változtattak a megközelítésükön és alacsonyabb leszorítóerős beállításuknak köszönhetően sokkal gyorsabbak a Red Bullnál az egyenesekben, megtankolt autóval ezt ki is fogják tudni használni.
Szerintem a DRS-sel tudunk előzni. Ma [Verstappen] végig padlógázon ment, így nehéz volt közel kerülni, de a versenyen egy kicsit jobban kell majd menedzselnie a tempót."
És nemcsak a tempót, hanem a gumikat is, így a sprintfutamon hiába szemcsésedett Verstappen és Hamilton gumija is, Wolff szerint a versenyen ezzel nem lesz gond. „A gumik amiatt is szemcsésedtek, hogy a versenyzők nyomták neki. Lewistól és Valtteritől is azt a visszajelzést kaptuk, hogy a gumik meglepően masszívak, előrelépést jelentenek. Szerintem mostantól keményebb versenyzést fogunk látni" – magyarázta, kiemelve, hogy egy rendes versenytáv során akár 10 másodperccel is lassabban mennek körönként annál, amit kevés üzemanyaggal tudnának, mivel a gumik óvására figyelnek.
Ami a harmadik helyről induló és a lágy gumin ugyanott célba érő Valtteri Bottast illeti, Wolff nem dorgálta meg amiatt, hogy nem tudta kihasználni a piros oldalfalú Pirelli jelentette tapadási előnyt a versenyt elején. „Ki kell elemeznünk, de szerintem ma jó munkát végzett. Elég kemény az élmezőnyben menni, az ember nem akar hibázni. Én elégedett vagyok vele" – dicsérte a finn pilótát.