SPIELBERG, AUSTRIA - JULY 01: Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP walks in the Paddock during previews ahead of the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on July 01, 2021 in Spielberg, Austria. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton nem esett pánikba az egyre növekvő hátránya láttán, továbbra is a nyolcadik világbajnoki címére hajt. A Mercedes pilótája tudta, hogy jönnek még fejlesztések.
A Stájer Nagydíj után szokatlanul nagyra, 18 pontra nőtt Lewis Hamilton hátránya a Forma-1-es világbajnokságban, de a brit pilóta nem adja fel, továbbra is a nyolcadik világbajnoki címére hajt. A lemaradás nem behozhatatlan, hiszen egy 2. hely pontértékével egyenlő, de ha Max Verstappen és a Red Bull továbbra is megbízható marad, a nyári szünetet valószínűleg az élen állva várhatják.
A világbajnoki címvédő Hamilton jól kezdte a szezont, az első négy futamból hármat megnyert és egy szerencsés 2. helyet szerzett, azóta viszont egy 7. hely, egy kiesés és két 2. hely a mérlege, míg Verstappen három győzelmet és egy kiesést számlálhat, de a lenullázott versenyét is csapattársa, Sergio Pérez nyerte meg.
Nyilvánvalóan remek munkát végeztek az előző négy verseny során
– mondta Hamilton. – Monaco óta nagyon nehéz dolgunk van, az egy kisebb katasztrófa volt a számunkra, majd Baku is. Franciaországban és a múlt hétvégén jobb volt a helyzet, ugyanakkor egy lépéssel előrébb járnak nálunk. Minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy csökkentsük a hátrányt. Még a szezon felénél sem járunk, úgyhogy továbbra is a bajnoki címre hajtok.”
A Mercedes az elmúlt négy versenyhétvégén a pole pozíciót és a győzelmet sem tudta megszerezni, ez legutóbb a Spanyol Nagydíjon sikerült nekik, igaz, négyből kétszer a Ferrari, kétszer pedig Verstappen indult az élről. Szombatonként általában közelebb tudnak kerülni a futamokon viszont a Red Bull felé billen a mérleg nyelve.
Szeretnénk, ha jobb lenne a tempónk, és nem csak az időmérőn, hanem a futamon is a kihívójuk lehetnénk."
„Továbbra is lépéseket tesznek előre, de nem hagyom, hogy az aggodalmaskodás negatív hangulata béklyóként hasson. Most csak annyit tehetek, hogy minden energiámat abba fektetem, hogy a lehető legjobban felkészüljek, segítsem a mérnököket és sokat egyeztessünk.”
„Most össze kell fognunk, a lehető legjobban kell dolgoznunk, hogy megoldhassuk a gondokat, bármi is legyen az. Ezt fogjuk tenni, ezért vagyunk világbajnokok és meggyőződésem, hogy a csapat meg tudja csinálni.”
A Stájer Nagydíj után nagy port vert fel Toto Wolff kijelentése, mely szerint leálltak az idei autó fejlesztésével, ezt James Allison később pontosította, és Hamilton is elismerte, hogy amikor újításokat kért a csapattól, valójában tudta, hogy számíthat még új alkatrészekre.
„Tudtam, hogy jönnek még fejlesztések – erősítette meg az FIA sajtótájékoztatóján. – Végül is, mindenki teljes gőzzel dolgozik. Egyre jobban kiismerjük ezt az autót. Rájövünk új dolgokra, hogy hol kell nyomnunk és még nagyobb teljesítményt kisajtolni. Bízom a csapatban, hogy idővel képesek leszünk erre.”