A Portugál Nagydíj óta először fordult elő, hogy a Mercedesek kisajátították az első sort. Az akkori időmérővel ellentétben a Magyar Nagydíj kvalifikációján Lewis Hamilton indulhat a pole pozícióból, míg mellőle Valtteri Bottas kezdheti meg a futamot.
Max Verstappen (a silverstone-i sprintfutamot nem számítva) zsinórban négy első rajthely után csupán a 3. pozícióból startolhat, ráadásul több mint 4 tizeddel elmaradt riválisa idejétől. A holland pilóta érthető módon nem volt elégedett az eredménnyel, de nem keseredett el.
Egész hétvégén volt némi lemaradásunk, ami az időmérőn ismét megmutatkozott
– nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Nyilván nem ezt szerettük volna, de így is ott vagyunk a harmadik helyen, és meglátjuk, mit tehetünk.”
A futam stratégiai szempontból is érdekesnek ígérkezik, hiszen a Mercedesek közepeseken, míg a Red Bullok lágyakon rajtolnak. Verstappen kiemelte, hogy a rajtnál ugyan származhat ebből előnye, de ebben a melegben ez inkább hátrányt jelent. Ennek fényében nem meglepő, hogy az energiaitalosok nem taktikai okokból döntöttek a sárga oldalfalú abroncsok mellett.
„Csupán azért [kaptam C4-eseket], mert a többiek is lágyakon voltak, és javítottak az idejükön – magyarázta. –
A közepeseken autózott körömmel a legjobb tíz határán táncoltam volna, ezért úgy döntöttünk, hogy befejezzük a kört.”
Bár Hamilton a második gyorskörén már nem tudott javítani a Q3-ban, de így is megszerezte a pole pozíciót. A hétszeres világbajnok zsinórban a második kvalifikációt zárta az élen, így nem véletlen, hogy az egész istállót méltatta.
„Lenyűgöző volt az a kör, a csapatból mindenki hihetetlen munkát végzett ezen a hétvégén, beleértve Valtterit is – jelentette ki. – Folyamatosan próbáljuk fejleszteni az autót és igyekszünk előre haladni. Fantasztikus, hogy miénk lett az első sor.”
A 36 éves pilótát a többiekhez hasonlóan üdvrivalgással köszöntötték a lelátón, ám a közönség soraiból a füttyszó is egyértelműen kihallatszott. Hamilton elárulta, mindkettőnek örül. „Értékelem azt a támogatást, amit itt kapok – mondta. – Őszintén szólva még soha nem éreztem magam ennyire jól, miközben kifütyültek. Ez csak feltüzel engem, szóval nem igazán zavar."
A Twitteren terjed egy elmélet, hogy Hamiltont a pályán való viselkedése miatt fütyülték ki.
Az utolsó gyorskörök előtt közvetlenül Verstappen előtt autózott, és többen is úgy vélik, hogy szándékosan lassított annak érdekében, hogy riválisát zavarja a turbulens levegő. Az érintett később "ostobaságnak" nevezte a vádat, szerinte nincs szüksége ilyen trükkökhöz folyamodnia.
Ami a stratégiát illeti, Hamilton meglepődött, hogy vasárnap mindenki lágyakon rajtol mögöttük, legalábbis az első tízet figyelembe véve. Ugyanakkor hozzátette, hogy a piros oldalfalú abroncsok az 1-es kanyarig 5 métert vernek a közepesekre, így a rajt nem lesz könnyű számukra.
Bottas arra panaszkodott, hogy a Q2-ben a közepes abroncsok miatt kiesett a ritmusból, és nehéz volt visszakerülnie a megfelelő tartományba. A finn pilóta örül, hogy kisajátították az első sort,
vasárnap pedig érdekes versenyre számít.
„Izgalmas lesz a futam, a Red Bullok a lágyakon rajtolnak, míg mi a közepeseken, szóval remek párharc lehet [köztünk] – vélekedett. – Várom már, és jó látni, hogy ismét ennyi ember van kint és szurkol.”