Noha versenyt nem láttunk, és az autók is csak néhány kör erejéig voltak a pályán a Belga Nagydíjon, bőven történtek furcsaságok a rendhagyó, és a Forma-1 szabályalkotóit nem a legjobb színben feltüntető spái futamon. Az hagyján, hogy a csapatok között sem volt konszenzus azt illetően, hogy amennyiben végre elindul a verseny, a kezdeti megszakítás és két biztonsági autós kör után hány kör is lesz belőle hátra (Michael Masi első hallásra teljesen érthetetlen számítása a halasztások által levont körökről csak rátett egy lapáttal), még a leintés után is felmerült egy érdekes helyzet.
A sportszabályzat 6.5-ös pontja ugyanis kimondja, hogy amennyiben „egy sprintkvalifikáció vagy verseny az 50-es pontban meghatározottaknak megfelelően felfüggesztésre kerül, nem osztanak pontokat, ha a vezető pilóta kettő, vagy annál kevesebb kört tett meg. A pontok felét osztják ki, ha két körnél többet ment, de a táv 75%-ánál kevesebbet tett meg, és teljes pontokat adnak, ha 75%-nál többet."
A versenyigazgató pilóták által kritizált döntése nyomán a Belga Nagydíjon pont annyi kört tettek meg a biztonsági autó mögött a versenyzők, hogy hivatalosan is futamként könyvelhessék el az eseményt, és kiosztásra kerüljenek a felepontok.
A leintés és az eredményhirdetés után ugyanakkor kisebb zavar támadt, amikor az FIA kiadta a hivatalos végeredményt, azon pedig csupán egyetlen kör megtétele és az az alapján meghatározott sorrend szerepelt.
Sokan már baklövést vizionálnak, és arra számítottak, hogy a szövetség bejelenti, mégsem kap senki pontot, végül azonban kiosztásra kerültek a felezett pontmennyiségek. Ezek után jogos a kérdés, hogy ez mégis miként szabályos, hiszen a hivatalos végeredmény alapján a győztes Max Verstappen csak egyetlen kört ment, azaz nem tette meg a szükséges kettőnél többet.
Hogy miért csak egyetlen kör alapján szerepelt a végeredmény, arra a sportszabályzat 51.14-es pontja ad magyarázatot, amely kimondja, hogy amennyiben „a sprintkvalifikációt vagy a versenyt nem lehet folytatni, az eredményt az utolsó előtti kör határozza meg azt a kört megelőzően, amely során a felfüggesztés jelzése érvénybe lépett." Magyarán a piros zászlót megelőző kör előtti kör számít.
Ebben az esetben tehát azért rangsorolták a pilótákat egy kör alapján, mert a piros zászlós megszakítás a verseny megkezdése utáni harmadik körben jött.
Az FIA 6.5-ös, pontok kiosztásáról rendelkező pontra vonatkozó értelmezése azonban – mint kiderült – nem áll összefüggésben azzal, hogy miként határozzák meg a végső sorrendet, hanem csupán azt nézi, hogy a versenyben vezető pilóta megtett-e kettőnél több kört.
Természetesen még azon is lehet vitatkozni, hogy kettőnél több kört ment-e Verstappen, hiszen a harmadik körben jött a megszakítás, a kör végén pedig a teljes mezőny behajtott a bokszba, ám Michael Masi versenyigazgató megerősítette, hogy ez attól még teljesített körnek számít.
„Három kört tettek meg. A harmadik akkor vált teljessé, amikor az autók átszelték az ellenőrző vonalat a bokszutcában. Ez után az utolsó előtti kör határozta meg a sorrendet, úgyhogy tulajdonképpen ez két különböző pont. Az egyik azt határozza meg, hogy mi kell egy verseny teljesítéséhez, a másik pedig azt, hogy mi a helyzet a világbajnoki pontokkal" – magyarázta az ausztrál, egyértelművé téve, hogy a piros zászlós megszakításra és a pontok kiosztására vonatkozó szabályozás sem áll kapcsolatban egymással.