Komoly anyagi és sportszakmai következményei lesznek a Magyar Nagydíj első kanyarjában történt rajtbalesetnek, a Red Bull után ugyanis a Ferrari is közölte, hogy használhatatlanná vált az egyik motorja, így a bikásokhoz hasonlóan nem elég, hogy egyik autójával már az első körben feladni kényszerült a versenyt, a szezon későbbi részében is hátrány éri.
Míg Sergio Pérez autójában a féktávot elmérő Valteri Bottas okozott helyrehozhatatlan kárt, addig Charles Leclerc-t a szintén hibázó és a finn pilótához hasonlóan a Belga Nagydíjra öt helyes rajtbüntetést kapó Lance Stroll torpedózta meg. Az már a közvetítésben látszott, hogy a monacói pilóta SF21-esének motorborítása megsérült, ám azt csak az utólagos vizsgálatok derítették ki, hogy a V6-os egység sem úszta meg.
A Ferrari közleményben tudatta, hogy az egy szezonban engedélyezett három erőforrásból le kell selejteznie a Leclerc autójában a Magyar Nagydíjon is dolgozó második egységet,
így az augusztus végi Belga Nagydíjat már harmadik motorjával kezdi a monacói, aki a szezon későbbi részében szinte biztosan 10 rajthelyes hátrasorolásra számíthat valamelyik versenyen.
„A 16-os rajtszámú SF21-es Maranellóban elvégzett vizsgálata után mindennek tetejébe kiderült, hogy a motor javíthatatlanul megsérült és többé nem lehet használni a Lance Stroll Aston Martinjától elszenvedett becsapódást követően – olvasható a Scuderia közleményében. – Ez egy újabb csapás a Scuderia Ferrarinak és monacói pilótájának. Ennek a sérülésnek anyagi vonzata is lesz, és nyilván a versenyzésre is kihat, hiszen
erősen valószínű, hogy a fennmaradó 12 versenyhétvége során a csapat egy negyedik belső égésű motor használatára kényszerül Charles SF21-esében,
amely rajtbüntetést von maga után."
Miként arra a közlemény is kitért, az anyagi következmény is jelentős, hiszen a Ferrarinak az extra motor költségét a 145 millió dollárban meghatározott költségplafon alá kell beszorítania, azaz valami mástól kell elvennie ezt az összeget. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke egyébként fel is vetette, hogy a jövőben az ilyen esetekben a vétkes istállónak kellene állnia a javítás költségeit.
A balesetet a futam után a Twitteren bowlingozáshoz hasonlító Charles Leclerc nem finomkodott az autóját telibe találó Lance Stroll-lal, és elmondta, hogy szerint a kanadai pilóta csúnyán benézte a féktávot. „Tudom, hogy a kis hibáknak olykor komoly következménye lehet, de szerintem ezúttal ez nem egy kis hiba volt.
Nem láttam Lance-t a tükörben, szerintem öt-hat hellyel hátrébb volt, úgyhogy eléggé valószerűtlen volt bármivel is próbálkoznia.
De ilyen az élet, megtörténik az ilyesmi. Nagyon frusztráló, a szezon első felében eléggé balszerencsés voltam, de ez van, most arra koncentrálunk, hogy jobb második félidőnk legyen."
Leclerc-től megkérdezték, hogy ha nincs a baleset, nyerhetett-e volna. „A »ha«-val kezdődő mondatok esetében sok minden lehetséges lett volna.
Megnézve a többi elöl végző autót, szerintem meglett volna a tempóm, hogy a győzelemért küzdjek.
De nyilván egy első körben történt baleset esetén nagyon nehéz megmondani, hogy mire lettünk volna képesek" – nyilatkozta a nyári szünetet közvetlenül a csapattársa mögött, a pontverseny 7. helyén kezdő pilóta.